Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alweer een 8c...

di jun 03, 2008 00:39

Over hobbyen gesproken, moet toch eens eerdaags de 1/24 GTC voltooien.
Heb zelf nog niet de tijd ervoor gehad om ermee verder te gaan, ookal is de basis zo goed als voltooid.
Dat klinkt als een erg leuk project. Leuke uitdaging. Ombouw op basis van een Gunze kit?
Nee, als basis dient de Giulia Sprint GTA van Tamiya. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alweer een 8c...

di jun 03, 2008 04:46

Na een tip van Hans een 155 minichamps ombouw gekocht van de 155 test wagen met race nummer 155.

En omdat ik graag verzendkosten verspreid ook maar 3 andere gekocht. :wink:

Afbeelding

Dus ook de:
0 Danny Sullivan donington park.
30 G,.Tarquini
18 Familien duell

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .BBR-roem broem broem

di jun 03, 2008 05:11

Ik vond ook nog 3 bbr alfa 155's. :wink:

De 155 TS D2 monza "coca cola", De 155 TS D2 Monza 1994 "Pagine Gialle" en de 155 V6TI DTM 1994 N.Larini.

Ik heb ook nog even de Antonette V6 op de foto gezet maar die is identiek aan de 2.0 16v behalve het opschrift op het voetstuk en de vermelding van de V6 achterop.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De BBR van nannini van 1993 verwacht ik later nog.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleine lelijkerd

di jun 03, 2008 17:30

Ik kan eindeloos mijn Gulp 2000 Sportiva blijven bewonderen, een meesterwerk in 1:43. Ik ben dolblij met een goede Fabbri P2. Tegelijkertijd hou ik ook van buitenissige, aparte, 'underdoggy' modelletjes. Echt consequent ben ik daar niet in. De Progetto K Alfasud en 90 (zowel de oude resin als de nieuwe Pego diecast) komen er bij mij niet in, onvergeeflijk als ik de slechte verhoudingen vind. Hetzelfde geldt voor de Pego 33 S2. De misvormde Fabbri GTV6 heb ik juist weer wel omdát hij zo gruwelijk mislukt is. Net als de Transogram TZ.

Hoe ouder een model is, hoe makkelijker ik de tekortkomingen aanvaard. Ik heb getwijfeld... er zijn echter grenzen.

Afbeelding

Van het Japanse AHI, metalen modelletjes in 1:87. Je ziet ze jarenlang niet en dan in korte tijd worden er op eBay drie aangeboden.
Het heet een Giulietta Sprint te zijn... soms moet je goed kijken. In dit geval niet, want je begint te geloven dat dit een Ford Mustang met een Alfa hartje is.

Prijzen varieerden van €1,50 tot €51 (set met drie andere AHI's). Ik heb het maar niet gedaan. Soms gaat het ook mij te ver...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alweer een 8c...

di jun 03, 2008 17:53

Over hobbyen gesproken, moet toch eens eerdaags de 1/24 GTC voltooien.
Heb zelf nog niet de tijd ervoor gehad om ermee verder te gaan, ookal is de basis zo goed als voltooid.
Dat klinkt als een erg leuk project. Leuke uitdaging. Ombouw op basis van een Gunze kit?
Nee, als basis dient de Giulia Sprint GTA van Tamiya. :wink:
Net zo goed een mooie basis, en ongetwijfeld een stuk makkelijker te spuiten :D . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Houd ons op de hoogte.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleine lelijkerd

di jun 03, 2008 18:30

Ik kan eindeloos mijn Gulp 2000 Sportiva blijven bewonderen, een meesterwerk in 1:43. Ik ben dolblij met een goede Fabbri P2. Tegelijkertijd hou ik ook van buitenissige, aparte, 'underdoggy' modelletjes. Echt consequent ben ik daar niet in. De Progetto K Alfasud en 90 (zowel de oude resin als de nieuwe Pego diecast) komen er bij mij niet in, onvergeeflijk als ik de slechte verhoudingen vind. Hetzelfde geldt voor de Pego 33 S2. De misvormde Fabbri GTV6 heb ik juist weer wel omdát hij zo gruwelijk mislukt is. Net als de Transogram TZ.

Hoe ouder een model is, hoe makkelijker ik de tekortkomingen aanvaard. Ik heb getwijfeld... er zijn echter grenzen.

Afbeelding

Van het Japanse AHI, metalen modelletjes in 1:87. Je ziet ze jarenlang niet en dan in korte tijd worden er op eBay drie aangeboden.
Het heet een Giulietta Sprint te zijn... soms moet je goed kijken. In dit geval niet, want je begint te geloven dat dit een Ford Mustang met een Alfa hartje is.

Prijzen varieerden van €1,50 tot €51 (set met drie andere AHI's). Ik heb het maar niet gedaan. Soms gaat het ook mij te ver..

Heb het dingetje eens op de kop getikt in Houten.......

en ja hij is best lelijk :?

Afbeelding
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleine lelijkerd

di jun 03, 2008 19:09

Heb het dingetje eens op de kop getikt in Houten.......

en ja hij is best lelijk :?
Gelukkig toch iemand die het weet te waarderen :thumbs: Ik voelde me al bijna moreel verplicht me over dit stukje Alfa-miniatuur-geschiedenis te ontfermen :wink:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleine lelijkerd

di jun 03, 2008 23:39

Het moet ook niet veel gekker worden:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=017

:shock:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . M4 juni

wo jun 04, 2008 09:37

M4 lanceert weer een reeks nieuwe varianten op bekende modellen.

Afbeelding

Alfetta 2000 GTV, Rally dell'Elba 1979, Pregliasco/Reisoli (model was er lang gelden al als Solido-kit)


Afbeelding

Alfetta GTV Turbodelta, 24 uur van Ieper 1980, Verini/Scabini. De kwaliteit van het spuitwerk lijkt niet helemaal in orde, zie de waas rond de wielkasten.


Afbeelding

Giulia 1600 GTA, 1965.


Afbeelding

Zelfde auto, zoals gereden op Brno in 1969 door Zeccoli.


Afbeelding

De Giulia GTAm van 'onze' Rob Slotemaker, Zandvoort 1970 in een smakelijke kleurstelling die het ongetwijfeld goed doet in de vitrine.
Bij zowel de GTA's als de GTAm zit de hele raampartij er nogal slordig in, van de platte 'blikken' ruitenwissers word ik evenmin vrolijk.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . M4 juni

wo jun 04, 2008 14:27


Afbeelding

De Giulia GTAm van 'onze' Rob Slotemaker, Zandvoort 1970 in een smakelijke kleurstelling die het ongetwijfeld goed doet in de vitrine.
Bij zowel de GTA's als de GTAm zit de hele raampartij er nogal slordig in, van de platte 'blikken' ruitenwissers word ik evenmin vrolijk.
Inderdaad een heel aantrekkelijk model, is al een paar keer op eBay voorbij gekomen vanuit China en is er steeds relatief duur uitgegaan. En die ruitenwissers lijken mij om eerlijk te zijn in ieder geval een heel stuk beter dan de gemiddelde diecast van bijvoorbeeld Progetto K, Norev of Fabbri.
Wat ik erg jammer vind aan die witte GTV (die er verder ook niet te versmaden uitziet), is hoe het wit weer terugkomt aan de binnenkant van de zwarte raamlijsten. Dat geeft wel een heel vreemd en goedkoop effect. De rode heeft dat ook, maar bij de witte valt het wel heel erg op.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleine lelijkerd

wo jun 04, 2008 19:27

...Hetzelfde geldt voor de Pego 33 S2.
Weet je wat ik nou grappig vindt (zie deze nu pas), de tankdop op het modelletje zit juist, maar hoe zit het dan met de andere auto. Of is deze gespiegeld (enige oplossing)?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beladen model

wo jun 04, 2008 21:46

Weet je wat ik nou grappig vindt (zie deze nu pas), de tankdop op het modelletje zit juist, maar hoe zit het dan met de andere auto. Of is deze gespiegeld (enige oplossing)?
Foto gespiegeld tbv vergelijking.


Nog van Neurenberg:
Afbeelding

Kleurvariant van Rio op de 6c 1750 Torpedo. Moeilijk te zien op de foto maar het is net alsof er een logo op de deur staat. Maar waarvan? Over een tijdje zullen we 't weten.
Daar is-t-ie dan:

Afbeelding

M4/Rio vermeldt op de site "Milizia Nazionale 1933", dat was de fascistische militie van Mussolini. Het symbool op het portier (en op de grille) komt ook voor in diverse vlaggen::

Afbeelding

Iemand een idee wat het precies voorstelt?

Alfarmada

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beladen model

wo jun 04, 2008 21:54

Het symbool is een fascio, een bundel met een bijl erin. Een bundel, een groepering daaruit is de naam fascisme is ontstaan.
Oorspronkelijk eigenlijk uit de romeinse tijd (dacht ik).
Maar in dit geval een symbool dat Mussolini gebruikte.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beladen model

wo jun 04, 2008 22:51

Dank u! :thumbs:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . M4 juni

do jun 05, 2008 19:43

M4 lanceert weer een reeks nieuwe varianten op bekende modellen.

Afbeelding

Alfetta 2000 GTV, Rally dell'Elba 1979, Pregliasco/Reisoli (model was er lang gelden al als Solido-kit)


Afbeelding

Alfetta GTV Turbodelta, 24 uur van Ieper 1980, Verini/Scabini. De kwaliteit van het spuitwerk lijkt niet helemaal in orde, zie de waas rond de wielkasten.


Afbeelding

Giulia 1600 GTA, 1965.


Afbeelding

Zelfde auto, zoals gereden op Brno in 1969 door Zeccoli.


Afbeelding

De Giulia GTAm van 'onze' Rob Slotemaker, Zandvoort 1970 in een smakelijke kleurstelling die het ongetwijfeld goed doet in de vitrine.
Bij zowel de GTA's als de GTAm zit de hele raampartij er nogal slordig in, van de platte 'blikken' ruitenwissers word ik evenmin vrolijk.
Ciao Dinky Boy,

You just beat me to it i was just going to list these model that are due out this month from M4, Good Job my friend well done. I would like your views on them what do you think of the all are they good detail or not and what are prices do you know ?

Saluti
alfasudjoe
:D :D :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”