Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

wo apr 27, 2011 22:45

Dank heren, niet verder gekeken dan mijn neus lang is...... maar ja wist niet dat het in die 500+ pagina's zo dichtbij stond...

Echt een hebbedingetje, maar wel pegels hoor, dan heb ik nog wat andere dingen die hoger op de verlanglijst staan..

En nu jullie toch zoveel weten op miniatuurgebied, ik krijg binnenkort een lading 1/43 erbij van mijn schoonvader. Nou wordt het teveel bij elkaar om neer te zetten, dus ik wil ook wat opbergen. Vroeger had ik een Matchbox koffer met mandjes voor kleinere speelgoedkarretjes. Bestaan dat soort koffers (nog) voor 1/43? Zo ja waar zijn deze te krijgen? Alvast dank!
Laatst gewijzigd door Pericoloso op wo apr 27, 2011 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

wo apr 27, 2011 22:49

Dat was het zeker, maar daar had ik geen goede foto van. En een oranje Sud is ook wel heel tijdscorrect. :wink:

Koen
Afbeelding

deze rode Giardinetta furgone uit Rome 1978 staat bij Team Blue in Milaan. Foto ook gebruikt door Ronald in Japan voor
zijn schitterende zelfbouw 1:43 furgone met begeleiding van Yow Ito-san.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

wo apr 27, 2011 23:55

Eigenlijk zijn 1:1 auto's hier off-topic. Maar als inspiratie om een mooi miniatuurtje te maken mag het natuurlijk wel :wink:

Dus nog maar een paar plaatjes, ooit opgeslagen uit verkoopadvertenties:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen Antoon van Neerijnen nog in Nederland woonde en werkzaam was, heeft hij 3 of 4 Alfasud Giardinetta's gehad waaronder ook zo'n rode Furgone. Die heb ik allemaal wel eens een dagje als leenauto meegehad wanneer mijn auto een beurt moest hebben. Die rode Furgone zelfs meerdere keren.
Vandaar dat alle huidige aandacht voor die miniaturen bij mij leuke herinneringen oproept. Als het 1:43 project van Ronald / Alfa_Japan / Yow Ito in een serietje gemaakt wordt dan doe ik mee met de bestelactie!

.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

do apr 28, 2011 03:32

Dank allemaal voor de inspiratie. Ik ken de foto's van de duitse Furgone (op het forum al veelvuldig besproken) en de Van Neerijnen Furgone heb ik nog bekeken toen mijn Giulia blok er werd gereviseerd destijds, niet realiserend wat een zeldzaamheid het was. Het geopperde idee van Dinky Boy is wel erg leuk om eens te proberen maar het veranderen van het interieur is weer een flinke klus. Die paneeltjes zijn zo gedaan... :wink:

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do apr 28, 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

do apr 28, 2011 09:55

We zien je creatie(s) met belangstelling tegemoet, Koen
ZM heeft verder een GTA 1600 motor 1:10 vervaardigd in groot detail. (...) Via Marco Sambataro heb ik de maker van de 1:10 en 1:24 Sbarro Diva modellen kunnen achterhalen, tentoongesteld op de 100x100 beurs in Novegro . Die zijn ook van ZM Modellini uit Milaan ! De hobby bouwer achter de initialen blijkt Zbigniew Maurer te zijn. Ontwerper bij het voormalige Alfa Romeo CentroStile in Arese.
Een plaatje bij het praatje:

Afbeelding

Groot

Te koop bij Afra in Settimo Milanese.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi Speciali

do apr 28, 2011 14:25

Leuk ding maar aardig aan de prijs
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

vr apr 29, 2011 15:34

Kate, eat your heart out... ;-)

8c met tule...

Nee, niet met Thule, voor zover ik weet zijn er voor de 8c Spider geen speciale dakdragerconstructies. Zou wel stijlvol zijn, in een witte 8c Spider naar de wintersport bijvoorbeeld. Tule zonder h dus in dit geval, rondom de bruid en op de pronte neus van de auto. Het model stond in februari al op Neurenberg. Niet zo maar een geintje dus, maar een serieus (nou ja...) model.

Wel een ontzettende macho achter het stuur, wat een plastic vertoon. Wat ziet zij eigenlijk in hem?Ah, ik zie het al, ze is uit hetzelfde 'hout' gesneden...

Afbeelding

Oplage 298 stuks.


Andere M4 modellen aangekondigd voor mei:

Afbeelding

M47158 - ALFA ROMEO 1900
Mille Miglia 1957
Della Favera/Artusi #305


Afbeelding

M47157 - ALFA ROMEO 2000 GTV
SPA 1976
Andruet/Dini #32


Afbeelding

M47159 - ALFA ROMEO GTA 1600
Tour de Corse 1969
R. Pinto #71

Gebruikersavatar
giulia adept
Junior Member
Junior Member
Berichten: 66
Lid geworden op: do mei 25, 2006 14:08
Locatie: Vorstelijk Baarn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

za apr 30, 2011 10:26

Kate, eat your heart out... ;-)

8c met tule...

Nee, niet met Thule, voor zover ik weet zijn er voor de 8c Spider geen speciale dakdragerconstructies. Zou wel stijlvol zijn, in een witte 8c Spider naar de wintersport bijvoorbeeld. Tule zonder h dus in dit geval, rondom de bruid en op de pronte neus van de auto. Het model stond in februari al op Neurenberg. Niet zo maar een geintje dus, maar een serieus (nou ja...) model.

Wel een ontzettende macho achter het stuur, wat een plastic vertoon. Wat ziet zij eigenlijk in hem?Ah, ik zie het al, ze is uit hetzelfde 'hout' gesneden...
Hier moet je met Batman (Val Kilmer) spreken: "It's the car, right? Chicks dig the car...."
Nu: Twingo '11 en op zoek
Auto's gehad:
'69 Giulia Super, '90 75 TS,
'90 164 2.0 TS, '92 155 2.0 TS ,
'94 155 1.8 TS, '99 145 1.6 TS Jr.
I don't wanna grow up

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Alfasud Furgone

zo mei 01, 2011 22:47

Mooi gedaan! Inclusief de groeven in het dak. Zo kan je speciaal voor Alfa_Japan ook nog een 'furgone' maken. (Met 'Servizio TOGI' op de zijkant ;) )
Afbeelding

Afbeelding

Het rek achter de stoelen moet er nog een keer in maar eerst maar eens bedenken hoe we dat aanpakken. Het lijkt een simpele variatie maar was toch weer een paar avondjes werk om het fotorealistisch te krijgen. En nu ook maar een stoel en stuur toegevoegd. Heb me door Alfa_Japan laten vertellen dat de Furgones altijd in rood met zwarte bekleding waren uitgevoerd dus dat moest ook even gebeuren... :wink:

Voor de kenners onder ons: is al met al toch een Photoshop bestand met meer dan 50 lagen geworden...

Koen

Nu nog maar eens die 1750 berlina en de 2000 Sprint...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

ma mei 02, 2011 09:23

Waar kan ik die kopen? :biggrin:

Prachtig realistisch gedaan, complimenten!

Het rek achter de stoelen moet er nog een keer in maar eerst maar eens bedenken hoe we dat aanpakken.
Zou Togi zo'n detail hebben toegevoegd?

Euh... dan waren er natuurlijk weer twee versies, één met en één zonder waarbij het algemene misverstand zou heersen dat die mét de laatste was, maar in 'werkelijkheid' was dat juist de eerste. Het malletje voor dat rek zou namelijk zijn zoekgeraakt.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

ma mei 02, 2011 09:38

Erg netjes gedaan Koen! Ik wil wel geloven dat hier een paar avondjes werk in zitten.
Het zou toch erg gaaf zijn als Togi hier echt iets mee deed!

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid

ma mei 02, 2011 12:42

Zou Togi zo'n detail hebben toegevoegd?

Euh... dan waren er natuurlijk weer twee versies, één met en één zonder waarbij het algemene misverstand zou heersen dat die mét de laatste was, maar in 'werkelijkheid' was dat juist de eerste. Het malletje voor dat rek zou namelijk zijn zoekgeraakt.
Klinkt heel realistisch Hans! :D

Je weet het nooit bij Togi. Soms wordt er veel aandacht besteed aan een detail (van Sud naar Sud L werd een hele nieuwe matrijs gemaakt...) en dan weer onbreekt elk detail helaas. Zo kreeg de 2000 berlina eigen wielen en moesten de Suds het doen met de standaard (en veel te grote) wielen helaas. Ik kan me wel voorstellen dan een echte Togi Furgone dit rek inderdaad nooit gehad zou hebben. Dat is ook eigenlijk het leukst aan dit werk, je probeert bij elk detail dat je toevoegd te bedenken hoe dat er bij Togi uitgezien zou hebben. En je hebt al gauw de neiging om het veel te netjes te doen, want wat is zo'n Togi grof hier en daar...

Koen

Tja Mark, zou leuk zijn als ze er bij Togi om te beginnen eens op reageerden... maar op alles dat ook maar enigzins teruggrijpt op het 'oude' Togi wordt vrij spastisch gereageerd. Haal het niet in je hoofd om een scheiding te maken tussen het oude Togi en het nieuwe FongalTogi (dat er toch gewoon echt is) :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

di mei 03, 2011 15:56

Sinds 30 april in Italië aan de kiosk:

Afbeelding

De Hachette/Quattroruote 1:24 MiTo. Het is eigenlijk gewoon een Motorama, alleen hebben ze er nu een QV van gemaakt door er twee klavertjes op te plakken plus zilvergrijze spiegelkappen. Ik kan me vergissen, maar dan hadden toch ook de ringen rond koplampen en achterlichten een matte finish moeten hebben?

Er zijn al zoveel 1:24 Mitootjes verschenen (zie index op pag. 1) dat de reacties op de Italiaanse forums uitermate lauw zijn. En opnieuw verbaas ik me over de achteloosheid waarmee een exemplaar met slecht sluitende motorkap wordt gepakt voor een foto...

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid

wo mei 04, 2011 12:05

En opnieuw verbaas ik me over de achteloosheid waarmee een exemplaar met slecht sluitende motorkap wordt gepakt voor een foto...
Dat zie je overal. Het stoort mij ook altijd enorm. Niet sluitende delen, niet goed zittende banden of assen. Foute camerastandpunten... Fotografen en communicatiemensen (aan opdrachtgeverszijde) zijn niet altijd modelauto-liefhebbers.

De overbodigheid van dit soort doublures (de zoveelste Mito) moet direct afgestraf worden met een collectief gebrek aan interesse, dat is het enige wat we als verzamelaars hier tegen kunnen doen (alleen als je geabonneerd bent wordt het wat lastiger). Hoe minder commercieel het succes van de zoveelste Mito is, hoe beter men in de toekomst zal nadenken over de keuze.

Koen

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . daar komt de bruid...

wo mei 04, 2011 12:32

Heren,

Weet iemand of er al een 1/24 Giulietta verschenen is het nieuwe model bedoel ik dan en in de kleur rood.

Ik hoor het wel,

Gr Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”