Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodels

vr sep 17, 2010 02:22

Voor degenen die het adres van de Yow Modellini website niet weten www.yowmodellini.com In de sektie "diary" in de maand september kan je zien hoe snel hij (Alfa) miniaturen uit het niets opbouwt. Erg indrukwekkend.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodel

vr sep 17, 2010 02:37

Voor degenen die het adres van de Yow Modellini website niet weten www.yowmodellini.com In de sektie "diary" in de maand september kan je zien hoe snel hij (Alfa) miniaturen uit het niets opbouwt. Erg indrukwekkend.
Ik word altijd zo verschrikkelijk afgeleid door de fotos van zijn eten.. :shock:

Ik zag ook daar de nieuwe stratos langskomen, dat moet ook een poplair modelletje worden! Mits hij hem natuurlijk gaat maken.

Plus dat het erg stoer is dat jij uitgebreid genoemd wordt. :thumbs:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodels

vr sep 17, 2010 06:07

En Yow Modellini is weer wat verder met z'n 3 Alfa's voor september :shock:
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodels

vr sep 17, 2010 08:30

@Kitaro, het enige dat nodig is voor een vermelding is een flinke cursus Japans en dan een lang Alfa gesprek, dus ik zou zeggen vanavond maar beginnen met de Teleac taalcursus :lol:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Andretti Molletti

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodel

vr sep 17, 2010 10:27

Iets te goedkoop gedetailleerd, maar de 2x2 vertakte kabeltjes per cilinder zijn met +1,5 op de neus goed te zien hoor.. :roll: :wink:
Brilletje gevonden :lol:
Inderdaad ze zijn gewoon meegegoten in het blok, maar als je goed kijkt dan zitten er 8 idd :thumbs:
Eerder heb ik twijfels bij de intake airbox die ik mis en die zover ik weet wel alle GTA's hadden?
En ik ben even de clutch(?) kwijt betreffende bumpers?! Die zaten er af fabriek toch wel op :-k

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodels

vr sep 17, 2010 11:02

-2,75 van de neus af en beter kijken helpt... inderdaad acht stuks.

Bumpers: verschil tussen stradale en corsa? Waar is Adriaensens als je hem nodig hebt? :biggrin:

Inderdaad intro op RAI in 1965.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodels

vr sep 17, 2010 11:15

De 'gewone' stradale versie had ook niet deze wielen volgens mij maar stalen velgen (of van een legering die er in ieder geval uitziet als stalen velgen), dus die combi klopt wel toch?

Ik heb alleen fabrieksfoto's van de 1300 in beide versies...

Koen

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodel

vr sep 17, 2010 20:53

Eerder heb ik twijfels bij de intake airbox die ik mis en die zover ik weet wel alle GTA's hadden?
De 1600 GTA stradale had standaard hetzelfde luchtfilter als de GT, dwz de slang over het blok (met kleppendeksel met "deuken") en de grote koektrommel tussen de hoofdremcylinder en de akku in.
En ik ben even de clutch(?) kwijt betreffende bumpers?! Die zaten er af fabriek toch wel op
Officieel wel,maar ja, je weet het nooit bij de Italianen.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70


Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nutteloze vergelijking

zo sep 19, 2010 16:41

De laatste vergelijking is weer even geleden. Dit keer een confrontatie tussen de 2000's (1958) van Éditions Atlas en Starline. Bij voorbaat een onbesliste strijd: het is appels met peren vergelijken. Waarom? De Atlas hoeft helemaal niet op het origineel te lijken. Wel op het voorbeeld uit de strip. En daarin verschilt dat voorbeeld van plaatje tot plaatje.

Maar wel leuk om de verschillen te bekijken. En die zijn er minder dan ik had ingeschat.

Afbeelding

Wat het meest opvalt is de lak. Op de zwarte Atlas is deze mat. Terecht, stripauto's zijn altijd mat. 'Glimmen' doen ze soms door een ingetekend patroon. Dat overnemen op een miniatuur zou een merkwaardig effect geven. De Atlas is alleen in zwart leverbaar. De Starline in vier kleuren. Ik vond zelf de gele het mooiste. Toevallig zag ik dit weekend een donkerblauw exemplaar. Staat toch wel chique. Verder zijn er een helderrode en zilvergrijze.


Afbeelding

Een ander opvallend verschil is de lengte, de Atlas is vele 1:43 centimeters korter. Té kort? Moeilijk te zeggen. Ik zal Kwabbernoot eens vragen de strip-2000 op te meten. Bij de Starline is dat makkelijker. Het 1:1 voorbeeld is 4 meter en 71,5 centimeter. Nou kreeg ik van de NAMAC ooit een speciaal schalen meetlatje. Langs het model leggen, bij de juiste schaal kijken en direct de 1:1 afmetingen aflezen. Niet te vinden dat ding, natuurlijk. 'Schaalcalculator' ingetikt in Google. Zo kom je er ook, probeer maar ;)
Zo zou de Starline dus 109,6 millimeter moeten zijn. Mijn duimstok wijst, inclussief de uitstekende bumperdelen, 111 milimeter aan. Netjes!


Afbeelding

De strip-bips is wat simpeler dan de Starline-achterkant. Desalniettemin onmiskenbaar 2000.


Afbeelding

Geen ingezette onderdeeltjes in de neus van de Atlas, in tegenstelling tot de Starline met 'chromen bumpers, hart en 'glazen' koplampjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het enige punt waarvan je zou kunnen stellen dat de Starline beter is, is de afwerking; de zilvergrijze biezen op de zwarte 2000 zijn rafeliger en niet altijd dekkend. Koop je een Starline, controleer hem dan goed. Ik kwam een exemplaar tegen waarbij de kentekenplaat 2 milimeter uit het midden zat. Aan boord van de Atlas een bestuurder, meneer Hoeps. Je moet er niet aan denken hoe zo'n neus er in 1:1 uit ziet....


Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nutteloze vergelijkin

zo sep 19, 2010 20:37

Leuk v.g-elletje \:D/ . De grijze Berlina is volgens mij echter niet zilvergrijs maar heeft een eigenlijk heel fraai vuilniszakkengrijs tintje. :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nutteloze vergelijkin

zo sep 19, 2010 21:01

Klopt,is een heel lichtgrijs,ik ging eigenlijk ook voor de gele variant,maar die was toen niet aanwezig waar ik mijn model kocht,maar wel de grijze,en die kleur vind ik ook erg leuk voor dit model.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe Tecnomodel

di sep 21, 2010 14:02

Ah, op het eerste fotootje dat ik zag leek het zilvergrijs en heb steeds aangenomen dat dat zo was. In 'vuilniszakgrijs' is ook veel leuker naar mijn smaak.

En Yow Modellini is weer wat verder met z'n 3 Alfa's voor september :shock:
En het gaat nog steeds hard....

Afbeelding

Afbeelding

Geel = 2600 SZ prototipo
Paars/rood = 2600 Highspeed Bertone
Zilvergrijs = Giulietta Sprint Speciale Bertone

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nutteloze vergelijkin

di sep 21, 2010 15:50

Jorge Sordelli 1:5 !!! handbouw van alfa romeo 8C 2900 Touring.
Zitten 2500 uurtjes in!

http://www.jorgesordelli.com/#/?page=alfa

En op de film bij Leno tijdens Pebble Beach.


http://www.jaylenosgarage.com/extras/pe ... tomobilia/

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nutteloze vergelijkin

di sep 21, 2010 17:04

Hoger is niet mogelijk. Wat ontzettend mooi en realistisch....


Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”