Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 2000 Sportiva

vr okt 19, 2007 02:20

Nieuw van ABC Brianza:

Niet echt nieuw, want het is een heruitgave, daar zal de 'R' in de productcode wellicht op slaan.
Hallo allemaal, hier een (voor jullie) nieuw gevalletje van Alfa insanity.

Laat ik als eerste post maar tegelijk maar even eigenwijs zijn (dan went het vast een beetje), de R zal wel voor Rosso staan. ABC geeft vaker de kleur aan met de letter, bijvoorbeeld bij de Vola (146/146R) en bij de Autodelta Transporter (88B/ 88G). Het enige merkwaardige is dat je zou verwachten dat hij dan nr 188 zou delen met de zilverkleurige Sportiva.

Alfavaganza heet trouwens Michiel :)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . 2600 Pininfarina Spide

vr okt 19, 2007 02:38

Ik heb trouwens nog een tweede fotootje van de 2600 Pininfarina Spider:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op zo okt 21, 2007 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare panter

vr okt 19, 2007 08:00

[quote="Dinky Boy"]DeAgostini heeft weer enkele modellen aan de Polizia di Stato-reeks toegevoegd:

Nr. 53 - 156 - blauw met wit (28/08/2008)
Nr. 55 - Alfetta - blauw met wit (25/09/2008) Ongetwijfeld vrijwel identiek aan de Minichamps
Nr. 61 - Romeo 2 - groen (18/12/2008)
Nr. 64 - 159 disegno 'pantera' (29/01/2009)
quote]

Good morning Alfisti!
has anybody a full list of the DeAgostini Alfa Models from Zero until above No.64: article No. and when it came/comes out??? I look for the Polizia, Carabinieri and all other known models.

MANY thanx in advance and enjoy the day!! :D
Hannelore

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare panter

vr okt 19, 2007 09:58

Welkom op het forum Alfavaganza!

Gutenmorgen Hannelore :D

Die Listen findet man hier:
Carabinieri 1. Edition
Carabinieri 2. Edition
Polizia

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Pick-up CEA

vr okt 19, 2007 14:40

Modellen en foto's van de aparte 164 brandweer pick-up en dito Sei hadden we hier al eens gezien.

Afbeelding

Blijkt dat ook de 2600 Berlina uit 1962 in pick-up gedaante heeft dienstgedaan als reddings- en blusvoertuig. Niet op Balocco dit maal, maar op Monza. En Gulp Models is bezig hem 43 kopjes kleiner te maken. Het prototype ziet er veelbelovend uit. De prijs belooft ook 'veel'... Gulp modellen zijn over het algemeen behoorlijk aan de prijs. De oplage blijft beperkt tot 50 stuks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's vond ik op www.alfasport.net.

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Pick-up CEA

vr okt 19, 2007 16:22

Goh! Dat gebouw waar die 2600 pick up voor staat ken ik! Dat ligt aan de stadsautoweg van Milaan naar Monza net voor de afrit Monza! Is wel sterk verwaarloosd nu..

Grappig!

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Pick-up CEA

vr okt 19, 2007 17:20

De zilvergrijze 2600 Spider van Minichamps is er sinds vandaag dan uiteindelijk ook:

Afbeelding

Mooi hoor. Minichamps vermeldt tegenwoordig op de site wat er allemaal aan zo'n model gebeurt voordat het op een plankje geschroefd en in een doosje geschoven wordt. Best veel eigenlijk:

59 onderdelen en 88 decoraties, te weten:
- 33 sjabloonbeschilderingen
- 20 tamponbedrukkingen
- 5 decals
- 30 handbeschilderingen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . lachebekje :o)

vr okt 19, 2007 23:23

De postbode bracht vandaag weer eens wat lolligs:

Afbeelding

In Japan erg populair, karikatuur modelletjes. Een hele tijd terug heb ik er ook al eens aandacht aan besteed, o.a. aan de massieve modelletjes van Neko Works. Choro Q heeft een zeer uitgebreid assortiment. Eerder verscheen ook al de 147 GTA in rood en zwart. De Bertoontjes zijn inmiddels zeer gezocht.

Bij dit gevalletje moet je even goed kijken om te zien wat het is, maar het stelt een TZ voor. Wel een redelijk vrije interpretatie, de zo typerende drie halfronde luchtopeningen tussen de koplampen en de opstaande rand onder de voorruit ontbreken, terwijl de deurnaden aan die van de Stradale doen denken. De druppelvorm in de motorkap en het zwarte achterpaneel zijn echter duidelijk des TZ's.

Grappig aan dit model is dat het hele carrosserietje van transparante kunststof is. Het rood is er op gelakt. Het autootje heeft een krachtig pull back-motortje en zit in een mooi doosje verpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . lachebekje :o)

za okt 20, 2007 00:21

De postbode bracht vandaag weer eens wat lolligs:

Afbeelding

In Japan erg populair, karikatuur modelletjes. Een hele tijd terug heb ik er ook al eens aandacht aan besteed, o.a. aan de massieve modelletjes van Neko Works. Choro Q heeft een zeer uitgebreid assortiment. Eerder verscheen ook al de 147 GTA in rood en zwart. De Bertoontjes zijn inmiddels zeer gezocht.

Bij dit gevalletje moet je even goed kijken om te zien wat het is, maar het stelt een TZ voor. Wel een redelijk vrije interpretatie, de zo typerende drie halfronde luchtopeningen tussen de koplampen en de opstaande rand onder de voorruit ontbreken, terwijl de deurnaden aan die van de Stradale doen denken. De druppelvorm in de motorkap en het zwarte achterpaneel zijn echter duidelijk des TZ's.

Grappig aan dit model is dat het hele carrosserietje van transparante kunststof is. Het rood is er op gelakt. Het autootje heeft een krachtig pull back-motortje en zit in een mooi doosje verpakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kijk das nou grappig........

postbode bracht bij mij een hele nette Giulietta van Hotwheels mattel in 1 / 24
morgen ff fototje maken

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare panter

za okt 20, 2007 10:37

Welkom op het forum Alfavaganza!

Gutenmorgen Hannelore :D

Die Listen findet man hier:
Carabinieri 1. Edition
Carabinieri 2. Edition
Polizia
Mille Grazie, amico!!! my favorite forum... :thumbs:
happy weekend, here ice on Alfa... brrr :?

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Alfa 110A Double decker ATAC Roma

za okt 20, 2007 11:32

De Duitse Alfist en miniatura verzamelaar dhr. Stein heeft een prachtige creatie in schaal 1 op 43 gemaakt van een Alfa Romeo 110A double decker bus met carrosserie van Macchi die in Rome dienst heeft gedaan voor de vervoersmaatschappij ATAC. Werkelijk prachtig gemodelleerd met mooi gesoldeerde stoelen en een perfect gemaakte trap. Het is een one-off helaas, maar het blijft mooi om er naar te kijken. Dhr. Stein heeft ervoor gekozen om deze bus in de vooroorlogse kleuren blauw/blauw uit te voeren. Na de tweede wereldoorlog is deze bus in de meer bekende kleuren groen/groen omgetoverd. De eerste foto laat het model zien net voor de afwerk fase en de 2 laatste foto's zijn het afgewerkte model. Petje af voor dhr. Stein =D>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

za okt 20, 2007 12:41

Nou kan ik zelf best redelijk kits in elkaar zetten, maar hier heb ik diep respect voor. Prachtig gewoon!

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

za okt 20, 2007 16:39

Inderdaad ! Heel mooi gemaakt ! :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 03:21

Voor de geïnteresseerden: mijn verzameling.

Ik verzamel al sinds een jaar of 20 Alfa Romeo schaalmodellen, maar sinds 2001 toen ik eBay ontdekte heeft het pas echt een vlucht genomen. Sinds een jaar of twee geleden heb ik besloten me toe te leggen op 1/43, want het is allemaal niet meer bij te houden. Zowel wat er tegenwoordig allemaal uitkomt als, nog belangrijker, wat betreft de ruimte die het allemaal inneemt.

Hier mijn "main" vitrinekast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast is er nog de Fabbri collectie (voor de kenners: de laatste lichting moet inderdaad nog binnenkomen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een paar van de mooiste niet 1/43 modellen hebben de opruimwoede tot nu toe overleefd:

Afbeelding

Afbeelding


En tot slot: de enige nog onafgebouwde Alfa die al in de vitrine mag: de Pocher:

Afbeelding

Voor wie probeert het kleine rode 1/43 model te herkennen: laat maar, dat is een Toyota. Ik wilde niet het risico lopen om met het eerste 1/43 kitje dat ik ooit bouwde een Alfa te verprutsen, van een Toyota vond ik dat niet zo erg :biggrin: Hij is trouwens uiteindelijk nog redelijk goed gelukt ook.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Dubbeldekker

zo okt 21, 2007 08:22

=D>



indrukwekkende verzameling...........................

groeten Dirk
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”