Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

ma dec 24, 2007 13:07

....Kortom: geduld 8)
Ok ! :wink:
Bijdewee: er staan drie treksterren aan de hemel, binnenkort pixies als ze zijn gedaald.
:D :D :D :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

di dec 25, 2007 04:56

Tuurlijk is er wel nieuws, er is bijna altijd nieuws.

1.) Het Franse merk Jade miniatures bouwt een zeer originele keuze 1:43 Alfa. Een racewagen uit 1961 uit de Rand GP. Hij is leverbaar als kit en gebouwd onder het referentienummer 4359. Aangezien mijn bedrijf de Tinypic site als "verboden" ziet kan ik momenteel helaas geen plaatjes erbij zetten. Ik mail ze wel naar "Dink".
2.) Het Japanse merk Hasegawa bouwt de TZ in 1:24 in 4 verschillende uitvoeringen. Zeer mooi buizenchassis in dit bouwpakket. Plaatjes waren beschikbaar, nu helaas even niet.
3.) Het Braziliaanse A-Modelli is momenteel erg ver gevorderd met de FNM/Alfa 2300 in Europa bekend als de Alfa Rio. Die gaat zeker verschijnen in 2008
4.) Het Braziliaanse A-Modelli is ook ver gevorderd met een FNM truck, die gaat ook in 2008 verschijnen
5.) De Duitse meesterbouwer Ramei heeft eindelijk na lange tijd zijn website een update gegeven. De nieuwe 1900 modellen staan erop. Helaas zijn de prijzen inclusief BTW 190 Euro en dat vind ik toch ietswat aan de te gekke kant. Helaas heeft Ramei de eerder gebouwde modellen allemaal van de site verwijderd, zodat de historie helemaal verdwenen is, jammer.

Genoeg nieuws voor op 1e kerstdag???? Helaas moet ik werken :( . Ik wens jullie allen een prettig feest

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

di dec 25, 2007 11:55

Is weer een leuke keuze van Ramei die 1900 Coupe (!) van Pininfarina. Hier de site, voor wie hem niet al heeft gevonden: http://www.ramei-modell.com

Afbeelding

Inderdaad jammer dat ze zo prijzig zijn en ook jammer dat ze niet als kit verschijnen. Ik begin het gevoel te krijgen dat de Ramei kits een kort experiment is geweest dat inmiddels is afgeblazen. De 1900 Ghia "Gioiello" was oorspronkelijk ook als kit gepland. :-(

Sterkte trouwens, moeten werken op eerste Kerstdag is niet leuk. Toch een goeie Kerst toegewenst.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 14:51

Om even terug te komen op mijn bericht (2 postings terug), de Alfa FNM 2300 RIO is niet van de welbekende Braziliaanse modelbouwer "A modelli", maar van een (voor mij) nieuwkomer uit Brazlie. "A modelli" heeft de 2300 RIO al geruime tijd in de planning staan, maar het project komt niet van de grond. Zoals jullie op de bijgevoegde foto's kunnen zien is de "nieuwkomer" uit Brazilie al redelijk ver gevorderd met zijn 2300 RIO project. Voor mij een originele keuze die ik zeer graag aan mijn collectie wil toevoegen. Nu even afwachten tot het project klaar is. Dit modelproject loopt via de Brazilaanse Alfa Romeo club en ik heb toestemming gekregen de onderstaande foto's te plaatsen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 14:54

Da's van papier/karton ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 14:56

Lijkt me van kunststof 1 mm dikte ongeveer 8)
Wel leuk om te zien hoe eea in zijn werk gaat :shock:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 14:59

Bijgevoegd een plaatje van de originele keuze van het Franse modelmerk Jade om een Rand GP Alfa te maken. Ik weet niks van deze auto uit 1961, als iemand meer weet voel je dan vrij om even wat achtergrondinformatie te geven

Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 15:33

Da's van papier/karton ?
Zover ik kan zien is het van polystyreen, dat spul wordt veel gebruikt in de modelbouwwereld.
Je kunt dat in verschillende diktes krijgen, ik gebruik dat spul zelf ook voor mijn bescheiden 1/24 GTC-project.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

wo dec 26, 2007 18:02

Het model van Jade Miniatures France is een Heron-Alfa Romeo Special, met 1500 Giulietta motor
JAD4359MA no 7 werd gereden door Ernst Pieterse in de 1961 GP Rand op Kyalami South Africa
JAD4359MB no30 is van Perk gereden op Goodwood 2005.
Dit zijn dus formule 1 wagens uit de tijd van de Lotus 21, Cooper Climax, Jim Clark.
De Alfa motor werd door vele gebruikt in South Africa winter series.

Google brengt de details over alle races, voor de liefhebber:
The next race in South Africa was the Rand Autumn Trophy held on the Grand Central circuit on 18 March. This was another circuit in the "about" three kilometers range (2.100 miles) and was situated between Johannesburg and Pretoria. The entry saw 17 cars appear, but one crashed during practice reducing the grid to 16, which included an entry in the formula libre class for Carswell - a Cooper powered by a Mercedes-Benz engine.

On the pole was van der Vyer with the rest of the front row being composed of Ernst Pieterse in the Scuderia Alfa Romeo-powered Heron (essentially a copy of the Formula Junior Gemini Mk 2 with a copy of the Mk 3 following later in the year) and Don Philip in his Cooper T43-Climax FPF (chassis F2/29/57). On the second row were Serrurier and Johnstone. Unfortunately many of the details of this race are lost, but Serrurier won after Johnstone dropped out and van der Vyer simply was not able to pass the Cooper-Alfa Romeo. So van der Vyer ended up second, Pieterse third, and Eugene Bosman (in a another Scuderia Alfa entry, an Alfa Romeo-engined Lotus 15, chassis 604) in fourth. Yes, that is a Lotus 15, one of those Lotus machines with fenders...
Boeiend toch de historie achter onze Miniatura hobby

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

do dec 27, 2007 08:57

Bedankt Fer voor de informatie over de Rand Alfa GP, is nieuw voor mij.

Hoezo geen Alfa miniaturen nieuws???? Het merk Ocar brengt een Alfasud TI carrosserie voor een slotcar in de schaal 1op32 op de markt. Momenteel worden er op E-Bay al enkele aangeboden.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

do dec 27, 2007 09:50

Die gaat er absoluut komen... :o :o


en.....geboden... 8)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

do dec 27, 2007 12:41

vond op ebay net de eerste 1:24 Giulia, echter FLINK aan de prijs voor nu al 52 euri..

deze foto wou ik jullie niet onthouden

Afbeelding

alles kan dus in feite open 8)

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

do dec 27, 2007 18:09

I know it`s a bit late but Buon Natale a Tutti e Buon Anno, was in italy over xmas and i found these models, what do you think guys here they are -

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

do dec 27, 2007 18:51

Very nice, damn....it's starting to itch!
I really have to expand my GTV miniatura-collection. :mrgreen:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Willem146_1.4TS
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: do dec 30, 2004 20:09
Locatie: Leiden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . OK, OK, er is wèl nieuws

vr dec 28, 2007 22:30

Hallo,

ja een raar berichtje tussendoor misschien maar........zag bij de ALDI vanmiddag in een jaja Märklin modeltreindoos :!: :!: (z'n rond baantje met treintjes) een ALFA SUDJE !!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe komt dat???

Er zaten in die doos 2 kleine autotjes bij,voor de aankleding zeg maar van het spoortafereeltje ,heb er nog wat heeel onduidelijke foto's van gemaakt,maar volgens mij WEL een ALFAtje dus....

Wie kan het mede be-amen??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grzzzzzzz
Fiat 127 Brazil '86 1300

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”