Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo mei 27, 2009 22:17

De achterruit is toch wel degelijk anders dan de Berlina maar ik denk wel dat ie makkelijk na te maken is van doorzichtig plastic.
Hmm ik ga eens kijken of dit uit te voeren is 8)
Dan kan je eigenlijk niet om KB 116 heen. Een zeer compleet overzicht van alle variaties van de promiscua: lange of korte achterklep, grote of kleine scharnieren, oplopende of doorlopende daklijn etc.

Afbeelding
Hmm, zo ff beneden in de kast speuren of ik die heb dan :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 100 anni Alfa Romeo

wo mei 27, 2009 23:26

In 1990 uitgegeven door Treavalon/Adri Appelman ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van Alfa Romeo (Ottantanni-feest met de Eurotrophaeum tour). Denk dat dit mijn eerste 'post-aankoop' was.

:idea: Goh, zou toch leuk zijn als met het honderdjarig bestaan.... guess what! Dat project loopt al. Ik zal eens zien of ik er wat fotootjes van kan vinden. Gaat nu overigens om 1:43 modellen.
Afbeelding

Dit is de selectie geworden voor de 2010 Centenario op basis van de overbekende Solido bruine Giulia GT 1300 en rode GTV.
Van Mondo Motors 2 MiTo modellen in rood of zwart.
Zullen op de NAMAC beurs wel bij Adri de Vries ( Automodelli met één Italiaans vlaggetje ) op de tafel verschijnen of zijn direct bij Adri Appelman.
te bestellen.
Ook aan '90 jaar Alfa Romeo' heeft Appelman destijds gedacht. De proteo rode en zilvergrijze Bburago Street Fire Alfa 156
kregen die dak opdruk mee.
Dezelfde bruine Solido GTJunior met opdruk van '25 jaar SCARB 1978-2003' is nog in ruime voorraad voorhande bij Gijs Jordans.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo mei 27, 2009 23:42

Ik bedoelde met "ik zal eens zien of ik fotootjes kan vinden" eigenlijk ook "ik wacht gewoon tot Fer reageert" :biggrin:

Dank je, Fer ;)

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Giulia Ti cabrio 4 posti

do mei 28, 2009 00:21

Die komt hier ter sprake.

Ik ken hem trouwens van Giocher (uit te spreken zoals de Engelsen 'joker' zeggen), maar als ik die wieltjes op die foto zie lijkt het idd Progetto K.
Afbeelding

De Giulia Ti cabrio van Giocher is gemaakt in resin. Angelo Belotti is voor het model wel uitgegaan van een Progetto K 1:43 als basis.
Het proces om het model te creeren duurde een paar jaar voordat hij onze gezamenlijke Miniatura aankoop eindelijk kon uit leveren in 2004.
Bij een aantal Novegro-Linate beurs bezoeken liet hij steeds zien hoe ver hij (nog niet ) was.
De mallen trokken voortdurend krom op de dorpels langs de stoelen. Met diverse resins en verstevigingen is hij aan het experimenteren geweest.
Binnen de kleine serie, die hij dan voor ons gemaakt heeft , waren helaas een aantal exemplaren van matige kwaliteit, op een iets wat scheeft chassis.

Blijft een leuk model en idee om gemaakt te krijgen in 1:43, de 1:1 stond tot voor kort nog gestald op test circuit Balocco.
1966 gebruikt bij bezoek van de Italiaanse president Saragat aan Alfa in Arese

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

do mei 28, 2009 17:09

Misschien dat iemand hier hier iets op weet.
Zoals gezegd heb ik een VB Firenze GtaM liggen die dermate slecht opgeschilderd is (niet door mij) dat ik deze opnieuw moet spuiten.
Nou heb ik al beslist dat ie weer Alfa rood word maar ik ben voor de puntjes op de i nog op zoek naar decals voor een dergelijke auto.
In ieder geval wil ik er klavertjes op en het autodelta logo zou ook leuk zijn.
Mocht iemand iets weten of nog leuke suggesties hebben voor een rode GtaM dan hoor ik dat graag.
Momenteel is ie rood met witte neus en nr 27 naar Toine Hezemans auto.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

do mei 28, 2009 19:23

Tron heeft een uitgebreid assortiment decals, ook specifiek Alfa.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

do mei 28, 2009 19:43

Grazie :D
das precies wat ik zoek! 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

di jun 02, 2009 14:27

PLOEF !
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo jun 03, 2009 16:18

Misschien dat iemand hier hier iets op weet.
Zoals gezegd heb ik een VB Firenze GtaM liggen die dermate slecht opgeschilderd is (niet door mij) dat ik deze opnieuw moet spuiten.
Nou heb ik al beslist dat ie weer Alfa rood word maar ik ben voor de puntjes op de i nog op zoek naar decals voor een dergelijke auto.
In ieder geval wil ik er klavertjes op en het autodelta logo zou ook leuk zijn.
Mocht iemand iets weten of nog leuke suggesties hebben voor een rode GtaM dan hoor ik dat graag.
Momenteel is ie rood met witte neus en nr 27 naar Toine Hezemans auto.
Vervolg:
Omdat ik aanvankelijk dacht dat kunsthars niet te schuren is (ik was bang dat ik meteen stukken carrosserie zou weg schuren) nam ik aan dat dit model een verloren geval was. Tot ik op dit forum las over verf afbijt dat kunststof en resin niet aantast. Ik heb dit nog even besproken met mijn vader die huisschilder van beroep is en hem het model laten zien. Hij kwam toen met heel fijn schuurpapier en zei dat ik dit model toch best licht op kon schuren.
Het model was al rood en zou dat weer gaan worden dus was dit volgens hem geen enkel probleem.
Zo gezegd zo gedaan en het ging inderdaad best goed. Het model werd mooi glad en de carrosserie werd niet beschadigd.

Afbeelding
Helaas ben ik vergeten een foto te maken van hoe het model eerst was, maar dit is na het schuren. opweg naar de spuiter :wink:

Vervolgens heb ik de body een klein laagje spuitplamuur gegeven en na het drogen weer licht opgeschuurd.
Ik had al een spuitbusje Rosso Alfa gehaald bij de lokale autogroothandel en daarmee heb ik de GTAm beetje bij beetje mooi Alfarood gespoten.
Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En naast zijn zilveren broertje

Het model is nog niet af, zoals je kan zien mist hij de grille. Hier moet ik nog wat op verzinnen even als de achterlichten die ook ontbreken.
Maar al met al vind ik het een zeer leuk model geworden, in ieder geval een verbetering ten opzichte van hoe het model eerst was 8)

Maar ik was op dreef :lol:
vorige week vond ik op Marktplaats een lichtgroen Mebetoys sprintje in 1:43. Flink bespeeld maar compleet en met een vraagprijs van 4,50 besloot ik meteen te bieden. Een uurtje later had ik al mail terug en 2 dagen later had ik de sprint in huis :D.
Ook hiervan heb ik helaas geen foto's gemaakt omdat ik uit enthousiasme de sprint meteen heb ontdaan van de lak en er een laagje grondverf op heb gespoten. Gezien ik toch al met de GTAm bezig was besloot ik de sprint meteen mee te nemen in Alfarood.
Zie hier het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En naast zijn bespeelde en nog originele broertje.
Er moeten nog wat details beschilderd worden zoals de knipperlichten en achterlichten maar daar moet ik nog even een potje oranje modelverf voor halen.

En op Assen maandag nog deze gekocht voor 10,- inclusief doos:

Afbeelding
Kon hem niet laten staan voor dat prijsje 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo jun 03, 2009 16:31

Hallo allemaal,

Ik post niet vaak in dit topic maar gisteren met opruimen in een lade nog een oud ongeopend kitje gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee of het nog leverbaar is..


Thom
Laatst gewijzigd door thomfr op wo jun 03, 2009 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo jun 03, 2009 17:01

Vervolg:
Omdat ik aanvankelijk dacht dat kunsthars niet te schuren is (ik was bang dat ik meteen stukken carrosserie zou weg schuren) nam ik aan dat dit model een verloren geval was. Tot ik op dit forum las over verf afbijt dat kunststof en resin niet aantast. Ik heb dit nog even besproken met mijn vader die huisschilder van beroep is en hem het model laten zien. Hij kwam toen met heel fijn schuurpapier en zei dat ik dit model toch best licht op kon schuren.
Het model was al rood en zou dat weer gaan worden dus was dit volgens hem geen enkel probleem.
Zo gezegd zo gedaan en het ging inderdaad best goed. Het model werd mooi glad en de carrosserie werd niet beschadigd.
Resin is behoorlijk hard en kan idd zonder problemen worden opgeschuurd. Maar de reden waarom afbijten beter kan zijn, is dat de naden en hoekjes dan ook weer schoon worden ipv dat ze steeds meer met lak worden opgevuld.

Maar hij ziet er prima uit hoor en dat geldt zeker ook voor de Sud Sprint. :!:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

wo jun 03, 2009 17:14

Vervolg:
Omdat ik aanvankelijk dacht dat kunsthars niet te schuren is (ik was bang dat ik meteen stukken carrosserie zou weg schuren) nam ik aan dat dit model een verloren geval was. Tot ik op dit forum las over verf afbijt dat kunststof en resin niet aantast. Ik heb dit nog even besproken met mijn vader die huisschilder van beroep is en hem het model laten zien. Hij kwam toen met heel fijn schuurpapier en zei dat ik dit model toch best licht op kon schuren.
Het model was al rood en zou dat weer gaan worden dus was dit volgens hem geen enkel probleem.
Zo gezegd zo gedaan en het ging inderdaad best goed. Het model werd mooi glad en de carrosserie werd niet beschadigd.
Resin is behoorlijk hard en kan idd zonder problemen worden opgeschuurd. Maar de reden waarom afbijten beter kan zijn, is dat de naden en hoekjes dan ook weer schoon worden ipv dat ze steeds meer met lak worden opgevuld.

Maar hij ziet er prima uit hoor en dat geldt zeker ook voor de Sud Sprint. :!:
Klinkt logisch 8) gelukkig heeft dit model sowieso weinig van dat soort details en zijn de naden erg grof.
Mocht ik weer eens een resin model moeten doen dan ga ik toch de afbijt maar gebruiken (heb ik overigens met de Sprint wel gedaan).

Dankje 8) Ik sta wel van mezelf te kijken gezien ik pas 2 keer eerder zoiets heb gedaan (wat in kwaliteit een heel stuk minder was gelukt).
Ik heb er wel lol in iig dus ik ga hier zeker mee door :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo jun 03, 2009 17:36

Goed bezig Mark :thumbs: ,zien er netjes uit die twee modellen.Misschien een tip voor de achterlichtjes,ik schilder ze eerst zilverkleurig en vervolgens de gekleurde vernis van Tamiya erop,is het effect net iets beter dan gewoon oranje en rood.


Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo jun 03, 2009 17:48

Dankje Frank :wink:
Bedankt voor de tip, ziet er inderdaad wel beter uit zo.
Waar kan ik die vernis krijgen? gewoon bij een modelbouwzaak?


Hmm, zwart ziet er ook goed uit, en kheb er nog een :wink: :lol:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

wo jun 03, 2009 18:34

Als het goed is kun je ze wel krijgen bij een modelbouwzaak,het zijn deze potjes:

Afbeelding

Dit is gewoon oranje,maar je hebt ook de doorzichtige:
X-24 is clear yello X-26 is clear orange X-27 is clear red

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”