Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le fiamme blu di Leona

wo apr 14, 2010 20:38

Mooie conversie Frank :thumbs:
Die grotere koplampen zijn een verbetering zeg :shock: Misschien maar eens overwegen de mijne ook eens onder handen te nemen :-k
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op wo apr 14, 2010 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le fiamme blu di Leona

wo apr 14, 2010 21:53

De koplampen zijn maar een fractie groter,en heb de knipperlichten iets kleiner gemaakt,zodat ze dezelfde hoogte hebben,daardoor klopt de voorkant beter.Verder heb ik er niet zoveel aan veranderd,alleen de kleur en de wielen.

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le fiamme blu di Leona

wo apr 14, 2010 22:37

Dat ziet er zeker beter uit Frank.
Van de zomer komt het er niet van, maar aankomende winter ga ik ook maar eens aan de slag
met de modelbouw, er ligt hier nog teveel te wachten.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le fiamme blu di Leona

do apr 15, 2010 02:11

Ik was door een mede-forummer nog gewezen op een variant van het smts bat 5 model wat ik had.
En ik denk, laat ik ze een naast elkaar zetten.

Deze had ik al:

Smts BAT5 gebouwd in engeland.

Afbeelding

Datzelfde model is ook geleverd door design studio in californie.
De verpakking ziet er echt een heel stuk mooier uit:

Afbeelding

Afbeelding

Verder zijn in Amerika de banden iets breder geworden en is de uitlaat in een iets fraaiere positie gezet.
De bodemplaat vermeld trots de uitgever i.p.v. het kille cl14.

Afbeelding

De smts zit mooier in de lak, en de kleur is ook veel fraaier. Er zit iets bruin/gouds in terwijl de design studio wel erg simpel grijs is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De design studio mist nog zijn ruitenwissers, die zal ik er nog wel bijzoeken.

Wat niet goed op de foto staat is dat de knipperlichten voorop de smts zijn geverfd in het grijs, en bij de design studio zit er alleen een randje.

Leuk ding! Bedankt Hans! :wink:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le fiamme blu di Leona

vr apr 16, 2010 10:40

I Found this photo on another forum, whats your thoughts i think it look great, does anyone have this solido decal for sale :oops: :oops: :oops:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare Giulietta

vr apr 16, 2010 22:19

Afbeelding

Na de weliswaar fraaie maar dure BBR en Racing43 Giulietta's een wat fatsoenlijker geprijsd model. Motorama vraagt (in Italië) slechts €5,90 voor de nieuweling.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare Giulietta

za apr 17, 2010 11:06

In occasion of the arrival of the 33 Stradale Replicars into my collection, I have made a picture with the various 1/43 33 Stradale models, certainly a favourite for many Alfisti.

Afbeelding

Afbeelding

From left to right: Politoys Mc Gregor, Politoys M, Tenariv, Replicars, Fabbri Alfa Sport collection and Minichamps.


And, resuming a discussion of a few pages back, also a detail picture of the Tenariv kit with the windows frames made of copper wire to close the gap between windows and body:

Afbeelding

More pics here and here

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (4)

za apr 17, 2010 23:33

Amazing result with the copper wire! =D>

Plastic fantastic 1
Plastic fantastic 2
Plastic fantastic 3

Weer een fantastisch plastisch verkleinde Alfa:

Afbeelding

Giulietta Sprint in 1:18 van Fanplas Juguetes. In de jaren '70 golden in Mexico vergaande importrestricties. Door mallen uit het buitenland over te nemen konden lokale fabrikanten snel een assortiment kwalitatief redelijk goede modellen leveren. In dit topic zijn al de nodige McGregors gepasseerd (binnenkort meer), maar dat was niet de enige die deze 'truc' toepaste. Een ander was Fantasias Plasticas, oftewel FanPlas. Dat merk produceerde vooral veel 1:43 Polistil kopieën, van een vaak mindere kwaliteit, maar ze kosten dan ook slechts 5 pesos. Geen idee hoeveel guldens je daar in 1975 voor kreeg maar het scheen niet veel te zijn.

Afbeelding

Afbeelding


Op de onderzijde staat nog het APS logo (oude naam van Polistil):

Afbeelding

Veel moeite om het model Mexicaans te doen zijn is er niet gedaan. Er zit wel een FanPlas stickertje op de zijkant, maar het kenteken is nog steeds Italiaans.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare Giuliet

zo apr 18, 2010 11:45

And, resuming a discussion of a few pages back, also a detail picture of the Tenariv kit with the windows frames made of copper wire to close the gap between windows and body:

Afbeelding

More pics here and here
Once more a stunning result! Looking at the finishing, It's hard to believe that this is actually 1/43. Fantastic!

One tip for the seems of the doors, hood etc. (if you allow me): IF you're going to paint them to have them stand out more, it's better to use a dark shade of the body colour then to use black.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (4)

zo apr 18, 2010 12:10

@ Dink

Wat een geweldig ding :shock: Maar ook erg vreemd gezien ik dit model ook niet ken van APS/Politoys..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (5)

zo apr 18, 2010 12:33

Hij staat wel in Fer's Alfa Romeo Miniatura database als APS vermeld. In dat geval rood.

Op internet is niet zo heel veel over Fanplas terug te vinden. Ik vond wel wat op een Spaanstalig forum, maar dat noemde alleen de 1:43 modellen.

Nu we het daar toch over hebben...

Afbeelding

Giulia TZ. De Fanplas 1:43 modellen waren altijd(?) van een soort plastic dat als metallic aan deed.

Afbeelding

Afbeelding

Ook hier geen naam op de bodem.


En nu een klein mysterietje...

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's had ik een tijd geleden al eens opgeslagen, in de veronderstelling dat het schaal 1:43 was. Maar na het vinden van de foto's bovenaan deze posting vallen de verschillen opeens op... Hij is veel grover, de wielen ronduit lomp. Schaal 1:64? Ik heb er nergens een vermelding van gevonden. De eBay veiling is al lang geleden afgelopen en verdwenen, daarin kan ik het niet meer nakijken.

Mooi toeval: aan de ondergrond kan je zien dat het dezelfde eBayer is (iemand die volgens mij een heel pakhuis heeft opgekocht, biedt ook zeer frequent McGregors aan). Ik ga het hem eens vragen...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (5)

zo apr 18, 2010 15:05

Aanvulling:

er bestaat in Mexico nog steeds een (familie)bedrijf dat 'Fantasias Plasticas' heet en onder andere plastic speelgoedauto's maakt.

Het vreemde is echter dat de site vermeldt dat het bedrijf in 1989 startte. Op het forum van de Mexicaanse Hotwheels Collectors club verhaalt een forummer over de FanPlas modellen uit 1975.

Dus toch niet hetzelfde bedrijf? Of zit één van de twee fout?

In Colombia bestaat een bedrijf 'Fantasias Plasticas de Colombia' (of Fantiplas) heet en ook plastic autootjes produceert.

Of er een relatie is? Geen flauw idee.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (5)

zo apr 18, 2010 15:54

Leuk....met een heeel hoog "hebben"gehalte....................
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare Giuliet

ma apr 19, 2010 19:19


One tip for the seems of the doors, hood etc. (if you allow me): IF you're going to paint them to have them stand out more, it's better to use a dark shade of the body colour then to use black.
I agree they are exaggerated on this model. That's mostly because the "gap" between the panels was pretty wide and not deep enough. In other cases, with narrower gaps, a thinner and deeper embossed black line was more realistic. And yes, I could have gone around the problem with dark red.

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Plastic fantastic (5)

ma apr 19, 2010 19:21


Afbeelding

Ook hier geen naam op de bodem.
It'a also a Politoys clone. #128 is a Politoys catalogue reference, and it is indeed the "static" version of the 1/43 slot car. I have the original Politoys somewhere... :-k

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”