Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (5)

za feb 09, 2008 19:25

leuk,man! :thumbs:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (6)

za feb 09, 2008 19:43

Leuk verhaal Frank! Bijzonder om zo'n voorseriemodel te hebben.

Dankzij Tonio ben ik inmiddels een M4 159 SBK pacecar rijker :D . Was niet zelf op de NAMAC-beurs maar op de gezellige Alfaspeed winterklets in Brummen. Kon daar Carlo Abarth blij maken met een 'Yow' 1:64 Disco Volante en hij mij met een Matchbox Bertje (rood).

Meer Neurenberg nieuws, nog zonder foto's;

Bizarre kondigt een 3000CM aan, nr.21 - Santesi/Carini, Le Mans 1953 (BZ253). (Santesi zal wel Sanesi moeten zijn)
Spark een Gillet Vertigo......

Edit: Van Spark zit ook nog altijd een SZ Trophy "Shell" in de pijplijn.
Iemand eigenlijk enig idee hoe het staat met de door AutoArt reeds lang aangekondigde modellen van de Bertone 2000GTV en 1600 junior?
Meer dan dat ze nog steeds de status "aangekondigd" hebben weet ik niet.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (6)

za feb 09, 2008 22:48

Ik was wel op de NAMAC-beurs en ik heb daar o.a. deze zeer net uitgevoerde ombouw gescoord van de Solido 166 naar een van de Tour de France wagens, met behulp van de decalset van Fer Akkermans. Die stond al een tijd op mijn verlanglijstje en eindelijk heb ik er dan een. :D

Afbeelding

De verkoper is wellicht een bekende hier. Ik ben zo dom geweest om niet naar zijn naam te vragen #-o maar hij is een (zo te zien begenadigd) kit-bouwer en hij staat op Houten zijn collectie Alfa Romeo miniaturen te verkopen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (6)

za feb 09, 2008 22:59

En er is meer nieuws. Een tijdje geleden heb ik een post geplaatst over deze:

Afbeelding

Zoals ik toen al schreef was die bestemd voor de ombouw. En die is nu klaar. Dit is mijn eerste echte ombouwproject en uiteraard is het een 164 cabriolet geworden. Een 100% fantasiemodel, maar als je het zo ziet is het jammer dat Alfa hem nooit heeft gemaakt. Hij smoelt behoorlijk goed in onthoofde vorm. Overigens heb ik me er niet al te gemakkelijk vanaf gemaakt: de achterbank is smaller geworden om plaats te maken voor de kap, de kofferbak is om dezelfde reden aan de passagierskant ingekort en het is een tweedeurs model geworden, waarbij de voorportieren wat groter zijn gemaakt dan ze oorsrponkelijk waren, anders zag het er niet uit. Daarnaast hier en daar nog wat detail toegevoegd, zoals zonnekleppen, binnenspiegel, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (7)

za feb 09, 2008 23:16

Complimenten, Michiel!

Erg geslaagdie conversie. Mooi afgewerkt met die chroomlijst rond de voorruit en de fijne sierstrip rondop de kap. Lekker kleurtje ook.


Klein Neurenberg mysterietje:

Afbeelding

De maker van de foto heeft er geen info bij gezet. Ik gok er op dat dit de Brera van Racing43 is. Helemaal geen primeur dus, Racing43 was zelfs de eerste die een miniatuur Brera op de markt had. Een klein detail in de foto is dan ook veel interessanter (zie pijl). Dat is het Ducati Corse logo, dus Racing43 zou deze gelimiteerde versie van de 147 als miniatuur uitbrengen. En dat is dan wel een primeur. Onzichtbaar helaas...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (8)

zo feb 10, 2008 10:38

Met de Carabo van Spark gaat het helemaal goedkomen. Het op de stand in Neurenberg getoonde model was nu wel voorzien van een oranje bies over de breedte van de neus:

Afbeelding

Ook lijken de ruiten nu van de juiste bronstint te zijn voorzien.

Achterin staat de Gillet Vertigo.

En wat ik nu pas zie (de gele 33 Pininfarina en de rode RZ zijn al geen nieuws meer), drie rijen boven de Carabo staat inderdaad de al langer geleden beloofde SZ Trophy racer.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TdF 166 Alfa 166

zo feb 10, 2008 12:19

Michiel
de (om) bouwer van je Tour de France 166 is Ruud van Leeningen uit Drachten
Hij stopt met Alfa verzamelen en biedt een zeer ruime collectie 1:43 die-cast Alfa's aan
en diverse eigen handbouw modellen op basis van Tron, Provence, ABC en Alezan kits
Vrijwel altijd in Houten te vinden, rechter hal, schuin tegenover Traffic

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (9)

zo feb 10, 2008 17:47

HPI racing draait al een tijdje mee op het gebied van Radio Control. Sinds 2006 heeft het merk zich voorzichtig op de diecast gestort, tot nu toe alleen schaal 1:43. Dat betroffen meest moderne Le Mans en WRC auto's. Op Neurenberg hadden ze in de vitrine ook een 'model' van de 155 V6 TI staan. Hij ziet er goed uit, maar ik vraag me af of er na een oneindige reeks Minichamps, Onyx, BBR en nog meer handbouw nog wel vraag naar zal zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 750 Competizione

zo feb 10, 2008 23:32

In 1955 bouwde Alfa Romeo twee protoypen van de 750 Competizione, een open racertje voor de 1500cc klasse. Het blok was gebaseerd op dat van de 1900. De carrosserie werd door Boano in Turijn gemaakt. Tot een daadwerkelijke productie en inzet van de auto's kwam het echter niet omdat Alfa alle zeilen moest bijzetten voor de gewone productie. Eén van de auto's maakt nu deel uit van de collectie in het Museo Storico in Arese en wordt nog regelmatig 'uitgelaten' tijdens evenementen als de Mille Miglia.

Afbeelding

Als miniatuur is de 750 Competizione al bijna net zo zeldzaam. Hij werd al eens gemaakt door o.a. Yow Itoh en Franco Borin. Ook het Italiaanse Jolly Models heeft hem nu tot 1:43 verkleind, maar helemaal geslaagd kan ik het model helaas niet noemen. Op een aantal punten best mooi, de neus echter is veel te gestrekt en de velgen zijn gewoon lelijk. Ik zou er nog liever de standaard spaakwieltjes van Fabbri onder zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van het origineel hier.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 750 Competizione

zo feb 10, 2008 23:52

Meer foto's van het origineel hier.
In 2005 het geluk gehad de wagen te mogen aanschouwen maar ook beluisteren !! :P

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 750 Competizione

ma feb 11, 2008 09:12

Oké!! De Trophy SZ komt dus echt!
Ik heb dan de Provence Moulage versie al, maar dit is mijn favoriete Trophy-auto, dus ik ga zeker 2 van die Sparks kopen.


Die 750 Competizione is idd geweldig!!
Hier een filmpje die ik dit jaar heb gemaakt tijdens de MM :

http://www.youtube.com/watch?v=FbFLY5xqlrI
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (10)

ma feb 11, 2008 09:26

Heeee, een bekende van het jongste Spettacolo Sportivo:

Afbeelding

MondoMotors gaat 'm maken. Schaal 1:18 neem ik aan (of het moet 1:24 zijn).

Het is de pacecar uit het Superbike motorrace kampioenschap 2007. Op Assen was dat een Sportwagon (die niet alleen de bloedstollend snelle superbikes in bedwang mocht houden maar tijdens het Spettacolo ook honderden uitgelaten Alfisti). De sedan waarvan M4 een 1:43 model heeft reed meen ik rond in Australië.

Zie ook hier.

Nieuwtje: ook voor seizoen 2008 heeft Alfa een contract om de SBK races te begeleiden met enkele 159's.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (6)

ma feb 11, 2008 10:15

Dankzij Tonio ben ik inmiddels een M4 159 SBK pacecar rijker :D . Was niet zelf op de NAMAC-beurs maar op de gezellige Alfaspeed winterklets in Brummen. Kon daar Carlo Abarth blij maken met een 'Yow' 1:64 Disco Volante en hij mij met een Matchbox Bertje (rood).
Naast het feit dat ik het bijzonder gezellig vond ben ik erg blij met de Disco!!! Echt een toevoeging en weer een model dat niet op iedere hoek van de straat te koop is, erg leuk! 8) Bedankt dus!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (11)

ma feb 11, 2008 12:58

Graag gedaan, Carlo. Ze verschijnen ook op eBay maar mondjesmaat, dus hij zal betrekkelijk zeldzaam blijven.

Het is al weer even gelden dat de Bermat 1:24 resin kit van de Giulia hier de revue passeerde. Op Neurenberg stond een gebouwd exemplaar. Voor de liefhebber die de Fabbri 1:24 diecast niet mooi genoeg vindt. De kit kost €100, een gebouwd exemplaar zal flink duurder zijn.

Afbeelding

De koplampringen komen mij wat erg donker over.


Ook al een hele tijd geleden weer dat ik een foto van de folder liet zien, maar hier is hij dan, de Cararama 8c Competizione 1:24 in het eggie:

Afbeelding

Ondanks de vage foto is de indruk van het model goed. Interieur netjes op kleur, correcte verhoudingen. Het is wel leuk te constateren dat de betaalbaardere merken als Cararama, Welly en MondoMotors steeds betere kwaliteit gaan leveren, in ieder geval in de grotere schalen. Het is prachtig wat fabrikanten als Minichamps, AutoArt, Kyosho, CMC en nog enkele andere allemaal maken, maar voor de verzamelaar zijn die supergedetailleerde modellen steeds een flinke hap uit het budget.

EDIT: Inmiddels een betere foto gevonden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (12)

di feb 12, 2008 00:08

Nogmaals de Carabo van Spark, maar nu veel dichterbij:

Afbeelding

Hij blijkt zelfs héél goed gedetailleerd, niet alleen de oranje bies is aanwezig maar ook de dunne witte.


En behalve de rode Vertigo die op een eerdere foto vaag te zien was is er ook een gele:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”