marcmilano

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . Polizia: AR8 vs Daily

di apr 24, 2007 19:58

Ik heb die Carabo van RE-EL hier ook nog staan, ooit op een rommelmarkt gekocht. Alleen het dekseltje op de batterijhouder ontbreekt helaas... Iemand hier die dat misschien nog ergens liggen heeft? :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . Italiaanse oogst

di apr 24, 2007 23:47

Terug uit Italië. Slechts één Fabbri'tje weten te vinden :? (de donkerblauwe Giulietta) en tevergeefs gezocht naar de DeAgostini 159 Carabinieri :(

Wel een andere 159 gevonden, de SW van de hier al eerder getoonde MondoMotors

Afbeelding

Hij is wel erg simpel van detail, maar voor die prijs mag je niet klagen: voor slechts 4 euro werd-ie de mijne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Brera met z'n stalen dak vond ik zo lelijk dat ik 'm maar heb laten liggen (krijg ik over 25 jaar spijt van ;) )


Binnenkort nog wat foto's van de miniaturen in het Alfa Museum.



Enneuh... Fer: Benvenuto!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

wo apr 25, 2007 19:47

Zoals beloofd: fotookes van de modellencollectie in het Alfa Romeo Museo Storico in Arese:

De collectie bevindt zich recht boven de hoofdingang van het museum:

Afbeelding


Afbeelding

33 TT 3 van BBR


Afbeelding

March - Alfa Romeo 711 1971 (Quartzo). Niki Lauda's eerste Grand Prix auto. Hij reed de GP van Oostenrijk overigens met nr. 26, ik vraag me af of dit niet een lichtelijk gemodificeerd March-Ford-modelletje is :roll:


Afbeelding

Diverse Brabham Alfa's op een grid van glas.


Afbeelding

Togi Berlina, uitgevoerd als auto van een beveiligingsfirma. Ik neem aan dat de zwaailichten geel of oranje hadden moeten zijn.


Afbeelding

Blikken commandantsauto van de Vigili del Fuoco, 1:20, Ingap. Waarde uit te drukken in drie cijfers en de eerste is niet een '1'. Ook geen '2' trouwens...


Afbeelding

Giulietta Spiders van Metosul in 1:43. Een goed standaard model is al lastig te vinden, en hier staan zo maar een paar speciale uitvoeringen bij elkaar :-s


Afbeelding

Gila Alfa Romeo 900


Afbeelding

Ik wilde net neertikken 'Penny Romeo 2' maar zie nu pas dat het F12 is. Naar mijn idee nog veel zeldzamer.


Afbeelding

Nog meer buitengewoon kostbaar blik.


Afbeelding

Lelijk he? ;) Maker onbekend. De Bertone op de achtergrond is een plastic Pocher.


Afbeelding

Sudjes in ongeveer 1:32 van het vage merk LA. Ooit in Nederland te koop bij 'Micro Warenhuis' een soort Blokker. Kostte toen iets van 5 gulden per stuk, maar dat was voor een schooljongen als ik toch net te veel om zomaar even te kopen. Spij-ij-ij-ijt.... Wat ik later ook krijg van die lelijke Brera (zie vorige post ;) )


Afbeelding

Kasten vol met heel bijzondere en zeldzame modellen. Dacht dat ik toch een leuke verzameling had, maar hier wordt je moedeloos van...
Nee, dat is flauwe kul natuurlijk. Elke verzameling is de moeite waard, hoe klein ook, als-ie maar de passie van de verzamelaar weerspiegelt.

In het Arese staan overigens 1.100 kleine Alfaatjes. Er zit niet een duidelijk beleid in de collectie. Ik heb nog gevraagd naar de oorsprong, aankopen door de fabriek zelf of een nalatenschap van een groot Alfa-liefhebber, maar de gids wist het niet. Erg veel recente modellen zijn er niet behalve de Alfa 500-trucks van Exoto.


Overigens ook Alfaronny welkom op het forum hier ;)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

wo apr 25, 2007 20:00

:shock: gaaf :D ik moet ook zeker nog eens naar dat museum
ben er nog nooit geweest al waren we diverse malen in de buurt.. nadeel van een hond mee op vakantie :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4238
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

wo apr 25, 2007 20:09

De modellekes zijn nog altijd even stoffig zie ik :P

Maar ja, begin daar eens aan :shock:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

wo apr 25, 2007 22:00

- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

wo apr 25, 2007 22:05

Das toch de Tron 6? is die zo bijzonder? :roll: wel mooi overigens, veel mooier dan mijn Norev 6, al vind ik die ook erg leuk 8) (groen met normale ruitjes i.p.v gele)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** GTA

do apr 26, 2007 03:26

Deze 1:18 GTA is ook wel 8)

Afbeelding

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** GTA

do apr 26, 2007 08:46

Deze 1:18 GTA is ook wel 8)

Afbeelding

Afbeelding
ja, maar dat is niet meer dan een omgebouwde Yat ming, hebben ze zelf gedaan, kheb hier wel vaker varianten op gezien. o.a echte alu velgjes en dergelijke. maar een beetje knutselaar maakt dit ook makkelijk lijkt me :roll:
en jammer dat ze (zo te zien...) het interieur niet aangepast hebben, race auto's met gewoon 2 stoelen en een achterbank vind ik slordig. beetje het bburago idee zal ik maar zeggen :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** GTA

do apr 26, 2007 09:52

Deze 1:18 GTA is ook wel 8)

Afbeelding

Afbeelding
ja, maar dat is niet meer dan een omgebouwde Yat ming, hebben ze zelf gedaan, kheb hier wel vaker varianten op gezien. o.a echte alu velgjes en dergelijke. maar een beetje knutselaar maakt dit ook makkelijk lijkt me :roll:
en jammer dat ze (zo te zien...) het interieur niet aangepast hebben, race auto's met gewoon 2 stoelen en een achterbank vind ik slordig. beetje het bburago idee zal ik maar zeggen :roll:
Het blijft een beroerd model, kijk bijvoorbeeld eens naar de A-stijl en de voorruit!
En zet hem eens naast een Auto Art model......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** GTA

do apr 26, 2007 10:22

Deze 1:18 GTA is ook wel 8)

Afbeelding

Afbeelding
ja, maar dat is niet meer dan een omgebouwde Yat ming, hebben ze zelf gedaan, kheb hier wel vaker varianten op gezien. o.a echte alu velgjes en dergelijke. maar een beetje knutselaar maakt dit ook makkelijk lijkt me :roll:
en jammer dat ze (zo te zien...) het interieur niet aangepast hebben, race auto's met gewoon 2 stoelen en een achterbank vind ik slordig. beetje het bburago idee zal ik maar zeggen :roll:
Het blijft een beroerd model, kijk bijvoorbeeld eens naar de A-stijl en de voorruit!
En zet hem eens naast een Auto Art model......
inderdaad, die A stijlen zijn veel en veeeel te dik
ik heb em ook, in t rood maar ik heb er slechts een 10tje voor gegeven, dat vond ik nog wel kunnen.
de auto-art is inderdaad vele malen mooier maar dat mag ook wel gezien de prijs :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

do apr 26, 2007 13:46

Mooie foto's Dink, uit Arese. Ik ben daar zelf zo'n 10 jaar terug geweest, was de enige bezoekers destijds, maar de modellencollectie was afgesloten voor publiek. Reden genoeg om daar dus maar weer eens naar terug te gaan : )

Zelf ben ik Togi-verzamelaar en dus mijn vraag: heb je nog meer foto's gemaakt van de Togi modellen uit de collectie? Die Berlina-variant is mij geheel onbekend (ken dat zoeklicht ook helemaal niet, zal wel ingekocht zijn ergens? Of het is een variant die door derden in een kleine serie gemaakt is...) maar dat is nou voor mij het spannende aan Togi verzamelen. Het is zo moeilijk om de historie-puzzel compleet te krijgen (weet inmiddels wel het e.e.a.) dat je nog steeds blij verrast wordt door dit soort 'ontdekkingen'.

Mochten er hier verzamelaars op het forum zitten die meer weten van Togi deel dat alsjeblieft.

Als er interesse is kan ik mijn Togi-kennis ook eens hier neerschrijven.

Corrado


Al hoewel ik dit forum al meer dan een jaar met heel veel plezier volg is dit mijn eerste reactie : )

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

do apr 26, 2007 14:11

Jouw kennis van Togi is altijd welkom Corrado 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

do apr 26, 2007 14:52

Jep :thumbs:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** modellen Alfa Museum Arese

do apr 26, 2007 19:23

Welkom hier, Corrado. En uiteraard horen we graag meer van wat je weet over Togi. Foto's van je eigen verzameling zijn uiteraard zeer welkom ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”