Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .BBR-roem broem broe

do jun 05, 2008 19:46

Ik vond ook nog 3 bbr alfa 155's. :wink:

De 155 TS D2 monza "coca cola", De 155 TS D2 Monza 1994 "Pagine Gialle" en de 155 V6TI DTM 1994 N.Larini.

Ik heb ook nog even de Antonette V6 op de foto gezet maar die is identiek aan de 2.0 16v behalve het opschrift op het voetstuk en de vermelding van de V6 achterop.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De BBR van nannini van 1993 verwacht ik later nog.
Great Models very nice were they expensive top stuff by BBR again.

Saluti
alfasudjoe
:D

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alweer een 8c...

do jun 05, 2008 19:47

Na een tip van Hans een 155 minichamps ombouw gekocht van de 155 test wagen met race nummer 155.

En omdat ik graag verzendkosten verspreid ook maar 3 andere gekocht. :wink:

Afbeelding

Dus ook de:
0 Danny Sullivan donington park.
30 G,.Tarquini
18 Familien duell
Hello Again,

I too have these 3 4 models very nice they are too .

Saluti
alfasudjoe
:)

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alweer een 8c...

vr jun 06, 2008 06:02

Hello Again,

I too have these 3 4 models very nice they are too .

Saluti
alfasudjoe
:)
I know, but you are more expensive. :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

vr jun 06, 2008 09:46

@joe: in my opinion the finish of the M4 models is average.


Ooit vond ik hem ronduit lelijk. Vond het geen Alfa zonder het beroemde scudetto. Michelotti ontwierp de auto in 1947 voor (Pinin) Farina als prototype voor de latere cabriolet. Dit unieke exemplaar stond in 2007 op Villa d'Este. De auto van dichtbij bekijkend valt op hoe overweldigend mooi hij gedetailleerd is. Klik hier voor meer foto's.

ABC Brianza maakte hem in 1:43:

Afbeelding

Hij wijkt op een aantal details behoorlijk af. Ten eerste de kleur. Daarnaast heeft het model 'chromen' bumpers (met rozetten) en voorruitomlijsting, waar dat op de echte auto in carrosseriekleur is.

Afbeelding

Het kan natuurlijk zijn dat dat in de loop der jaren gewijzigd is. Iemand een Michelotti-boek in de kast met oude foto's?

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

vr jun 06, 2008 23:12

@joe: in my opinion the finish of the M4 models is average. average price Euro 14-17.


Ooit vond ik hem ronduit lelijk. Vond het geen Alfa zonder het beroemde scudetto. Michelotti ontwierp de auto in 1947 voor (Pinin) Farina als prototype voor de latere cabriolet. Dit unieke exemplaar stond in 2007 op Villa d'Este. De auto van dichtbij bekijkend valt op hoe overweldigend mooi hij gedetailleerd is. ABC Brianza maakte hem in 1:43:

Hij wijkt op een aantal details behoorlijk af. Ten eerste de kleur. Daarnaast heeft het model 'chromen' bumpers (met rozetten) en voorruitomlijsting, waar dat op de echte auto in carrosseriekleur is.
Het kan natuurlijk zijn dat dat in de loop der jaren gewijzigd is. Iemand een Michelotti-boek in de kast met oude foto's?
Dink . De blauw/groene 6C op de foto is eigendom van unica verzamelaar Conrado Lopresto. (oa.Klaverblaadje 121 blz.137) Hij was er ook een keer mee op Spa Italia en het Loo. De grijze Michelotti, die ABC Brianza heeft verkleind, is de 6C2500 van Cristiano Luzzago autobedrijf uit Brescia. (oa.Klaverblaadje 120 blz.169) Deze cabrio stond al te koop op de Auto d'Epoca classic beurs in Padova 2006.
Er zijn dus nog 2 van deze 'Amerikaans' aandoende creaties in leven en destijds verschilde iedere carrosserie van elkaar !

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

za jun 07, 2008 18:40

Kwam net op Ebay bij een van de Chinese aanbieders deze IXO GTV6 "stradale" tegen.
Lijkt mij nieuw? ik was hem althans nog niet tegengekomen (alleen beide rallyversies waarvan ik er een heb)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

zo jun 08, 2008 00:41

Kwam net op Ebay bij een van de Chinese aanbieders deze IXO GTV6 "stradale" tegen.
Lijkt mij nieuw?
Klopt. Is de straatuitvoering van het model dat ook in de Carlos Sainz serie (Altaya Spanje) en in de Rally Monte Carlo serie (Altaya Frankrijk, Loubet-Alemany) verscheen.

Spaanse kentekenplaten, mogelijk een nieuw model in de reeks 'Nuestros Queridos Coches Años 80'.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

zo jun 08, 2008 15:46

Kwam net op Ebay bij een van de Chinese aanbieders deze IXO GTV6 "stradale" tegen.
Lijkt mij nieuw? ik was hem althans nog niet tegengekomen (alleen beide rallyversies waarvan ik er een heb)
Die ziet er fraai uit zo op het eerste gezicht. Kan wel kloppen als het op basis van de rally wagens is, die zijn ook behoorlijk mooi. Ik ga mijn ogen open houden op eBay de komende tijd :-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

zo jun 08, 2008 15:51

@joe: in my opinion the finish of the M4 models is average.


Ooit vond ik hem ronduit lelijk. Vond het geen Alfa zonder het beroemde scudetto. Michelotti ontwierp de auto in 1947 voor (Pinin) Farina als prototype voor de latere cabriolet. Dit unieke exemplaar stond in 2007 op Villa d'Este. De auto van dichtbij bekijkend valt op hoe overweldigend mooi hij gedetailleerd is. Klik hier voor meer foto's.

ABC Brianza maakte hem in 1:43:

Afbeelding

Hij wijkt op een aantal details behoorlijk af. Ten eerste de kleur. Daarnaast heeft het model 'chromen' bumpers (met rozetten) en voorruitomlijsting, waar dat op de echte auto in carrosseriekleur is.

Afbeelding

Het kan natuurlijk zijn dat dat in de loop der jaren gewijzigd is. Iemand een Michelotti-boek in de kast met oude foto's?
In het Anselmi 6C 2500 boek staan twee foto's van Michelotti's die hier wel beide auto's op lijken, maar beide toch weer anders zijn. Dit ter illustratie van Fer's punt. Beide auto's lijken trouwens meer op de blauwe versie dan op de ABC variant. Ik hoop snel gelegenheid te hebben om ze even te scannen.

Ik heb de ABC kit besteld, met de bedoeling er de blauwe versie van te maken. De verschillen zijn groter dan ik had verwacht. Ik had er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat het wel eens om een andere auto kon gaan. Gelukkig is de basisvorm van de koets wel goed (in tegenstelling tot de twee auto's in het 6C 2500 boek loopt bij de ABC en bij de blauwe de welving van de voorspatborden door in de portieren), maar het zal toch best een uitdaging worden. Wel een leuke uitdaging, dat dan weer wel :-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .BBR-roem broem broe

zo jun 08, 2008 15:59

Ik vond ook nog 3 bbr alfa 155's. :wink:

De 155 TS D2 monza "coca cola", De 155 TS D2 Monza 1994 "Pagine Gialle" en de 155 V6TI DTM 1994 N.Larini.

Ik heb ook nog even de Antonette V6 op de foto gezet maar die is identiek aan de 2.0 16v behalve het opschrift op het voetstuk en de vermelding van de V6 achterop.

Afbeelding
De BBR van nannini van 1993 verwacht ik later nog.
Mooi man! BBR blijft wat mij betreft toch de maatstaf als het om kwaliteit en detail gaat...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

ma jun 09, 2008 11:55

Ooit vond ik hem ronduit lelijk. Vond het geen Alfa zonder het beroemde scudetto. Michelotti ontwierp de auto in 1947 voor (Pinin) Farina als prototype voor de latere cabriolet. Dit unieke exemplaar stond in 2007 op Villa d'Este. De auto van dichtbij bekijkend valt op hoe overweldigend mooi hij gedetailleerd is.

ABC Brianza maakte hem in 1:43:

Hij wijkt op een aantal details behoorlijk af. Ten eerste de kleur. Daarnaast heeft het model 'chromen' bumpers (met rozetten) en voorruitomlijsting, waar dat op de echte auto in carrosseriekleur is.

Het kan natuurlijk zijn dat dat in de loop der jaren gewijzigd is. Iemand een Michelotti-boek in de kast met oude foto's?
In het Anselmi 6C 2500 boek staan twee foto's van Michelotti's die hier wel beide auto's op lijken, maar beide toch weer anders zijn. Dit ter illustratie van Fer's punt. Beide auto's lijken trouwens meer op de blauwe versie dan op de ABC variant. Ik hoop snel gelegenheid te hebben om ze even te scannen.

Ik heb de ABC kit besteld, met de bedoeling er de blauwe versie van te maken. De verschillen zijn groter dan ik had verwacht. Ik had er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat het wel eens om een andere auto kon gaan. Gelukkig is de basisvorm van de koets wel goed (in tegenstelling tot de twee auto's in het 6C 2500 boek loopt bij de ABC en bij de blauwe de welving van de voorspatborden door in de portieren), maar het zal toch best een uitdaging worden. Wel een leuke uitdaging, dat dan weer wel :-)
Zou die witte dan het productiemodel zijn waarover Ultimatecarpage spreekt? En zit ABC dan fout door daar 1947 bij te vermelden in plaats van 1948? Of ligt de fout bij Ultimatecarpage en komt het productiemodel uit hetzelfde jaar als het prototype?

Afbeelding
www.sothis.net

Afbeelding

Dit lijkt inderdaad beter.


Vergeet niet foto's te maken van het conversieproces ;)

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

ma jun 09, 2008 20:55

Ooit vond ik hem ronduit lelijk. Vond het geen Alfa zonder het beroemde scudetto. Michelotti ontwierp de auto in 1947 voor (Pinin) Farina als prototype voor de latere cabriolet. Dit unieke exemplaar stond in 2007 op Villa d'Este. De auto van dichtbij bekijkend valt op hoe overweldigend mooi hij gedetailleerd is.

ABC Brianza maakte hem in 1:43:

Hij wijkt op een aantal details behoorlijk af. Ten eerste de kleur. Daarnaast heeft het model 'chromen' bumpers (met rozetten) en voorruitomlijsting, waar dat op de echte auto in carrosseriekleur is.

Het kan natuurlijk zijn dat dat in de loop der jaren gewijzigd is. Iemand een Michelotti-boek in de kast met oude foto's?
In het Anselmi 6C 2500 boek staan twee foto's van Michelotti's die hier wel beide auto's op lijken, maar beide toch weer anders zijn. Dit ter illustratie van Fer's punt. Beide auto's lijken trouwens meer op de blauwe versie dan op de ABC variant. Ik hoop snel gelegenheid te hebben om ze even te scannen.

Ik heb de ABC kit besteld, met de bedoeling er de blauwe versie van te maken. De verschillen zijn groter dan ik had verwacht. Ik had er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat het wel eens om een andere auto kon gaan. Gelukkig is de basisvorm van de koets wel goed (in tegenstelling tot de twee auto's in het 6C 2500 boek loopt bij de ABC en bij de blauwe de welving van de voorspatborden door in de portieren), maar het zal toch best een uitdaging worden. Wel een leuke uitdaging, dat dan weer wel :-)
Zou die witte dan het productiemodel zijn waarover Ultimatecarpage spreekt? En zit ABC dan fout door daar 1947 bij te vermelden in plaats van 1948? Of ligt de fout bij Ultimatecarpage en komt het productiemodel uit hetzelfde jaar als het prototype?

[Dit lijkt inderdaad beter.


Vergeet niet foto's te maken van het conversieproces ;)
De grijze met rode kap is de 6C2500 van Luzzago Brescia uit 1947 (volgens eigen opgave). De blauw/groene van Corrado Lopresto is ook uit 1947.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

ma jun 09, 2008 23:16

Zou die witte dan het productiemodel zijn waarover Ultimatecarpage spreekt? En zit ABC dan fout door daar 1947 bij te vermelden in plaats van 1948? Of ligt de fout bij Ultimatecarpage en komt het productiemodel uit hetzelfde jaar als het prototype?

Dit lijkt inderdaad beter.

Vergeet niet foto's te maken van het conversieproces ;)
Ja inderdaad, dat is hem! Gaqaf dat je er een foto van hebt gevonden! Ik zal het conversieproces goed documenteren, maar ik heb alleen nog geen idee wanneer ik eraan kan gaan beginnen. Ik heb er eerst nog acht andere af te maken (kits, geen conversieprocessen) en erg veel tijd heb ik er niet voor tot de zomer dus het kan zomaar 2009 worden.

Voor wie het interessant vind hierbij de foto's uit de Anselmi 6C 2500:

Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf zelf de blauwe het mooist vinden.


Het valt me trouwens nu pas op aan de foto van de ABC kit: ongelooflijk dat op een kit van dik 80 Euro of een gebouwd model van 200 gewoon de buitenspiegel ontbreekt! En dan zal ik het nog niet hebben over de slecht gelukte grill en die grove raamstijlen. Maar ik maak er wel iets moois van :-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

ma jun 09, 2008 23:30

Ja inderdaad, dat is hem! Gaaf dat je er een foto van hebt gevonden! Ik zal het conversieproces goed documenteren, maar ik heb alleen nog geen idee wanneer ik eraan kan gaan beginnen. Ik heb er eerst nog acht andere af te maken (kits, geen conversieprocessen) en erg veel tijd heb ik er niet voor tot de zomer dus het kan zomaar 2009 worden.

Voor wie het interessant vind hierbij de foto's uit de Anselmi 6C 2500:

Ik blijf zelf de blauwe het mooist vinden.

Het valt me trouwens nu pas op aan de foto van de ABC kit: ongelooflijk dat op een kit van dik 80 Euro of een gebouwd model van 200 gewoon de buitenspiegel ontbreekt! En dan zal ik het nog niet hebben over de slecht gelukte grill en die grove raamstijlen. Maar ik maak er wel iets moois van :-)[/quote]

Michiel als je foto's van de blauw-groene Lopresto 6C wilt hebben, laat maar weten, ik heb er vele uit alle hoeken.

Het gebouwde grijze model van ABC Brianza in de vitrine in Novegro had weer vele slordigheden, scheef raam
en dat voor Euro 220..... dat bouwen doe jij zeker beter.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . harteloos

di jun 10, 2008 02:04

Michiel als je foto's van de blauw-groene Lopresto 6C wilt hebben, laat maar weten, ik heb er vele uit alle hoeken.
Bijzonder graag Fer, dank je!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”