Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 11:58

Deze 33.2 stradale is toch wel een droommodel en schitterend gebouwd: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... fresh=true, maar ik vond hem met een prijs van 271 euro uiteindelijk een paar euro te duur....
Paar afbeeldingen vastgelegd voor de toekomst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Fantastisch model en zo te zien heel netjes gebouwd. Sneu voor de verkoper dat het bouwen hem zo weinig heeft opgeleverd: verkoopprijs 271 - kitprijs 225 = 46 euro (waarbij hij ook nog eens heeft beloofd binnen Duitsland gratis te verzenden...

Gebruikersavatar
marco13
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: di sep 29, 2009 18:49
Locatie: Thuis

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 13:08

hallo,


heeft iemand ook nog zon een staan????
http://www.exototifosi.com/s/2/ProductD ... uctId=1540 :D :D
en weet iemand ook of er ook echt een trekhaak achter deze miniatuur auto zit??

graag reactieg

Groeten marco

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 13:14

Mijn exemplaar in ieder geval niet. Dat wat je op die foto ziet herken ik ook niet als enig onderdeel van mijn model.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 13:49

Bij mijn exemplaar zit er wel een trekhaak onder,maar moet zeggen dat ie niet erg stevig zit,ik heb de trekhaak er al een keer opnieuw onder moeten lijmen,dus ik denk dat er een hoop exemplaren zijn waar de trekhaak ontbreekt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini Centennial

zo dec 20, 2009 13:52

Ik denk MR, en je achterbumper zit op z'n kop. :wink:

(*edit* zucht, reageerde zonder de laatste pagina te openen waar al twee man dat ook gezien hadden.*edit*)

http://cgi.ebay.nl/1962-Alfa-Romeo-2600 ... 5189c7ebe6
Ja zo te zien is die inderdaad hetzelfde,en de bumper die zal ik omdraaien :wink:

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 15:56

While talking of the Exoto race transporter, I have pictured side-by-side the Exoto and the older ABC, and they are much more apart from each other than it would seem without direct comparison.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 16:04

Ik heb al eens wat leuke oude productiefoto's van Togi en FongalTogi laten zien en kreeg daar hele leuke reacties op. Kort geleden kreeg ik van Fer een aantal geweldige scans uit een oude il Quadrifoglio uit 1970 (nr 20) van een artikel over Togi. Ik wil jullie die foto's niet onthouden en in overleg met Fer plaats ik de foto's van het artikel dus ook hier. De drukkwaliteit is helaas mager en sluit niet overal even goed. Ik heb ze voor zover mogelijk wat opgehaald en de foto's die door de rug liepen aan elkaar geshopt (de eerste foto bijv. is in werkelijkheid een hele spread).

Geweldig om te zien is dat Lorenzini toen net bezig was met de ontwikkeling van de 2000 berlina en we zien op een tweetal foto's de werkzaamheden en een eerste prototype in het rood. De foto van het spuitgietproces (de z/w foto) is niet bij Togi genomen voor zover ik weet.

Op de openingsfoto zien we rijen Giulia GT Veloce's, te herkennen aan de kleine ronde stickertjes met het klavertje vier op de c-stijlen. Deze stickertjes zie je nooit meer omdat de lijm altijd verdroogd is en ze er domweg afvallen. Togi Veloce's, met de drie horizontale strips in de gril, zie je ook maar heel weinig trouwens.

Afbeelding

Twee foto's met ontwikkelingswerk aan de 2000 berlina:

Afbeelding

Afbeelding

De spuitgietmachines bij een toeleverancier. Veel van dit soort bedrijfjes zien er tegenwoordig niet zo heel veel anders uit. En alleen een italiaan draagt dan z'n Rayban...

Afbeelding

Het ontbramen van aluminium coda tronca delen (Togi maakte alleen voor de te verchromen delen gebruik van zamac):

Afbeelding

Lekker ongezond werkje: het spuiten van de onderste helften van 159 carrosserieën:

Afbeelding

Klaar voor eindmontage: in de voorgrond de bovenste helften van 159's (Alfetta's) en daar achter Giulia GT's. Links een groot aantal halve lichtgroene Carabo's en één prachtige Giulia 1300 berlina op de binnendoos.

Afbeelding

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op ma dec 21, 2009 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 16:53

@ Alvavaganza & Dinky Boy: helemaal mee eens hoor! De kit is zeker niet weggegaan voor een te hoge prijs, maar even ouderwets doen zegt mij, dat 600 gulden toch wel veel is om in de vitrine te hebben staan. Je kan niet alles hebben zeg maar. Blijft wel geweldig mooi natuurlijk!
En tja, als ik zo de laatste tijd wat gebouwde en ongebouwde kits volg op e-bay, kan ik niet anders, dan concluderen, dat je moet bouwen om er zelf lol aan te hebben en om er je eigen draai aan te kunnen geven. Financieel is het echt 10 keer aantrekkelijker om een mooi gebouwde versie te kopen. (ook daarom sprak mij deze stradale ook wel erg aan! Heb tot de laatste 20 seconden getwijfeld...... :oops: )

@ Alvavaganza & Paul Veloce: Bedankt voor de inspiratie: ziet er goed uit!!! :thumbs: (en ja, de potjes revel en humbrol komen toch uit de kast. :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
marco13
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: di sep 29, 2009 18:49
Locatie: Thuis

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 17:38

Bij mijn exemplaar zit er wel een trekhaak onder,maar moet zeggen dat ie niet erg stevig zit,ik heb de trekhaak er al een keer opnieuw onder moeten lijmen,dus ik denk dat er een hoop exemplaren zijn waar de trekhaak ontbreekt.

Afbeelding



bedankt voor de zovere info! :!: :D

weet iemand ook een goedkoope site waar ik eentje kan halen ook een 2de handse is welkom, ook een die een beetje roestig is.
het liefste wel een met trekhaak.

MVG Marco

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 18:19

While talking of the Exoto race transporter, I have pictured side-by-side the Exoto and the older ABC, and they are much more apart from each other than it would seem without direct comparison.
I knew about the difference in the roof, but yes, there are much more differences than I thought. It would be very interesting to compare both scalemodels with some photos of the real thing. Does anybody have any? I remember having seen one picture in a book somewhere with this truck in the background (although for the life of me I can't remember where), but that's it.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 18:21

Koen, wat een prachtige serie foto's weer! :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 18:25

En tja, als ik zo de laatste tijd wat gebouwde en ongebouwde kits volg op e-bay, kan ik niet anders, dan concluderen, dat je moet bouwen om er zelf lol aan te hebben en om er je eigen draai aan te kunnen geven. Financieel is het echt 10 keer aantrekkelijker om een mooi gebouwde versie te kopen. (ook daarom sprak mij deze stradale ook wel erg aan! Heb tot de laatste 20 seconden getwijfeld...... :oops: )
Op zich heb je wel gelijk daarin, maar je moet er wel rekening mee houden dat het gros van de thuisbouw die wordt aangeboden van een vrij belabberde kwaliteit is. En aan de foto's heb je meestal wel een indicatie, maar is het vaak lastig te zien hoe goed die kwaliteit nou precies is. Ik denk dat het vooral van je eigen bouwkwaliteiten afhangt hoe interessant het is om naar thuisbouw van anderen op zoek te gaan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

zo dec 20, 2009 21:08

@ Alfetta72 & Alfavaganza thank you for your comments! :D

Sorry for the delayed answer, here is the photo of chassis of my Looksmart Alfa. It seems pretty ugly to me, but as I saw all resin models have the same simple bottom side without details.

Afbeelding

@ Alfetta72

I see a lot of similarities between your and mine Alfa 2600, the bottom part especially, only difference is in number of screws.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

ma dec 21, 2009 18:43

Hello Marijan,yes the cars are almost the same,I think Looksmart used the body and chassis from the MR model.


@Corrado,weer erg leuk die oude Togi foto's :D,het lijkt wel of de bertones geschilderde raamstijlen en raamomlijstingen hebben,maar het kan ook de lichtinval zijn.

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1834
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . super kits

ma dec 21, 2009 19:53

vandaag in de bus de Alfa 90 1.8 Polizia in 1:43 van DeAgostini :-)

Afbeelding
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”