Gast

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Canguro

zo okt 07, 2007 10:48

Nou vooruit, een rode Alfa voor AlfettaOwner ;), of ciclista, liefhebber van rode coupés...

Afbeelding

De op de Model Hobby Expo (Novegro, vorig weekend) al gesignaleerde Canguro. Hij wordt onder de naam Beebop verkocht. Ergens toch wel een vreemde naam voor een auto: kangoeroe. Het klinkt niet bepaald als een verkoop-argument. Nou was dit een prototype uit 1964 van Bertone, dus de naam deed niet zoveel terzake. De auto was gebouwd op basis van de Giulia TZ2 en werd tijdens een test platgereden door een autojournalist. Het wrak werd verkocht en verdween na vele omzwervingen voor langere tijd naar Japan om na jaren van stilte weer volledig gerestaureerd op te duiken op het Concorso d'Eleganza Villa d'Este in 2005.

Afbeelding

Wat ik erg mooi aan het model vind zijn de echt open sleuven achter het voorwiel en de correcte wielen (Campagnolo's). Het model kost bij Tron €50 als kit of €120 als gebouwd exemplaar. En dat is toch wel even slikken.

Eerder waren er al 1:43 modellen van o.a. Mercury, Politoys en Joal. En een 1:66 Penny. Ook Bonini maakte een handbouw Canguro, maar eerlijk gezegd was dat weggegooid geld (ook €120) voor een zeer slechte ruit- en dakpartij.

Ik heb zelf nog een heel goedkoop plastic bouwpakketje in ongeveer 1:38. Slechts een stuk of 10 onderdelen maar je had minimaal vier handen nodig om het in elkaar te zetten, zo slecht was de passing. En binnenkort heb ik een heel ander Canguro-modelletje in huis, foto's volgen binnenkkort


Afbeelding

Hier een link naar een stukje geschiedenis. 8)
Hans: volgens mij bedoel je dit bouwmodelletje..........

Afbeelding

heb ook nog de Mercury

Afbeelding

op de achtergrond zie je het prachtige stukje japanse modelbouw........ :roll:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Canguro

zo okt 07, 2007 11:16

Hans: volgens mij bedoel je dit bouwmodelletje..........

Afbeelding
Precies! 1:40 dus. Bij mij staat de prijs nog op het doosje; maar liefst 1,25... Guldens wel te verstaan :biggrin:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . politie puzzel

zo okt 07, 2007 22:21

Voor de verjaardag van mijn vriendin (die bertjes verzameld 8) ) deze op de kop getikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg mooie 2000 GTV van century. Helemaal compleet en nog zeer netjes en verdorie wat zijn die dingen zwaar :shock:


en voor mijn eigen verjaardagscadeau, de Dinky Giulia nog een repro doosje weten te bemachtigen, wat wel erg leuk staat in de vitrine 8)

Afbeelding

Afbeelding


tevens vonden we nog een Penny Giulia GT Polizia (1/66) waarvan misschien later nog een kiekje :wink:

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . politie puzzel

zo okt 07, 2007 22:43

Van harte Marco!! :wink: :wink:

Ziet er fraai uit, de Century's zijn er dus ook in 'nieuwere' uitvoering. Alleen de slangen op de c-stijl ontbreken zo te zien...'Normaal' zit er geen spiegel op, en zijn de raamlijsten en deurklinken in de kleur van de carrosserie....(of niet Yvo?)
Voor je 't weet wordt er vitrinebelasting ingevoerd, hebben we mooi pech met die Century modellen, of niet? :shock: :shock: :shock: :wink:

In Grunn'n komt er binnenkort weer een 1:18 Minichamps Carabinieri bij en ook nog voor een zéééér zacht prijsje :D :D :D :D
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . politie puzzel

zo okt 07, 2007 22:53

Van harte Marco!! :wink: :wink:

Ziet er fraai uit, de Century's zijn er dus ook in 'nieuwere' uitvoering. Alleen de slangen op de c-stijl ontbreken zo te zien...'Normaal' zit er geen spiegel op, en zijn de raamlijsten en deurklinken in de kleur van de carrosserie....(of niet Yvo?)
]
Dankje :wink:
wat de slangelogootjes betreft, er mist er inderdaad een, op de andere kant is ie nog wel aanwezig, evenals het "Disegno di Bertone" logo op t spatbord.
De spiegel is volgens mij wel origineel, de raamstijlen weet ik niet zeker en de deurklinken zijn losse stukjes metaal (?) die erop gedrukt zijn dus dit lijkt me wel origineel 8)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Alfa 155 Wide Body

ma okt 08, 2007 14:02

Hallo allemaal kom net met bonzend hart van het lokale station terug. Namelijk gelezen (voor zover mogelijk) dat het merk "GS models" een Alfa 155 Wide body in 1op43 brengt. De prijs in Japan is 18.000 Yen (grofweg 112,50 Euro). Zag er op de foto in het Japanse blaadje erg mooi uit. Eindelijk iemand die de 155 Wide Body in 1:43 mooi verkleind. Ik ken het merk GS models niet en weet dus ook niet of het Japans is of niet. Ik probeer nog wat uit te vinden, maar mocht iemand meer weten dan is alle informatie welkom.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst(?)

ma okt 08, 2007 14:33

Afbeelding

Zou het deze kunnen zijn? Plaatje komt van raccoon-auto.com. Merk is hier ?ntonette...? GS Models kwam ik tot nu toe alleen maar tegen als leverancier van spulletjes voor RC auto's.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst(?)

ma okt 08, 2007 15:25

Dinky boy, dat is hem, hetzelfde plaatje stond in het Japanse blaadje hier. Jammer dat lezen problematisch blijft ondanks meer dan 5 jaar verblijf hier. Erg mooi model, maar dat mag uiteraard ook wel voor die prijs.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst(?)

ma okt 08, 2007 16:47

Nog meer erg mooi nieuws. Het merk Profil24 kenden we al van de weergaloze 1:24 kit van de 8c 2900 B Spider Mille Miglia.

Opnieuw brengt Profil24 een Alfa, dit keer de 308 GP monoposto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvallend is het Zwitserse vlaggetje op de flank. In deze gedaante is het model waarschijnlijk naar het voorbeeld van één van de 308's die door de Zwitser Christian Kautz werd gereden of ingezet. Kautz was behalve coureur ook team-eigenaar en zette in de Grote Prijs van België in 1939 drie 308's in.

Afbeelding

Bij Mafma.com kost een kit €125, een voorgelakte kit €180.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst(?)

ma okt 08, 2007 17:15

Om even terug te komen op de 155 Wide Body. Het merk is Antnette43. Er zijn 2 types verkrijgbaar. Een 2.0 16v Edizione Sportiva en een 2.0 16v. Het enige verschil wat ik tussen deze 2 versies zie is de kleur van de velgen en een antenne bij de 2.0 16v. Er zijn 60 stuks gemaakt. Het model is in resin. Op internet is niks te vinden over deze nieuwe maker. Bij de welbekende dure Japanse firma Raccoon zijn er enkele te koop voor 19.800 Yen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst(?)

ma okt 08, 2007 18:21

Ik vond bij 'de concurrent' ook nog wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde prijs overigens: Y19.800 = €120. Oef...

Er wordt daar 'Arrivederci' (= tot ziens) bij vermeld, is dat niet een grote Japanse Alfa-club? Zal toch geen speciale laatste Japanse uitvoering zijn, dan was het model wel rechtsgestuurd geweest.

Wel jammer dat er nog altijd geen wb in de betaalbare klasse is, daar moet toch voldoende belangstelling voor zijn, lijkt me?



Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op koms

ma okt 08, 2007 22:03

Om even terug te komen op de 155 Wide Body. Het merk is Antnette43. Er zijn 2 types verkrijgbaar. Een 2.0 16v Edizione Sportiva en een 2.0 16v. Het enige verschil wat ik tussen deze 2 versies zie is de kleur van de velgen en een antenne bij de 2.0 16v. Er zijn 60 stuks gemaakt. Het model is in resin. Op internet is niks te vinden over deze nieuwe maker. Bij de welbekende dure Japanse firma Raccoon zijn er enkele te koop voor 19.800 Yen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Can i ask please who makes this model and is it available and how much for ?
Saluti
alfa155btcc
:thumbs:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op koms

ma okt 08, 2007 22:09


Can i ask please who makes this model and is it available and how much for ?
Saluti
alfa155btcc
:thumbs:
In short:

Available in Japan, 60 made by Antnette43, costs 120 euro :x
:wink:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”