Is Alfa Romeo beter af als onderdeel van de VAG?

Zeker weten van wel!
17%
17
Ben niet zeker maar denk van wel
27%
27
Geen idee, ik ken (nog) niet alle details
9%
9
Ben niet zeker maar denk van niet
17%
17
Absoluut niet!
23%
23
Het interesseert me niet
6%
6
 
Totaal aantal stemmen: 99
Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

do jan 20, 2011 12:52

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

do jan 20, 2011 17:26

Honda's VTEC is wel even heel veel geavanceerder dan het verdraaien van de nokkenas wat op de Nord en op de twinsparken gedaan werd. In niet-productiemotoren is het systeem van variabele inlaattiming al veel langer in gebruik.

Wie zegt dat VW als het Alfa over neemt alfa gaat dwingen om op VW platformen te bouwen? Een leuk nieuw platform met motoren in lengterichting, de VR32 en de VR36, al dan niet in compressor+turbovariant in de topmodellen en achterwielaandrijving met een torsen-differentieel lijken me zo gek nog niet en redelijk haalbaar. Als er al VW platformen gebruikt gaan worden, hebben ze bij Audi best een paar bodemgroepen die geschikt zijn voor RWD waar je ook een leuke alfa-koets op kan zetten. Als je Fiat z'n zin geeft, krijg je zo onderstellen waar pickuptrucks op zijn gebouwd.

Het lijkt me dat Alfa als ze door VW overgenomen gaan worden best in Italie mogen blijven assembleren, ontwerp zal ongetwijfeld (gedeeltelijk) ook daar plaatsvinden, anders verkoopt het merk gewoon slechter doordat de "heritage" anders niet meer klopt. Bij VW zijn ze niet dom hoor, ze weten daar heus wel hoe je een merk moet laten lukken. Bij Fiat zie ik dat toch een stuk minder goed lukken sinds de jaren 80....

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

do jan 20, 2011 22:55

Als VW het zou doen zou het wel de manier zijn maar ben bang dat het wishfull thinking is...

Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

vr jan 21, 2011 00:31

We kunnen hier met zijn allen lang en breed over discussieren, maar FIAT gaat toch wel zijn eigen gang en heeft lak aan alle voor- en tegenstanders.

Wat mij betreft, ik zie ook wel dat Alfa bij FIAT een ondergeschoven kindje is. Maar een Alfa met een VW sausje (of een VW met een Alfa sausje, hoe je het maar wil zien), dan houdt het voor mij op, dat heeft niets meer met Alfa Romeo te maken. Misschien alvast maar een paar Alfa's voor de toekomst wegzetten ...
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma jan 24, 2011 19:41

Zelfs Porsche moet al moeite doen om een eigen motor te onwikkelen. (lees autoweek)

Laat staan dat Alfa een eigen platform, motoren, identiteit enz zou krijgen.... No way !
Het wordt gewoon hetzelfde als bij een Seat of Skoda, die hebben het imago nep VW al.

Waarom moet Alfa zo 'n top produkt worden? Ik vind het zo wel best ik moet er niet aan denken dat elke juppie straks in een Alfa gaat rijden. Het merk is voor de liefhebber en niet voor de grijze massa.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 25, 2011 22:07

Een keuze heeft de gemiddelde Alfist sowieso niet, maar aan de poll te zien is de meerderheid van de gepollde Alfisit hier het toch niet eens met de koers die Fiat vaart. :roll:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

di jan 25, 2011 23:23

Zelfs Porsche moet al moeite doen om een eigen motor te onwikkelen. (lees autoweek)

Laat staan dat Alfa een eigen platform, motoren, identiteit enz zou krijgen.... No way !
Het wordt gewoon hetzelfde als bij een Seat of Skoda, die hebben het imago nep VW al.

Waarom moet Alfa zo 'n top produkt worden? Ik vind het zo wel best ik moet er niet aan denken dat elke juppie straks in een Alfa gaat rijden. Het merk is voor de liefhebber en niet voor de grijze massa.
Van liefhebbers kan een merk niet overleven, die liggen namelijk liever onder hun klassieker te sleutelen.
En al die lui die 10 jaar geleden een 156 en 147 in de lease reden waren zeker geen yuppen? Wat een onzin zeg. :D
Als de 156 en 147 dankzij diezelfde yuppen niet zoveel verkocht waren dan had Fiat Alfa al veel eerder de nek omgedraaid.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

web

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

za jan 29, 2011 21:34

Dat alfa een ondergeschoven kindje is in de Fiat stal durf ik sinds de MiTo en Giulietta niet meer te zeggen.

Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal, voor nog een merk erbij. Hap, slik, weg? Nuja, dan doen ze misschien Seat weg en zetten ze Alfa daarvoor in de plaats.

Fiat vindt 3 merken in 1 stal al veel, VAG heeft er al 4 en krijgt er dan een vijfde bij? Dat gaat niet goedkomen.

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

zo jan 30, 2011 09:40

. Het merk is voor de liefhebber en niet voor de grijze massa.
Fijne gedachte, maar niet te betalen. Elk automerk zal volume moeten maken om enigszins rendabel te zijn. Of het wordt veel te duur, en dan wordt het helemaal niet verkocht. En ik denk dat het merendeel dat voor Alfa Romeo kiest (lease of koop) altijd wel een liefhebber is van bepaalde eigenschappen die het merk biedt. Een verstandskeuze zal een Alfa nooit en te nimmer zijn. Dan ga je voor een Polo of Skoda Fabia Combi :shock: En kan een yup geen liefhebber zijn dan 8) ?
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

zo jan 30, 2011 14:16

??Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal. Hap, slik, weg???

Noem mij één reden waarom VW Alfa zou willen en er vervolgens niks mee doen. Echt een concurrent elimineren is het echt niet, kom in Italie meer Benzen, BMW's en Audi's tegen dan Alfa's...
Ruimte genoeg om terrein te heroveren lijkt me. Als ik om me heen kijk in de buurt en onder vrienden: 166 werd A6, 166 werd V70, 166 werd 5-serie, GT wordt 508, 156 werd A4, 155 werd A4, nog een 166 werd een A6 en zo kan ik er veel meer noemen. En ik weet zeker dat minstens de helft weer Alfa kiest als er wat in hun 'categorie' zou zijn. En zonder de lease rijder geen omzet, dus koester deze lui nou maar. Zelf heb ik tenslotte als langjarig liefhebber ook een 156 en 166 geleased. So what.
Laatst gewijzigd door Pericoloso op zo feb 06, 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

vr feb 04, 2011 22:54

Er komt maar geen einde aan dat gezeur van die heren...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

za feb 05, 2011 19:17

Er is natuurlijk wel een hele mooie kant aan dit verhaal: aandacht voor ons merk.
Wellicht dat daar ook wel voor een deel de reden van dit "openlijke" gekissebis in ligt.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

web

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma feb 07, 2011 14:08

??Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal. Hap, slik, weg???

Noem mij één reden waarom VW Alfa zou willen en er vervolgens niks mee doen. Echt een concurrent elimineren is het echt niet, kom in Italie meer Benzen, BMW's en Audi's tegen dan Alfa's...
Oh, nee, het alfa embleem blijft wel in productie hoor. Zo'n naam gooi je niet weg tenslotte. Dat embleem wordt dan alleen op een Seat geplakt ofzo...

(Cynisch? Ik? Welnee, ik heb gewoon geen al te hoge verwachtingen...)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma feb 07, 2011 14:56

??Het grootste gevaar voor Alfa in de VAG stal is dat er eigenlijk geen ruimte is in die stal. Hap, slik, weg???

Noem mij één reden waarom VW Alfa zou willen en er vervolgens niks mee doen. Echt een concurrent elimineren is het echt niet, kom in Italie meer Benzen, BMW's en Audi's tegen dan Alfa's...
Oh, nee, het alfa embleem blijft wel in productie hoor. Zo'n naam gooi je niet weg tenslotte. Dat embleem wordt dan alleen op een Seat geplakt ofzo...

(Cynisch? Ik? Welnee, ik heb gewoon geen al te hoge verwachtingen...)
En daar zou wel eens een grote dosis waarheid in kunnen zitten. VW heeft tenslotte met Seat een concurrent voor alfa willen neerzetten. De Seats van nu zouden dus in principe zoveel 'Alfa' moeten zijn als VW dat voor elkaar kan krijgen. Wat voegt Alfa daar zelf nog aan toe? Naam en historie, meer niet. En wat is er logischer, als VW met Alfa doorgaat ten koste van Seat, om het huidige Seat in te zetten voor de ontwikkeling en productie van Alfa's?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Duitsers weten het zeker: VW koopt Alfa binnenkort

ma feb 07, 2011 17:05

Welliswaar is Seat dan wel niet het best draaiende onderdeel van de VAG groep, maar Seat verkoopt anders wel veel beter dan Alfa in Nederland, dus of de strategie van Alfa concurent nou gelukt is of niet. Slecht kun je het niet noemen.
Seat: 2010: 12799 auto's verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Seat
Alfa 2010: 2744 autos' verkocht http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... fa%20Romeo

Ik denk dat VW best inziet dat bij een overname van Alfa er niet zomaar ineens Seats met alfa logo van gemaakt moeten worden.
Ze zijn nu immers ook niet bezig om Audi's of Lamborghini's om te badgen naar Porsche of vice versa.
De enige die op dit moment aan het rebadgen is, is toch echt Fiat met hun Chrysler rommel met Lancia Logo's... Lancia is wat mij betreft nu echt dood.
En Alfa ligt nu op de intensive care aan de hartbewaking met 1 luie slechtziende dove italiaanse verpleegster die constant aan het flirten is met een Amerikaan...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”