Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

di feb 08, 2011 08:20

Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....
Stap 7. Om je reactie te bekijken, klik op het linkje (piepkleine letters in rechter onderhoek grijze vlak) 'più recenti'.

Overlopen van gebruikersvriendelijkheid doet de site inderdaad niet (het is gewoon prutswerk, maar goed, het gaat om de intentie)
Dat wist ik wel...... :oops: . (niet dus)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 14, 2011 23:14

Zou ook kunnen maar dan zal dit niet op tijd bij het ministerie in Rome zijn om aan te bieden.
De petities worden door de Itliaanse club uit Milaan naar Rome gebracht.
Zij hebben gevraagd dit op de daarvoor gemaakt site te doen en of alle Alfisten dat willen doen.
Vandaar...
Vriendelijke groet, Gerrit
Auto Edizione meldt:

Museo Storico Alfa Romeo tijdelijk dicht
10 februari 2011
En wel voor onbepaalde tijd. Inmiddels heeft de lokale overheid (via de landelijke) zich hard gemaakt voor het behoud van de het museum, met dank aan de inzet van de burgemeester van Arese. Het is nog altijd niet precies duidelijk wat de rol van de mede-eigenaar uit Turijn daarin is. Vanaf afgelopen maandag hangen er bordjes bij de ingang met; “Voor onbepaalde tijd gesloten in verband met werkzaamheden.” Ook de legendarische Alfa Romeo modellen zijn nu aan het zicht van eventuele bezoekers onttrokken. Volgens het ministerie van cultuur is de hele inhoud van het museum verbonden aan Arese en zal het sowieso een bestemming krijgen op Milanese bodem. Eigenaar AGLAR van het verouderde voormalige fabriekscomplex, krijgt nu een ultimatum om voor eind dit jaar een (verstandige) beslissing te nemen uit eigen beweging. Deze firma is al geruime tijd bezig om zelf een bestemming voor het pand te kiezen en schuwt daarbij zelfs niet de confrontatie via de regionale rechtbank. Zij wilden zich uit laten kopen of zochten zelfs eerst hun heil bij ‘een firma uit Wolfsburg’. Via diezelfde justitiële weg wil de gemeente op zijn beurt nu ook het pand veiligstellen om de weg vrij te maken voor een grondige verbouwing, of zoals het er nu naar uitziet, zelfs iets nieuws. Het lijkt er dus op dat het museum dit jaar nog wel een tijdje dicht zal blijven, maar dat het uiteindelijk allemaal goed zal komen. Een schril contrast met het Centenario van vorig jaar waar wij ook aanwezig waren… Al was dat ook niet altijd een sfeer van pure harmonie.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Altjoromeo
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jan 22, 2005 20:03
Locatie: Blijham

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

za feb 19, 2011 20:47

Misschien afwijken van het onderwerp. maar toch even interesant om het ouwe fabrieks complex in Arese te bekijken met google earth.
Links onder met blauwe dak is het museum

Afbeelding

[/img]Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa-talia
Full Member
Full Member
Berichten: 253
Lid geworden op: do jul 29, 2010 19:29
Locatie: Enschede

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 21, 2011 17:33

rustig toezien op deze wonderbaarlijke gebeurtenis.:wink:
staan overal voor open maar afstand nemen van deze geschiedenis nooit!
Doornbos Jr. - 'International'' Alfa Romeo 75 register

Volvo v70 2.4 "01
Alfa Romeo giulia 1.6 "76
Alfa Romeo Alfetta gtv 2000 "81

Ex: AR 33's / AR 145 / AR 75's TS/ AR 155's / AR 156's / AR 166's / Non BMW 318i E46.

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 21, 2011 17:36

Baal hier wel van :( Ik ga in Juni naar Italie, en had graag het museum eens gezien.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 21, 2011 18:51

Ik vraag me al tijden af wat dit baantje nou is / was... en elke keer als ik er ben, vergeet ik om er een kijkje te nemen...

Iemand?

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 21, 2011 19:53

Testbaan(tje).

Zie hier voor de nodige nostalgie.

Werd (of zou worden) gebruikt voor een Centro regionale di guida sicura.

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

ma feb 21, 2011 21:17

Ik vraag me al tijden af wat dit baantje nou is / was... en elke keer als ik er ben, vergeet ik om er een kijkje te nemen...

Iemand?

Afbeelding
Dat is de circuit van Arese. Ik ben er afgelopen jaar op geweest ergens in februari volgens mij, niet met de auto maar per voet.

Met de auto is het onmogelijk en opzich is het niet makkelijk te vinden. Het is niet meer verbonden aan de weg en is verborgen achter armco en allerlei groen. Het asfalt is opzich nog goed in tact maar er ligt veel zooi op circuit, Pirelli P Zero's ed. Als ik me niet vergis was er ook een teller om te laten zien hoeveel auto's op de circuit waren. Voor de circuit is er een oude brandstof station, maar de pompen zijn niet meer aanwezig.

Ik heb ergens foto's van.

Het is erg triest om te zien...

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 21, 2011 21:47

Je kan redelijk dicht bij dat baantje komen, zo'n 3 jaar geleden heb ik dat met de auto gedaan. Op het kaartje is het redelijk goed te zien, als je vanaf het Museo wegrijdt ga je aan het einde van de weg linksaf, dan doorrijden tot de rotonde, daar links en even daarna ligt het aan de rechterzijde. Er stroomt ook een beekje.

Klein leuk verhaaltje: Toen ik jaren geleden (ik weet niet meer welk jaar) naar het Museo was gegaan had ik mijn fotorolletje en de geleende rolletjes van een reisgenote allemaal in het Museo volgeschoten. Toen we de deur van het Museo uit liepen kwam er een zwarte 6-cylinder 156SW met afwijkende bumper- en zijskirtset voorrijden, waarbij meerdere kpelvinnen van de 156 op volle toeren draaiden. De 156 met 4 man erin reed vlotjes weg toen zij ons zagen staan.
Ik heb mij toen afgevraagd wat voor 156 dat geweest was, hij kwam van de kant van het circuitje af, er moet dus een binnendoorroute zijn vanaf die baan naar het Museo (als je met je rug naar de ingang van het Museo staat kwam de 156 van links). Later bleek die 156 de GTA te zijn geweest, die toen nog niet in de media was opgedoken. (de kenners zullen mij dan nu precies kunnen vertellen in welk jaar ik daar geweest moet zijn :) )
Helaas destijds dus geen foto's maar wel een mooi plaatje op mijn netvlies en sindien interesse in het testbaantje gekregen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Robbie146
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: za okt 15, 2005 19:44
Locatie: Uden
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

di feb 22, 2011 15:37

Baal hier wel van :( Ik ga in Juni naar Italie, en had graag het museum eens gezien.
+1, wij gaan een maand later, was ik nu toch vorig jaar maar geweest ipv naar het steigerende paard :(
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di feb 22, 2011 15:50

Zal Vrijdag kijken of het baantje op de gevoelige pixel is vast te leggen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

di feb 22, 2011 16:22

Als ik me niet vergis was er ook een teller om te laten zien hoeveel auto's op de circuit waren.
Je bedoelt dit: Streetview

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

di feb 22, 2011 17:28

Ik vraag me al tijden af wat dit baantje nou is / was... en elke keer als ik er ben, vergeet ik om er een kijkje te nemen...

Iemand?

Afbeelding
De bebouwing rechts daarvan is er niet meer, dus je zou op de rotonde het bedrijfsterrein op moeten rijden om daar te komen.Ik zou niet weten hoe je daar moet komen op een nette manier. Doet me trouwens wel ergensaan denken. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di feb 22, 2011 17:40

Wat doet vlieland nou in Arese???? :shock:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

wo feb 23, 2011 02:01

@ zaagauto, je kan heel makkelijk je auto gewoon bij de parking voor het fabriek zetten bij de rotonde en dan 2min naar de circuit lopen.

De hekwerk is open op sommige punten dus je kan gewoon makkelijk binnen.

Op de circuit met de auto rijden is niet mogelijk tenzij je de barrieres open maakt.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”