Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

wo feb 02, 2011 13:40

Saillant detail: De World Fair 2015 wordt gesponsord door... VAG!
Ik had juist begrepen dat Fiat dit overgenomen heeft en VAG eruit is getrapt als sponsor?

Iniedergeval mooi als het gebouw kan blijven, en daarmee de Alfa collectie.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

wo feb 02, 2011 14:17

De grond is van FIAT (uiteraard), ook het stuk dat nu kaalgeslagen is en waar ooit de fabriekshallen stonden.

Mijn laatste info is dat het nog steeds VAG is als sponsor maar zoiets kan volgens mij per minuut veranderen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

do feb 03, 2011 12:51

Bericht op QuiArese.

Goed nieuws? Is het gevaar nu dan toch geweken? Het Italiaanse ministerie voor cultuur heeft het voorstel van het bestuur en de gemeenteraad van Arese gehonoreerd: ook het museum zelf wordt tot cultureel erfgoed bestempeld.



Het museum is open voor het publiek sinds 18 december 1976, en ontvangt 11.500 toeschouwers per jaar (cijfers voor 2007). De collectie omvat 110 auto's*), 1 vliegtuig, 1 trekker, 1 fornuis, 15 vliegtuigmotoren en verder bijna 50.000 digitale beelden, 5.000 technische publicaties, 3.000 tekeningen, duizenden films en databases van chassis van de auto's sinds 1938.
De oppervlakte van het museum telt 4.800 vierkante meter.

*) De auto's in de catacomben (prototype's en nog te restaureren exemplaren) waarvan onlangs foto's op dit forum stonden, zijn waarschijnlijk niet meegeteld.

Voor wie een bezoek wil brengen, zie ook het Museumgids-topic.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

zo feb 06, 2011 20:49

Goed nieuws? Is het gevaar nu dan toch geweken?
Nee dus... het gevaar loert nog steeds.

Eén van de SCARB leden sprak dit weekend op Rétromobile in Parijs Stefano Agazzi (Museo Storico) en Marco Fazio (Centro Documentazione): Fiat heeft nog twee maanden de tijd om de beslissing aan te vechten.

Het kan dan ook nog steeds geen kwaad de online petitie te tekenen. Of het wat uithaalt? Geen idee, maar je kunt in ieder geval niet zeggen dat het niet geprobeerd is.

Nog een instructie voor wie moeite heeft met het Italiaans:


1.ga naar http://www.alfaromeoarese.com

Afbeelding


2. klik op ‘commenti’ onderaan de pagina

Afbeelding

N.B. bij Firefox gebruikers kan de tekst onzichtbaar zijn. Beweeg met de cursor over de rechter onder hoek tot het pijltje in een handje verandert en klik.


3. ga helemaal naar beneden tot je het vak ‘posta un commento’ ziet

Afbeelding


4. Vul je commentaar in, vul hier ook je naam in als je die wil zien verschijnen

5. Bij “selezione profilo” kies je voor Anonimo

Afbeelding


6. Dan klikken op “posta commento”, even wachten en het is klaar.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 15:34

Bericht op QuiArese.

Goed nieuws? Is het gevaar nu dan toch geweken? Het Italiaanse ministerie voor cultuur heeft het voorstel van het bestuur en de gemeenteraad van Arese gehonoreerd: ook het museum zelf wordt tot cultureel erfgoed bestempeld.



Het museum is open voor het publiek sinds 18 december 1976, en ontvangt 11.500 toeschouwers per jaar (cijfers voor 2007). De collectie omvat 110 auto's*), 1 vliegtuig, 1 trekker, 1 fornuis, 15 vliegtuigmotoren en verder bijna 50.000 digitale beelden, 5.000 technische publicaties, 3.000 tekeningen, duizenden films en databases van chassis van de auto's sinds 1938.
De oppervlakte van het museum telt 4.800 vierkante meter.

*) De auto's in de catacomben (prototype's en nog te restaureren exemplaren) waarvan onlangs foto's op dit forum stonden, zijn waarschijnlijk niet meegeteld.

Voor wie een bezoek wil brengen, zie ook het Museumgids-topic.
De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 15:38

De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.

Ik weet eerlijk gezegd niet of die tot de Museo-inhoud behoren of dat een verzamelaar daar zijn collectie heeft staan. Toch eens navragen.

gtv1750
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 13:49
Locatie: Lent

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 07, 2011 16:01

Een museum dat ondanks de unieke collectie Alfa's maar 11.500 bezoekers per jaar trekt, moet je dat eigenlijk wel wilen redden? Dat zijn bezoekersaantallen die horen bij een dorpsmuseum. Ter vergelijk: het Mercedes-museum trok in afgelopen jaar 650.000 bezoekers, terwijl BMW Welt in het eerste jaar van z'n bestaan al door 2,2 miljoen mensen werd bezocht!

Van mij mag het Museo Storico in de huidige vorm worden opgedoekt, en vervangen door iets moderners, dat ook beter toegankelijk is. Dat zal dan wellicht kleiner moeten worden (Alfa verdient nu eenmaal niet genoeg geld om een grote investering te verantwoorden), maar alles beter dan de huidige opzet, met een lelijk oud gebouw op een verlaten industrieterrein. Ik zal dus de petitie niet ondertekenen.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 16:22

De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.

Ik weet eerlijk gezegd niet of die tot de Museo-inhoud behoren of dat een verzamelaar daar zijn collectie heeft staan. Toch eens navragen.
Daar heb ik wel een ritje Arese voor over Hans! En ik doe ook niet moeilijk bij het verdelen als we ze niet allemaal op 1 locatie kunnen ehh veiligstellen... :wink:

Die collectie staat er volgens mij al zo lang dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het ter beschikking is gesteld door een verzamelaar. Maar ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

ma feb 07, 2011 17:55

Een museum dat ondanks de unieke collectie Alfa's maar 11.500 bezoekers per jaar trekt, moet je dat eigenlijk wel wilen redden? Dat zijn bezoekersaantallen die horen bij een dorpsmuseum. Ter vergelijk: het Mercedes-museum trok in afgelopen jaar 650.000 bezoekers, terwijl BMW Welt in het eerste jaar van z'n bestaan al door 2,2 miljoen mensen werd bezocht!

Van mij mag het Museo Storico in de huidige vorm worden opgedoekt, en vervangen door iets moderners, dat ook beter toegankelijk is. Dat zal dan wellicht kleiner moeten worden (Alfa verdient nu eenmaal niet genoeg geld om een grote investering te verantwoorden), maar alles beter dan de huidige opzet, met een lelijk oud gebouw op een verlaten industrieterrein. Ik zal dus de petitie niet ondertekenen.
Volgens mij mis je het punt. Waaruit trek je de conclusie dat Fiat plannen heeft om iets anders op te zetten voor de collectie?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 17:57

De grote vitrines met modellen worden niet genoemd...
Ga je mee, Koen? Dan gaan we die even euh... 'veiligstellen'.

Ik weet eerlijk gezegd niet of die tot de Museo-inhoud behoren of dat een verzamelaar daar zijn collectie heeft staan. Toch eens navragen.
Daar heb ik wel een ritje Arese voor over Hans! En ik doe ook niet moeilijk bij het verdelen als we ze niet allemaal op 1 locatie kunnen ehh veiligstellen... :wink:

Die collectie staat er volgens mij al zo lang dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat het ter beschikking is gesteld door een verzamelaar. Maar ben wel benieuwd.
Iemand zal zich ook over de handbouw moeten ontfermen. Maar ik ben de rotste niet, ik offer me wel op. 8)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

ma feb 07, 2011 21:32

Waarom zouden ze niet 1 museum bouwen, voor Ferrari, Lancia, Alfa Romeo, Fiat & Maserati?
Mooi een groot gebouw met 5 verdiepingen... o nee 6, eentje voor de schaalmodellen :wink: .
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 22:12

6. Dan klikken op “posta commento”, even wachten en het is klaar.
Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....

Foutje op de site of sabotage door FIAT??
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 22:46

6. Dan klikken op “posta commento”, even wachten en het is klaar.
Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....

Foutje op de site of sabotage door FIAT??
Da's de eerste pagina, met de eerste 200 reacties :wink:

Vlak boven "Posta un Commento" staan (rechts uitgelijnd) de links naar respectievelijk de volgende en de laatste pagina. Je staat er wel degelijk bij :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 22:49

Dat is een mooi stappenplan, ik ben daardoor toch over de streep getrokken om de petitie te ondertekenen, maar krijg het niet voor elkaar om mijn tekst te laten verschijnen. Ook is na de tekst van Thom niets meer geplaatst.....
Stap 7. Om je reactie te bekijken, klik op het linkje (piepkleine letters in rechter onderhoek grijze vlak) 'più recenti'.

Overlopen van gebruikersvriendelijkheid doet de site inderdaad niet (het is gewoon prutswerk, maar goed, het gaat om de intentie)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Voortbestaan van Alfa Romeo Museum Arese onzeker

ma feb 07, 2011 23:50

Overlopen van gebruikersvriendelijkheid doet de site inderdaad niet (het is gewoon prutswerk, maar goed, het gaat om de intentie)
Inderdaad, maar helemaal hun schuld is dat niet. Ze zitten gewoon op een standaard blog-site.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”