Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 20:04

Zo g@@t het beter 8)

Afbeelding klik Afbeelding klik Afbeelding en klik.

Die eerste is bijna dezelfde als die van een paar jaar terug, alleen is de bestickering iets anders en zit er een andere lichtbak op het dak, helaas nogal grof van vorm.

Tsja, de verkijgbaarheid.... Ik heb de 1:43 Alfa's van Hongwell/Cararama niet vaak in Nederland gezien, behalve dan die 166 in die Kruidvat-aanbieding.

Misschien toch maar gezamenlijk bestellen?
Ik heb nog meer nieuws over Politie-Alfa's, daarover later meer.

Er staat op de site van Carmodel onder 'NEWS' ook nog een 2600 Zagato van Tron/Glamour, maar die is niet echt nieuw. Ik heb 'm een jaar of langer geleden al eens getoond, of de kleur moet nu voor het eerst leverbaar zijn. Mooi is-t-ie zeker. Tot nu toe moest je voor een 2600 Zagato op zoek naar een Polistil-model. (Of was het nou Mebetoys? :roll: )

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 20:05

Hongwell
:blue_lol:

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 20:16

Gele Afbeelding1750 bert van Autoart 1:18 deze lijkt me niet echt duur!! :shock: :shock: :? Ook nog 2 witte voor dezelfde prijs....
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 20:19

Klopt, Cor.

'In den beginne' kostten die 1:18 AutoArt Bertones vaak nog rond de 70 euro, nu is 50 al een veel normalere prijs. Merge-Left is een betrouwbare aanbieder (ervaring mee) en heeft de laatste weken al minstens 20 van deze jongens 'weggezet'.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 20:44

Geknipt uit het .pdf op www.busch-models.com:

Afbeelding

In september 2006 zal een piepklein Ricko-Breraatje (1:87) het levenslicht zien.

Ricko maakte eerder al o.a. de 147GTA, 147 cup, 156GTA, 156 WTCC en 33.2 Daytona in deze reeks. Ze kosten vaak rond de 10 euo op eBay.


En op de vorige pagina liet ik die race Montreal zien van Fabbri.

Hier dezelfde auto (denk ik), maar dan van BBR, ander race nummer, geen luchthapper en een iets andere prijsklasse....

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

do feb 02, 2006 21:10

@ @@: met een aanhanger achter de Jumbo zeker? :P

Dat kioskengedoe leidt inmiddels wel tot steeds meer doublures...

Bracht Hachette Italia in november vorig jaar in de reeks Auto Italiane een crèmekleurige Alfetta 1972 uit (een 'goedkope' Norev), DeAgostini komt in maart in de reeks 100 Anni di Italia in Autobile met een Azzurro Le Mans Alfetta...



Hij ziet er beter uit dan de Hachette/Norev. De details aan de voorkant ogen een beetje te grof, maar kloppen meer dan die rare Hachette-neus. En de achterzijde is zondermeer heel erg 'Alfetta'.

Maar....

Minichamps had 'm ook al...
Afbeelding

OK, stuk duurder, maar ook veel netter afgewerkt.

En Progetto K heeft al in een ver veleden ook al een Azzurro Alfetta gemaakt... al was die dan weer veel grover.

En er schijnt dit jaar ook nog een 'dure' Norev Alfetta te komen. Kleur...? Azzurro :shock:

Uiteraard zijn er ook nog de heel oude Mebetoysjes in diverze kleuren, maar dat is puur speelgoed (met een heel eigen charme).

Pffff....


Afbeelding

http://cgi.ebay.de/CAR-MINI-POLISTIL-AL ... dZViewItem
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 03, 2006 01:13

Afbeelding klik Afbeelding klik Afbeelding en klik.

Die eerste is bijna dezelfde als die van een paar jaar terug, alleen is de bestickering iets anders en zit er een andere lichtbak op het dak, helaas nogal grof van vorm.
Ik kreeg nog wat aanvullende info vanuit Italië:

De eerste is van de Polizia Autostradale del Veneto.

De tweede is van de locale politie van Imola, maar het origineel is een restyle. In die zin klopt het model dus niet.

Vreemd, want er waren meer mogelijkheden voor de ouwe neus.... (Udine)

De derde is gewoon nep, zo rijden ze nergens rond...

Gewèldige site trouwens, dat http://www.fiammeblu.org/


Ik had meer politie-auto nieuws beloofd...
Uit Fer Akkermans' Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief:

Mooiere Alfa's dan de getoonde Hongwells komen van Delta Models:

Afbeelding
Om de site te bezoeken, klik op het plaatje.
Dat wil zeggen, afhankelijk van het Alfamodel dat je als basis gebruikt, hieronder een getransformerde Minichamps.

Afbeelding

Delta Models (van Leonardo Mailnardi) is de producent van de al eerder getoonde Rijkspolitie Spider, waarvan overigens de prijzen enigzins naar beneden zijn bijgesteld.

Maar ook onze Belgische vrienden worden niet vergeten:

Afbeelding

De zilverkleurige is Australisch, de Polizia Militare komt van de Amerikaanse basis op Sicilië.

Met een nieuwe laklaag, een setje lampen en decals worden burger-156's omgetoverd in bijzondere modellen:

Afbeelding

Ik zal eens informeren naar mogelijkheden om bestellingen te plaatsen (gaat wel even duren).

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 03, 2006 09:06

Afbeelding
Ik heb hem binnen hoor, hij is in het echt net zo mooi als hier op de foto! Daarmee is de serie dan bij mij helemaal compleet (van wat er tot nu toe is dan...), nu maar wachten op de laatste drie!

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr feb 03, 2006 23:12

MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za feb 04, 2006 08:13

@Carlo Abarth goed doorgespaard :shock:

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo feb 05, 2006 13:04

Heb net de Alfa 75 3.0 America besteld bij Minichamps. Jammer dat ie er niet in het rood was..
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 06, 2006 00:53

Minichamps

@Beezztie: ik verwacht dat Minichamps nog wel met een nieuwe kleur (in de 'gewone' serie) komt, en een rode lijkt me wel het meest waarschijnlijk.
Dit jaar echter nog niet, lees het lijstje onderaan pagina 58 maar...

Nog enkele aanvullingen:
P120600 - GTA 1300 Junior Rosso (een andere dan de pas uitgekomen GTA?)
Misschien een typfoutje, en moet dit nummer P120500 zijn, op de Minichamps-site een 1:18? (Leuk voor naast de AutoArt 1750GTV).

Naast de 159 komt de Sportwagon waarschijnlijk ook nog.

In het .pdf op de MC-site met de 2006-Neuheiten staat de lichtblauwe 2900B Lungo nogmaals (zelfde itemnummer). Beetje vreemd...


Politie-Alfa decals en Rijkspolitie Spider

In aanvulling op de voorgaande pagina's:
De prijzen voor Miniatura van de gebouwde Rijkspolitie Spider zijn wat verlaagd:
- no11 zonder targa euro 65
- no34 met targa dak gebouwd euro 75
- transkit euro 25
- decal set Rijkspolitie Spider euro 6.

De decals de diverse internaltionale politie-156s kosten 20 euro voor 1 vel met alle 5 de soorten, of 5 euro per stuk.
(Volgens mij is de Australische versie de grootste uitdaging, stuur moet naar rechts overgebouwd worden 8) )

Belangstelling? Mail mij (geen PB) vóór 18 feb.

De Kyosho 20 x 1:64 set

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf in Japan dat mij ook de Neko's en Dashalfa's leverde, maar zij nemen deze reeks niet in hun assortiment op. Mogelijk wordt de set in de getoonde vorm door slechts één winkelketen geleverd en worden de modelletjes later nog los verkocht.

Gerucht

Kyosho komt met 159 en Brera in 1:18?

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma feb 06, 2006 09:52

Ben weer happy, net een Giulia van Minichamps gekocht in 1:43. Ik had de serie al compleet op eentje na: de donkerrode die alleen in Duitsland speciaal voor AutoBild is uitgegeven. Je had daar een abonnee-actie waar je als nieuwe abonnee kon kiezen uit een (als ik het goed heb) vijftal modellen in afwijkende kleuren. Daar zat dus ook een donkerrode Giulia bij, kom je niet vaak tegen, wist wel dat'ie er was maar had hem nog nooit ergens gezien... Is nu onderweg naar me! Is een 1300.

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di feb 07, 2006 02:51

Meer beursnieuws:

De zwarte 2900 van het Franse Altaya (kiosk) kenden we al. Het model (door Ixo gemaakt) komt nu ook in het rood?

Ook als kiosk-model, of in een normaal doosje via de normale verkoopkanalen?

Afbeelding

De '500' Alfa-truck van Exoto was al bekend, maar stond nu weer(?) op de Messe, dit keer als complete set?

Tron presenteert een Alfetta GT V8.

Voor de Minichamps 8c Competizione moeten we tot december dit jaar wachten. Het zat er al aan te komen, Spark neemt ook een 8c in zijn gamma op, misschien is die er zelfs nog eerder...
Daarnaast staat voor Spark een SZ (ES30) op de planning, een goedkoop (nou ja...) alternatief voor de prijzige LSJ Make-up.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di feb 07, 2006 07:38

Meer beursnieuws:

Tron presenteert een Alfetta GT V8.
Deze .....Afbeelding

Lijkt een beetje plat maar kan ook aan de foto liggen :?

Verdere info http://www.tronmodels.com/

Nog meer leuk spul oa sud's etc................. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”