Gebruikersavatar
pop
Member
Member
Berichten: 168
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 18:07
Locatie: Goes

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 20, 2006 23:07

Nah............... :wink:

Ik had hem nog niet en er is volgens mij ook nog 1 met een diney figuurtje erin ofzo.................
die andere spider is met Snoopy en die zit in een blauwe spider.
Bertone 2000GTV 1971
alfetta 2000GTV 1977

ducati 750s
ducati 900ss
ducati 650 indiana

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di feb 21, 2006 07:52

Nah............... :wink:

Ik had hem nog niet en er is volgens mij ook nog 1 met een diney figuurtje erin ofzo.................
die andere spider is met Snoopy en die zit in een blauwe spider.
@Pop nou je het zegt ja.........inderdaad Snoopy............
Zoals je ziet staat ie al in de vitrine.......

Deze te pakken gekregen op E bay........

Afbeelding
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo feb 22, 2006 14:44

In de categorie 'anders dan anders':

Fer maakte me attent op een nieuwe uitgave van Editions Atlas, in de reeks Les voitures de Tintin (Tintin is de oorspronkelijke naam van Kuifje oorspronkelijk)


Afbeelding

Uit het Kuifje-album "Les Bijoux de Castafiore". Er is al een behoorlijk uitgebreide serie, de modellen zijn ongeveer 1:43, een beetje in cartoonstijl en hebben om dat te benadrukken een ingetogen detaillering en een wat matte finish.

Afbeelding

Afbeelding

Het oorspronkelijke plaatje:

Afbeelding

Al eerder verscheen in dezelfde reeks een Grand Prix racer die ook wel als Alfa wordt aangeduid, maar het is een samenraapsel van diverse auto's; Alfa, Amilcar, een hoop fantasie, etc.

164 Q4

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo feb 22, 2006 14:46

Misschien al eens geweest. Heb deze hele topic ook niet helemaal doorgelezen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 24, 2006 22:04

Hoppa: met nieuwe Kyosho en Tamya! ('t was een Japanse week!)

Afbeelding
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 24, 2006 22:17

schitterend Yvo! :thumbs:

btw, dacht dat Michel nog een klokje nodig had...
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 24, 2006 22:27

schitterend Yvo! :thumbs:

btw, dacht dat Michel nog een klokje nodig had...
Deze is stuk, er zit een nieuwe in mijn auto, deze dient enkel nog ter decoratie.......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 24, 2006 23:10

Net gepresenteerd door RaMei, oftewel de Duitse Meestermodelleur Ralf Meiser:

Afbeelding

De 8c2300 Coupé Lungo van Viotti (1935). Het origineel staat niet op mijn persoonlijke lijstje van mooiste klassieke Alfa's, maar vorig jaar wist het de 1e prijs in zijn klasse te winnen op het prestigieuse concours d'élégance van Pebble Beach te winnen.

Later brengt Ralf nog een donkerblauw exenplaar uit.

Afbeelding


Nog wat nagekomen nieuws uit Neurenberg (via het NAMAC clubblad Auto in Miniatuur):

Na de BAT 7 staan bij Bizarre ook de 5 en de 9 op het programma. De 7 van Bizarre is niet zo heel erg geslaagd (zie ook het commentaar van Gijs Jordans in het Klaverblaadje), hopelijk zijn de 5 en de 9 beter.
Overigens heeft Looksmart vorig jaar ook al de reeks BAT's aangekondigd. Het prijsverschil, 35 tegen 100 euro, zet je wel even aan het denken hoe belangrijk je een natuurgetrouwe weergave vindt.

Bang belooft een 33/2 stradale, juist, het model dat een paar jaar terug ook al door Minichamps was uitgebracht, en onlangs ook al door Fabbri in z'n Alfa Romeo Sport Collection Kiosk serie.
In de vitrine van Bang op de Spielwarenmesse stond overigens ook een model van de Sbarro Issima, dat al eerder door Tecnomodel werd uitgegeven. Misschien was het ook gewoon het Tecnomodel... want op de Bang-stand was uitsluitend personeel van dat bedrijf te bekennen op het momen dat de AiM schrijver er was. Het zou best kunnen dat de eigenaar van Bang z'n zaak heeft verkocht... We wachten af.

Van Racing43 toonde ik al de rode en zilverkleurige 2005 Brera. Ook de Brera Spider zou er hebben gestaan, ik heb er echter nog geen foto's van gezien. Verder valt een 147 5 deurs (oude of nieuwe neus???) en een 156 GTA en Sportwagon te verwachten. Die laatsten lijken me zeer overbodig. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik begrijp werkelijk niet waarom er nog steeds geen fatsoenlijke en betaalbare modellen van (o.a.) de 1750/2000 Berlina, de Sud Sprint, de 33 en de 164 worden uitgebracht. Heren fabrikanten, jullie laten een heel potentieel liggen, hou nou eens op met al die doublures...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 24, 2006 23:39

Over doublures gesproken...

De twee volgende modellen van Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection:

Afbeelding

Afbeelding

De 8c2300 Le Mans van 1931 (winnaar met Howe en Birkin) is vorig jaar al uitgebracht door Ixo. Ik dacht eerst dat dit diezelfde Ixo was, maar hij is toch anders. De voorruit staat rechtop (ipv plat voorover), de omlijsting is gekleurd (bij de Ixo helemaal helder) en de spaakwielen zijn veel grover.

Die 179 van Bruno Giacomelli is een welkome verschijning, voor zover deze al eens in 1:43 is verschenen is dat waarschijnlijk als nu onvindbare kit geweest (zoals Tameo).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za feb 25, 2006 10:46

Nog een kioskmodel (en alweer een doublure :roll: )

Al lang voordat de modellen 'officieel' in de verkoop gaan, biedt de eBayer super-hk in Hongkong ze on-line aan.
DeAgostini lanceert 'm pas in april dit jaar, de Sud TI:

Afbeelding
Afbeelding

Op zich een goed model hoewel de bovenrand van de voorruit wat te hoog lijkt. Net als de lijn boven de koplampen, waardoor het modelletje een beetje een verbaasde 'blik' krijgt.

Ter vergelijk de Minichamps:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za feb 25, 2006 19:06

Zo, genoeg gemopperd over doublures...

Als je vindt dat de fabrikanten de verkeerde keuzes maken, moet je daar wat aan doen :!:

Het begin is er: http://alfasudsprint43.web-log.nl/

Het idee is om wereldwijd van zoveel mogelijk verzamelaars/liefhebbers reacties te verzamelen en daar vervolgens mee de boer op te gaan. Is toch leuk om eind dit jaar contact op te nemen met meneer Minichamps, mevrouw Norev of de familie Spark en te zeggen: "kijk ik heb 1000 liefhebbers die zitten te wachten op een modelletje uit uw fabriek".

Zou het lukken? Het MOET lukken!

De web-log moet nog verder ingericht worden, Nederlandse, Duitse en Italiaanse teksten er bij, polls, foto's, etc.
Reageren op de web-log heeft nu nog niet zoveel zin, maar binnenkort zal ik hier een "your votes please" loslaten (en op vele andere fora uiteraard, en via mijn modellen-netwerk).

Wordt vervolgd 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 27, 2006 00:00

Het Italiaanse Tron presenteert een heruitgave van de 8c 3000CM, in de uitvoeringen van respectievelijk Le Mans en de Mille Miglia, beide in 1953.

Afbeelding

Afbeelding

Mooi maar pijzig, 160 euro.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 27, 2006 21:36

Vorige week ben ik een avondje bij een collega verzamelaar op bezoek geweest. Lekker kletsen over Alfa Romeo en Italië en vervolgens staand en op de knieën voor de vitrines, het ene ma het andere model op de hand nemend om te bekijken en te beoordelen.

Mooie collectie met veel prachtige handbouw van o.a. Claxon, Gamma, BBR en Tron. En de reeksen Giulia TZjes en Tipo 33 van Best zo goed als compleet.

Geniet even mee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 27, 2006 22:46

Sodemejudes :shock: :?

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 27, 2006 22:49

Mooie verzameling :!:
Hij heeft geloof ik alle versies van de 33.2?

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”