Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 16:58

Zojuist aangeschaft via Marktplaats.....

Politoys Alfa OSI Scarbeo 1/24



Scarbeo

Komt mij niet echt bekend voor deze Politoys..............
Mij wel :wink: komt uit de S serie. Erg leuk en mooi gevormd model waar alles van open kan.
Ik heb zelf de Carabo uit deze zelfde serie. 35 euro is een nette prijs al lijkt hij wel wat bespeeld.
Via Ebay worden ze nog wel eens aangeboden. Er is ook nog een zeldzamere licht gele variant.

@ Michiel, geweldig lijstje aan modellen weer!
Ik raak ook helemaal in de ban van de handbouw en kits zo :shock: :lol:
Het oude spul mag er ook zeker wezen. Die Fibreglass heeft mijn vriendin ook maar dan in een andere kleur.

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 19:47

400, een mijlpaal! Feli aan allen die dit topic vullen \:D/ \:D/
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 22:44

Soo he, even 2 dagen niet kijken en dan zitten we op pagina 401, klasse hoor.
Ook weer prachtige modellen gezien op een geweldige manier weergegeven
zoals we dat hier kennen. :thumbs:
Op naar pagina 800.
Er is toch wel een backup van???? Zou zonde zijn als we dit topic ooit zouden
kwijtraken.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Taxi!!!!

di okt 13, 2009 10:25

Zoals ik al verwachtte varieert Pego eindeloos op de 145/146/33/90 modellen, zoals we dat ook al kenden van de Progetto's (Progetto K is een merk van Pego Italia).

Afbeelding

In dit geval een Milanese taxi.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 10:55

Herinnert u zich deze nog nog nog :?:

Giulia Pick-up

Ik ontdekte dit weekend delcampe.net, een verzamelaarsveilingsite. Enigszins vergelijkbaar met eBay, maar specifiek gericht op verzamelartikelen.


Afbeelding

En op die site twee opmerkelijke Progetto K's: een Giulia Promiscua 'vetrinata' en een Romeo 2' met dezelfde belettering als de Zuid-Afrikaanse Pick-up, die van de dealer Rossi & Benito motors. Die 'zelfde belettering' behelst ook de kentekenplaten, die met 'TP 6234' op alle modellen identiek zijn. De Promiscua en Romeo zijn niet omgebouwd naar rechtsgestuurd zoals de Pick-up.


Afbeelding

Volgens de aanbieder zijn er van elk maar zeven of acht gemaakt, bij wijze van test. Hij vroeg er €25 voor, wat voor Romeootjes een normale vraagprijs is en voor een bestel-Giulia niet overdreven veel. Voor Progetto's althans, de betere DeA's zijn goedkoper, maar die zijn dan weer niet als burger-vetrinata (vol-glas) verkrijgbaar.

Vond het wel verleidelijk, maar heb het toch maar niet gedaan. Op zich leek het me wel leuk om zo'n proto-modelletje te hebben, maar omdat tegenwoordig iedereen z'n eigen decals kan printen is het niet echt 'speciaal' meer en de klakkeloos overgenomen kentekens en het linkse stuur storen mij teveel. Daarnaast betwijfel ik of er ooit een Romeo in Zuid Afrika heeft rondgereden, zo niet dan wordt het model toch wel wat erg fantasierijk. En de Pick-up is al bijzonder genoeg qua 'apartheid' 8)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevuld en

di okt 13, 2009 20:56


Nog meer speelgoed, kwam vandaag binnen, van een Portugese eBayer:

Afbeelding

De 1:55 Majorette 75, in brandweerkostuum. Voor zover ik weet werd deze alleen samen met een ander modelletje in duo-pak verkocht. Als iemand andere info heeft hoor ik het graag. De gewone rode of (veel te donker)blauwe polizia versie kom je nog wel eens tegen, deze Vigili del Fuoco versie maar zelden.


Afbeelding

Afbeelding

Met de Polizia versie ik al had.


Afbeelding

Bij het fotograferen valt me opeens iets op. De eerste serie 75's had een 'holle' motorkap, de latere versies hadden een verhoging. Deze Majorette is één van de weinige modellen met een eerste serie-motorkap.
En binnenkort ook in dit theater:

Afbeelding

voor 1 euro gekocht van een franse Ebayer :D
Zo te zien niet helemaal mint maar ik ben al erg blij dat ik er een gevonden heb 8)
Bedankt Hans, voordat jij deze aanschafte had ik nog nooit gehoord van deze uitvoering :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 21:52

Ex-RM collectie - deel 8

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S)
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier


Afbeelding
Rodger Mangelsdorf: AR 8 (basis Old Cars)
Rodger is samen met Ger Franse bezig geweest met grilletjes om Old Cars Iveco en Fiat Daily's om te bouwen naar Alfa's. Bij Ger resulteerde dit in foto ets grilletjes, bij Rodger in een zelf gefabriceerd gietmalletje. Met deze grille heeft hij dit en de volgende twee volgende modellen omgebouwd. De ombouw hield niet op bij de grille alleen. Ook de zwarte kapjes op de neus, de spiegels en de opschriften zijn aangepast op deze letterlijk unieke modellen en daarnaast heeft hij nog wat detail toegevoegd als de raamlijsten, de rode middenstip op de wielen, etc.


Afbeelding
Rodger Mangelsdorf: AR 8 (basis Old Cars)


Afbeelding
Rodger Mangelsdorf: AR 6 (basis Old Cars)
In de laadbak wat stenen en een schop, een prachtig detail, dat op deze foto helaas niet goed tot zijn recht komt. Op het moment kan ik niet bij de andere foto's, maar jullie houden een foto van me tegoed waarop dit beter te zien is.


Afbeelding
Een van de inmiddels vele BAT 5's. De SMTS is wat aan de smalle kant, maar verder een fraai model. Naast SMTS hebben o.a. Provence Moulage, Bizarre, Fisher (in 1/24!) en LookSmart de BAT 5 in het assortiment gehad, waarbij de laatste naar mijn mening de eerste (en enige) was die écht goed was uitgevoerd.


Afbeelding
Solido: 6C 2500 Graziani's Staff Car
Een bijzondere en zeldzame uitvoering van de redelijk bekende 6C 2500 van Solido.


Afbeelding
Solido: 6C 2500 Austria Peace Car
Nog een zeldzame uitvoering van de 6C 2500 van Solido, al oogt hij minder speciaal dan de vorige.


Afbeelding
Starter: 8C 2300 Le Mans winner 1933
Lang voordat Ixo en Simple Gamma zich op de 8C 2300 Le Mans stortten, waren ze er al van Starter. De factory builts waren niet slecht, maar zeker ook niet van de hoogste kwaliteit. Voor een goede bouwer hadden de kits veel meer potentie. Ik vraag me alleen al jaren af hoe iemand op het onzalige idee heeft kunnen komen, om niet alleen de leren bandjes op de gele decal voor de motorkap mee af te drukken, maar er bovendien nog donkere lijntjes omheen te zetten ook! Het ziet er echt niet uit!


Afbeelding
Styling Models (BBR): Tipo 412 Touring Spider
Een zeldzaam en gezocht model van Styling Models, onderdeel van BBR. Aan diverse dingen kan je zien dat het een vroeg model was. Met name het gebruik van ijzerdraad op de motorkap valt daarbij op, maar kijk ook eens naar de wielen: echt mooie spaakwielen van voor het foto-ets-spaakwielen tijdperk.


Volgende keer verder met de T.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:06

De Ar8 hete als Iveco en Fiat Daily :wink: de Ducato is het kleinere busje dat ook als Ar6 is uitgebracht.
Erg gaaf, die AR8jes. Ik heb helaas alleen de DeA Polizia. Ik vind de Old Cars toch wat meer uitstraling hebben persoonlijk.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:11

Ik heb van RM een handgebouwde AR Matta gekocht gebouwd door iemand uit Zuid Afrika met certificaatje wel grappig

Oh ja en een MB sud Sprint van mebetoys.....en nog wel iets denk ik......... :lol:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:11

Afbeelding
Solido: 6C 2500 Austria Peace Car
Nog een zeldzame uitvoering van de 6C 2500 van Solido, al oogt hij minder speciaal dan de vorige.
De decals ontbreken nog. Niet aangebracht, er weer afgevallen of 'opgegeven'? Zelden heb ik meegemaakt dat decals op eem model zó moeilijk aan te brengen waren, doordat ze stomweg niet op hun plek bleven zitten Afbeelding

Die AR8 met open laadbak is echt super!

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:18

Afbeelding
Solido: 6C 2500 Austria Peace Car
Nog een zeldzame uitvoering van de 6C 2500 van Solido, al oogt hij minder speciaal dan de vorige.
De decals ontbreken nog. Niet aangebracht, er weer afgevallen of 'opgegeven'? Zelden heb ik meegemaakt dat decals op eem model zó moeilijk aan te brengen waren, doordat ze stomweg niet op hun plek bleven zitten Afbeelding

Die AR8 met open laadbak is echt super!
Die Solido was toch een "special 40/45"uitvoering??
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:19

Ik heb van RM een handgebouwde AR Matta gekocht gebouwd door iemand uit Zuid Afrika met certificaatje wel grappig
Cristie Schutte (CES models), via Ger Franse besteld. Schutte leverde de vierwielaangedreven dwaasjes gebouwd zoals je wilde (kleur, open of dicht, voorruit op of neer, reservewiel voorop of in laadbak). Het 'kenteken' is het volgnummer.

Hier staan de nummers 61 en 62. Eén er van zie je hier.

Volgens mij heb ik de Scighera van Rodger overgenomen (of het moet van iemand anders geweest zijn). Dat model heeft voor mij extra waarde omdat ik ooit in de 1:1 Scighera heb gezeten.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:27

Die Solido was toch een "special 40/45"uitvoering??
Weet ik niet precies, hij zat wel in een speciale 'leger'-doos, groter dan die van de gewone rode (open) en groene (gesloten) 6c 2500's. Doos zit te ver achter in de kast om nu even op te diepen.

Ook de Graziani Alfa kwam met een eigen doos.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:28

ik heb gelijk zo'n groene met huif..kenteken E5..........
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . apartheid

di okt 13, 2009 22:32

Die Solido was toch een "special 40/45"uitvoering??
Weet ik niet precies, hij zat wel in een speciale 'leger'-doos, groter dan die van de gewone rode (open) en groene (gesloten) 6c 2500's. Doos zit te ver achter in de kast om nu even op te diepen.

Ook de Graziani Alfa kwam met een eigen doos.
Was een jubileum uitvoering van Solido (hele serie) naar aanleiding van het zoveel jarig einde oorlog....denk 50
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”