Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 09:18

Goed verhaal Dink :thumbs:
Ben het ook zeker in grote lijnen eens met wat je zegt.
Kben zelf natuurlijk ook vrij nieuw in het verzamelaarswereldje maar in tegenstelling tot de groep die jij benoemt heb ik juist meer met de oudere simpeler modellen als Politoys, Mebetoys en dergelijke. Ik ben wat mijn leeftijd betreft dan misschien een beetje een vreemde eend in de bijt. Ik surf zelf ook wel eens over automodelforums en inderdaad, het oudere spul word hier amper besproken. Veel mensen kennen de merken niet eens meer.
Persoonlijk vind ik de oudere modellen veel meer charme hebben dan de minichamps en autoarts van tegenwoordig. Bovendien vind ik het gewoon gaaf om modellen in mn kast te hebben staan die uit dezelfde tijd komen als toen de 1/1 auto uit de fabriek rolde.
Ook de speurtocht naar dat ene model vind ik veel bevredigender dan simpelweg een minichamps bestellen via internet of kopen bij de plaatselijke modelzaak.

Ik weet niet hoeveel mensen van mijn leeftijd deze gedachtegang hebben, maar ik gok dat het er niet veel zullen zijn.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 09:36

Werkelijk schitterend verhaal en een opsteker voor iedereen die verzameld!

Een nieuwe kijk op de miniatuurwereld van auto's.

Jouw rubriek is een parel binnen dit forum. :thumbs:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 12:45

Kan me helemaal vinden in je verhaal, Hans. Ben zelf ook een verzamelaar die aangestoken is met het virus door toedoen van Rolf ten Cate. Het werd toen der tijd toch een beetje sneu gevonden als je als tiener (toch het spelen met auto-tjes ontgroeid?) je er nog zo mee bezig hield. "Je hebt er toch al heel veel?" een vraag die ik destijds met enige regelmaat hoorde en het onbegrip demonstreerd, maar die je nu niet meer gesteld zal worden. Gelukkig is er heel wat veranderd.

Wat de voorkeur aan detaillering betreft, dat herken ik ook wel, al vind ik persoonlijk nou juist de charme van de oudere modellen met hun beperkte detaillering zo aantrekkelijk. Smaken verschillen.
Zo heb ik een tijdje de Scottoys verzameld (had daarbij ook leuk contact met Jonathan Scott, wat het verzameln van deze modellen een extra dimentie geeft), de replica's van de oudere Mercury's. Deze sfeervolle modellen worden gekocht door een (te) beperkt aantal verzamelaars, helaas... Ja, de vraag ligt tegenwoordig duidelijk bij meer gedetailleerde modellen, in ieder geval voor de jongere verzamelaars.

Koen

Alfarmada

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 15:00

=D>
Ik kan me volledig vinden in het "artikel" van Hans. Zelf heb ik niet zoveel met al die nieuwe modellen die uitkomen.
Soms zal ik er wel eens eentje kopen als ik die aan een scherpe prijs te pakken krijg, maar ik zoek véél liever naar de oude modellen.
Deze heb ik de laatste tijd te pakken gekregen:
Afbeelding

En wat de detail betreft, dat hoeft echt niet voor mij. Laat de neus dan te breed zijn, het kont te kort. Volgens mijn (bescheiden) mening geven deze modellen
veel meer een tijdsgeest weer. De wereld zit al vol met "photoshop" waarbij elk rimpeltje weggewerkt moet worden.....

Afbeelding

Ze hebben veel "foutjes" maar ik vind ze geweldig 8) 8) 8)

En versta me niet verkeerd ,ik heb niet tegen moderne Alfa's (schaal 1/1) integendeel, maar de kleintjes heb ik toch veel liever oud :wink:


Groeten
Philip

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 16:51

Het werd toen der tijd toch een beetje sneu gevonden als je als tiener (toch het spelen met auto-tjes ontgroeid?) je er nog zo mee bezig hield. "Je hebt er toch al heel veel?" een vraag die ik destijds met enige regelmaat hoorde en het onbegrip demonstreerd, maar die je nu niet meer gesteld zal worden. Gelukkig is er heel wat veranderd.
Misschien is het puur mijn omgeving maar ik ben al verscheidene malen uitgelachen en voor gek verklaart als ik eens tussendoor op school op Marktplaats zat te kijken naar modelletjes.
Ook op mijn vorige stage had ik daar eens een discussie over met een collega die het verschil niet inzag tussen speelgoed en modelauto's en sowieso niet begreep waarom ik dat zou willen verzamelen.
Ik denk dus niet dat dit helemaal weg is.


@Alfarmada

Gave aanwinsten! :thumbs: doe je goed :wink:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:11

Here are 2 MATCHBOX CUSTOM ALFA ROMEO GIULIA 1 is CRACKER JACK and other SuperMan, i found these on ebay for about £10 GBP

Afbeelding

Afbeelding

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:14

Some Police Alfa Romeo 1/24...

Afbeelding

Are all customized: original colours and livery. Do you like them? :D

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:15

Het werd toen der tijd toch een beetje sneu gevonden als je als tiener (toch het spelen met auto-tjes ontgroeid?) je er nog zo mee bezig hield. "Je hebt er toch al heel veel?" een vraag die ik destijds met enige regelmaat hoorde en het onbegrip demonstreerd, maar die je nu niet meer gesteld zal worden. Gelukkig is er heel wat veranderd.
Misschien is het puur mijn omgeving maar ik ben al verscheidene malen uitgelachen en voor gek verklaart als ik eens tussendoor op school op Marktplaats zat te kijken naar modelletjes.
Ook op mijn vorige stage had ik daar eens een discussie over met een collega die het verschil niet inzag tussen speelgoed en modelauto's en sowieso niet begreep waarom ik dat zou willen verzamelen.
Ik denk dus niet dat dit helemaal weg is.


@Alfarmada

Gave aanwinsten! :thumbs: doe je goed :wink:
wat iemand met verzamelen heeft kan je alleen maar met een mede verzamelaar bespreken...of je nu theezakjes spaart of peper en zout stelletjes , peugots of Alfa's het gaat om
dat ene modelletje wat je toevallig tegen komt voor een leuk prijsje.
Daarom zou ik zelf zelden nieuwe modellen kopen.....hoewel die ook wel weer gezocht zullen worden op den duur...... :?

deze komt van de rommelmarkt voor wel 1 euro......

Afbeelding
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:35

Some Police Alfa Romeo 1/24...

Afbeelding

Are all customized: original colours and livery. Do you like them? :D
:shock: now these are some great looking models :thumbs:
where did you get the wheels on those 75's? they look great :D


@Roebar
geinig scarabeootje :wink: welk merk ist? Playart ofzo?

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:53

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Laatst gewijzigd door Yvo op wo feb 20, 2008 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:53

The hubcups of 75 are photoetched. If you want I can make pictures of them.
Other pics:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 17:55

Goed verhaal Dink!
kom ondertussen ookal weer zo'n 15 jaar op de "beurzen" en de bezoekers aantallen zijn fors gestegen. Voor mijn gevoel komt er, zeker de laatste 2 a 3 jaar, ook weer veel meer nieuw spul uit. Erg handig voor als je, zoals ik, je specifiek richt op 1 bepaald model en 1 tak van sport (alfa in F1) richt. Toch koop ik niet alles meteen. Verzamelen is voor mij in ieder geval niet naar de modelauto winkel om de hoek lopen en een bestelling plaatsen. Prijs moet trouwens ook wel een beetje normaal/in verhouding zijn. jaren terug gingen de Bburago modellen van de F40 voor meer dan 100 gulden weg op de beurzen. Waarom? iedereen MOEST toen die F40 hebben en jutte mekaar op.
Zoals eerder al aangegeven 45 euro voor een PEGO =; En dat geld voor dus ook voor die OERlelijke en slechte sud van progetto K :wink:


En al lezende zie ik net dat ik nog op zoek kan naar een zwart sudje ti met een rallyschild erop :lol: (ook mebetoys zo te zien?)
Van dat "vreemde vogel" gevoel heb ik me trouwens nooit veel aangetrokken.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 18:36

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Yvo.....

die pocher bert kwam die uit Amersfoort??

Mooi exemplaar......feelsteerd.............

Het ergste van alles is dat ik ze allemaal ooit gehad heb....polistill politoys mebetoys 1/43 1/24 sud sud sprint alfetta montreal noem het maar op........weggegeven omdat ik mezelf te groot vond voor modelletjes
aan een kammeraad met een klein jochie........pfffff
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 18:41

Leuke reacties, heren (of moet ik zeggen 'jongens' :P ), dank.


Complimenti per i tuoi modellini, Cop, mi piaciono molto. Manca ancora la 156 della polizia Belga... ;)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 19:47

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Yvo.....

die pocher bert kwam die uit Amersfoort??

Mooi exemplaar......feelsteerd.............

Het ergste van alles is dat ik ze allemaal ooit gehad heb....polistill politoys mebetoys 1/43 1/24 sud sud sprint alfetta montreal noem het maar op........weggegeven omdat ik mezelf te groot vond voor modelletjes
aan een kammeraad met een klein jochie........pfffff
Nee, uit Breda. Na lang zoeken dus.....

Oude dingetje, niet "mooi" qua maatvoering enzo, maar ik ben er :banana: mee

Kijk maar eens:

Afbeelding


I rest my case....
8)
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”