Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

do feb 25, 2010 19:49

The article in Het Klaverblaadje no. 60, written by Gijs van Beusekom, says the #112 was the first built TZ 2, at first painted orange. It's debute was at Monza, 1000 kms, april 25th 1965. Then it was painted red for the 24 hours of Le mans in 1965. The same year it raced for the Targa Florio and at the Nürburgring (1000 kms). The car has been discussed earlier on this forum, when a pictured showed up with the car racing at the Ring without front and rear window. At the end of the year #112 went 'down under', it became 1st in the 6 hours of Melbourne, I guess that's the livery seen on the Best model. I'm not sure about that as the article says the car became yellow 'at a certain time'. It was sold to Max Brunningausen who later sold it to the American Said Marouf who had it restored and painted orange again.

Best made the same car also in the Le Mans livery, in a diorama with the car stuck just off-track.

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

do feb 25, 2010 20:51

Hello to all!

Nice TZ Alfas! :shock:

Recently I found this "Zagato register" where you can find informations about all TZ1 and TZ2 models and their racing history. Enjoy! :wink:

http://www.zagato-cars.com/contents/en-us/d166.html

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

do feb 25, 2010 21:12

Actually, few days ago I've bought a blue Fabbri's TZ1:

Afbeelding

and here are few facts about the real car:

Chassis nr. AR10511 -750005 originally was red. In 1967. Mugello race didn't finish, later sold in Argentina and raced in rallies, restored in 2008 and still there.

Here are some photos before restoration:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

ma mar 01, 2010 19:42

Here are original photo of Minichamps Giudici Alfa 155 V6 Ti 1994 DTM and next to it is Minichamps based 2nd version which is different to original and is another version that did race in the 1994 season.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

wo mar 03, 2010 11:05

Eigenlijk ben ik gestopt met verzamelen om me te kunnen focussen op mijn andere grote hobby maar toen ik deze Penny Giulia GT op Marktplaats vond en de bieder akkoord ging met mijn bod van 10,- kon ik het toch niet laten :roll:

Afbeelding
De bandjes zijn niet origineel dus daar moet ik nog es wat aan doen, maar verder is hij in prima staat.

Afbeelding

Afbeelding
Staat leuk bij de rest :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . group 2 rally Sud

wo mar 03, 2010 11:18

Not very much differences, only the sponsor name on the bonnet and a skirt decal? ;)

Nieuw van Arena Modelli een Group 2 rally Sud, door Alfa Romeo ingeschreven voor de Rally di San Martino di Castrozza in 1975. De equipe Ormezzano - Cartotto haalde de eindstreep niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.arenamodelli.com

Prijs onbekend, maar een eerder verschenen Sudje geeft wel een indicatie.
Werd ook al als kit aangeboden op eBay.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . group 2 rally Sud

wo mar 03, 2010 11:59

Leuk model met wel erg grote wielen helaas... Schijnt toch lastig te zijn om in schaal 1:43 de juiste wiel- en bandenmaat over te brengen. Zelfs Minichamps heeft daar last van al is het dar vaak andersom want sommige modellen lijken banden met een te lage wang te hebben. Kijk maar eens naar de GTA in 1:43 bijvoorbeeld.

Mooie GT Marco. Wordt een leuke kleine collectie zolangzamerhand. :D Nu op zoek naar een Penny-wrak op ebay voor de bandjes...

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Pandion en 2uettottanta

wo mar 03, 2010 12:16

Eerst even dit nog; een tijd geleden heb ik al eens wat plaatjes getoond van de ontwikkeling van het Bertone BAT 11 model door Yow Itoh. Op deze pagina zie je een uitgebreide foto reportage van de totstandkoming van het miniatuur: 写真のモデルの開発.

Itoh gaat zich ook op de Pandion en 2uettottanta storten, de spectaculaire conceptcars van Bertone en Pininfarina die thans op de Autosalon van Genève het publiek staan te verbazen.

Afbeelding

'Eind maart verzendklaar' zal wel een standaardzinnetje zijn dat per ongeluk is blijven staan.

We blijven Itoh's dagboek uiteraard met aandacht volgen ;)

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

wo mar 03, 2010 14:32

Eigenlijk ben ik gestopt met verzamelen om me te kunnen focussen op mijn andere grote hobby maar toen ik deze Penny Giulia GT op Marktplaats vond en de bieder akkoord ging met mijn bod van 10,- kon ik het toch niet laten :roll:

Afbeelding

Staat leuk bij de rest :wink:
Marco, I'm jealous! :wink: Great Penny collection! I've managed to catch some other models, Lancia Flavia, Osi Bisiluro, Ferrari P4 and Esadelta Portauto truck since I've decided to collect the whole series.
Unfortunately, I can't find Giulia TI which is high on my wish list. :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

wo mar 03, 2010 15:15

Eigenlijk ben ik gestopt met verzamelen om me te kunnen focussen op mijn andere grote hobby maar toen ik deze Penny Giulia GT op Marktplaats vond en de bieder akkoord ging met mijn bod van 10,- kon ik het toch niet laten
Gestopt met miniaturen verzamelen in het algemeen of alleen met het Penny's jagen?

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het gele gevaar

wo mar 03, 2010 15:29

Eigenlijk ben ik gestopt met verzamelen om me te kunnen focussen op mijn andere grote hobby maar toen ik deze Penny Giulia GT op Marktplaats vond en de bieder akkoord ging met mijn bod van 10,- kon ik het toch niet laten
Gestopt met miniaturen verzamelen in het algemeen of alleen met het Penny's jagen?
In het algemeen, de Penny's zijn momenteel juist het enige waar ik af en toe nog naar zoek.
Ik zeg overigens niet dat ik voorgoed stop, Ik doe voorlopig dus ook niks weg maar ik heb nog een andere grote hobby die de laatste tijd weer behoorlijk de kop opsteekt (elektrisch gitaar) en daar wil ik mij graag 100% op gaan focussen. Dat is dus ook meteen de reden dat ik hier de laatste tijd amper nog actief ben.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Pandion en 2uettottant

wo mar 03, 2010 19:20

Eindelijk, eindelijk, eindelijk \:D/ een 1:43 schaalmodel van de FNM 2300 (hier beter bekend als Alfa Rio). Tot nu toe was er alleen een plastic en zeer zeldzaam speelgoedmodel beschikbaar, maar nu dan eindelijk een in Brazilie gemaakt schaalmodel van dit buitenbeentje in Alfa wereld. Ter ere van het 100-jarig bestaan van Alfa Romeo wordt dit model nu op de markt. Om het risiko van de maker te beperken is er nu een voorinschrijving voor de modellen aan de gang.

Afbeelding
Afbeelding

Tevens sleutelhanges van 2 FNM modellen beschikbaar. Mocht er een groepsorder ontstaan (om wisselkoerskosten en verzendkosten te delen) doe ik mee. 1 van de Braziliaanse initiatiefnemers kan gecontacteerd worden via; renatobc APESTAARTJE terra.co.br (uiteraard het apestaartje vervangen door het symbool en geen spaties :wink: )
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Pandion en 2uettot

wo mar 03, 2010 20:22

Eindelijk, eindelijk, eindelijk \:D/ een 1:43 schaalmodel van de FNM 2300 (hier beter bekend als Alfa Rio). Tot nu toe was er alleen een plastic en zeer zeldzaam speelgoedmodel beschikbaar, maar nu dan eindelijk een in Brazilie gemaakt schaalmodel van dit buitenbeentje in Alfa wereld. Ter ere van het 100-jarig bestaan van Alfa Romeo wordt dit model nu op de markt. Om het risiko van de maker te beperken is er nu een voorinschrijving voor de modellen aan de gang.

Afbeelding
Afbeelding

Tevens sleutelhanges van 2 FNM modellen beschikbaar. Mocht er een groepsorder ontstaan (om wisselkoerskosten en verzendkosten te delen) doe ik mee. 1 van de Braziliaanse initiatiefnemers kan gecontacteerd worden via; renatobc APESTAARTJE terra.co.br (uiteraard het apestaartje vervangen door het symbool en geen spaties :wink: )
Ikke wil wel......................... :roll:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Pandion en 2uettottant

wo mar 03, 2010 20:29

Overigens een aardig zeldzame Marklin Alfa Bimotore gekocht op MP...........

foto zal ik wel eens plaatsen.....camera stuk........... :cry:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . group 2 rally Sud

wo mar 03, 2010 21:34

[quote="Dinky Boy"]Not very much differences, only the sponsor name on the bonnet and a skirt decal? ;)

Ciao Dinky,

Yes that about it the differemce and the fact that there is also further decals on rear driver side window, but this was originally Minichamps model but i stripped it down and replaced with this different version car that raced with BBR Decals, I have also realised thta i still have to apply MIchelin men decals to front bottom of valance on front of car.......

I have attached photo of actual car that raced ...........

Afbeelding

Dinky I love the photos of sud this another version by arena, have you heard if pego/progetto k are releasing anymore alfa romeo modles this year, no news fron Nurenberg 2010.........

Cheers
Joe

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”