Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

zo dec 25, 2011 02:03

Het is te vroeg om over de exacte consumentenprijs te speculeren. Het zal in de buurt liggen van 45.000 euro.

Op papier komt de 4C in de buurt van de nieuwe Elise S (220 pk)  wat ook ongeveer 45.000 euro kost.

De motor wordt de nieuwe aluminium versie van de 1750 TBI, wat een gewichtsbesparing zal geven van 25 kg.

De grote verschil tussen de Alfa en de Lotus zit in de dealer netwerk. Lotus is een nichemerk en telt weinig dealers. Hierdoor heeft Lotus weinig afzet en service locaties.

We moeten ook niet vergeten dat de Elise een model is van oorsprong uit 1996. Als de 4C op de markt komt in 2013 zal de Elise 17 jaar oud zijn.

De nieuwe Elise is geplanned voor 2015 en wordt een iets andere auto. Het wordt zwaarder (1088 kg) en wellicht iets duurder.

Verder heeft de 4C een TCT versnellingsbak standaard, terwijl dit nog geen optie is op de Elise (wel SPS).

De productie van 18.000 is trouwens geplanned voor de hele levenscyclus van de 4C / 4C Spider. In mijn mening is dit haalbaar. Ter vergelijking zijn er 34.274 Brera's en Spider's geproduceerd tussen 2006 en 2010. Hier moeten we ook rekening houden met hogere gewicht, lagere prestaties en geen markt in de VS.

Als we de Elise als voorbeeld nemen waren er binnen 8 jaar 20.000 van verkocht. Dit was in 2004, het jaar toen de Elise in de VS werd geintroduceerd (met 2.000 preorders). De 4C wordt meteen in de VS gelanceerd.

De Boxster / Cayman zijn zeker ook concurrenten. Met de 6-cylinder boxer en iets meer comfort zal de Porsche's een grotere doelgroep aanspreken. Hier zal de balans meer liggen op comfort dan prestaties (bv. gewicht wordt niet gebruikt als primair marketing tool, de Cayman weegt 1340 kg).

De 4C, met zijn lichtere gewicht, slimme carbon fibre constructie en zeldzaamheid zal een ware exoot worden. Hierdoor zal het een kleinere doelgroep liefhebbers aanspreken die op zoek zijn voor een lichte sportauto met hogere prestaties en uitgesproken italiaanse styling. In andere worden een Alfa Romeo.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

zo dec 25, 2011 13:07

Vergeet niet dat Lotus jarenlang ontzettende wachtlijsten voor de Elise had en de 2ehands exemplaren meer kostten dan nieuw bestellen. De auto was razend populair, maar Lotus had een beperkte produktiecapaciteit. Het kan maar zo dat ze er 10.000 meer hadden verkocht als ze in de begintijd de produktie hadden kunnen opschalen.

Ik hoop wel dat ze die fast&furious zooi uit het interieur gaan halen. De opmerking dat ze er zo min mogelijk aan gaan veranderen doet mij het ergste vrezen.

Als het het nieuwe WGE blok gaat worden, dat is totaal herontworpen en heet "Tiger Shark". In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Gebruikersavatar
Quadrifoglio Verde
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: za okt 01, 2005 21:34
Locatie: Assen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di dec 27, 2011 16:56

Weinig mis met de 4C hoor, maar ik had liever gezien dat ze bij Alfa eerst aandacht zouden besteden aan auto's die voor meer mensen haalbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld een goede opvolger voor de 159, een compacte vijfdeurs auto, een betaalbare coupé of nieuwe Spider. Allemaal auto's die eraan zitten te komen, maar daar moeten we nog jaaaren op wachten. En Alfa kennende wordt de introductie van die auto's ook nog zeker drie keer uitgesteld...

Zo goed gaat het niet bij Alfa, dus het lijkt me dat ze het geld wel beter kunnen besteden dan aan het ontwikkelen van dit soort auto's. Goed voor het imago natuurlijk, maar volgens mij heb je meer aan goede verkoopcijfers.
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di dec 27, 2011 18:48

Weinig mis met de 4C hoor, maar ik had liever gezien dat ze bij Alfa eerst aandacht zouden besteden aan auto's die voor meer mensen haalbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld een goede opvolger voor de 159, een compacte vijfdeurs auto, een betaalbare coupé of nieuwe Spider. Allemaal auto's die eraan zitten te komen, maar daar moeten we nog jaaaren op wachten. En Alfa kennende wordt de introductie van die auto's ook nog zeker drie keer uitgesteld...

Zo goed gaat het niet bij Alfa, dus het lijkt me dat ze het geld wel beter kunnen besteden dan aan het ontwikkelen van dit soort auto's. Goed voor het imago natuurlijk, maar volgens mij heb je meer aan goede verkoopcijfers.
Een kwestie van modelpolitiek bij Fiat, als je het mij vraagt, die die van Alfa Romeo overstijgt. Ik acht de kans groot dat de 4C niet alleen of zelfs helemaal niet door Alfa ontwiikeld is aangezien er ook een Abarth versie komt. De ontwikkeling loopt waarschijnlijk parallel aan de andere modellen en het kan dus ook zo maar zijn dat ze elkaar niet in de weg hebben gezeten of zitten. De introductie van de 4C voor de variant van Abarth is ook logischer dan andersom, als je het mij vraagt, en zal een bewuste keuze zijn (een Alfa die eigenlijk een Abarth is klinkt minder fraai dan een Abarth die er ook als Alfa Romeo is). Had men het wel andersom gedaan had jouw opmerking hier wellicht dus niet gestaan (?) :wink:


Koen

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di dec 27, 2011 23:31

De nieuwe Abarth wordt ontwikkeld met een andere onderstel dan de 4C. Met name een motor voorin. Het wordt dus een soort opvolger van de Fiat Barchetta, maar moet nog productiegoedkeuring krijgen.

Gebruikersavatar
Quadrifoglio Verde
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: za okt 01, 2005 21:34
Locatie: Assen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo dec 28, 2011 00:32

Weinig mis met de 4C hoor, maar ik had liever gezien dat ze bij Alfa eerst aandacht zouden besteden aan auto's die voor meer mensen haalbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld een goede opvolger voor de 159, een compacte vijfdeurs auto, een betaalbare coupé of nieuwe Spider. Allemaal auto's die eraan zitten te komen, maar daar moeten we nog jaaaren op wachten. En Alfa kennende wordt de introductie van die auto's ook nog zeker drie keer uitgesteld...

Zo goed gaat het niet bij Alfa, dus het lijkt me dat ze het geld wel beter kunnen besteden dan aan het ontwikkelen van dit soort auto's. Goed voor het imago natuurlijk, maar volgens mij heb je meer aan goede verkoopcijfers.
Een kwestie van modelpolitiek bij Fiat, als je het mij vraagt, die die van Alfa Romeo overstijgt. Ik acht de kans groot dat de 4C niet alleen of zelfs helemaal niet door Alfa ontwiikeld is aangezien er ook een Abarth versie komt. De ontwikkeling loopt waarschijnlijk parallel aan de andere modellen en het kan dus ook zo maar zijn dat ze elkaar niet in de weg hebben gezeten of zitten. De introductie van de 4C voor de variant van Abarth is ook logischer dan andersom, als je het mij vraagt, en zal een bewuste keuze zijn (een Alfa die eigenlijk een Abarth is klinkt minder fraai dan een Abarth die er ook als Alfa Romeo is). Had men het wel andersom gedaan had jouw opmerking hier wellicht dus niet gestaan (?) :wink:


Koen
Ja en nee. Ik vind het onbegrijpelijk dat je zolang moet wachten op nieuwe, betaalbare Alfa's, terwijl ze wel met auto's als de 8C en 4C komen. De Mito is technisch ook redelijk parallel aan de Punto, dus in dat opzicht moeten ze ook een nieuwe, betaalbare auto kunnen maken. Waarom niet een vijfdeurs Mito maken ipv een 4C? Waarom bijvoorbeeld niet een fatsoenlijke instapmotor met multiair techniek (een motor met zo'n 105-110 pk en een instapprijs van rond de E 20000-21000, soort concurrent voor de 1.2TSI van VW) in de Giulietta ipv een 4C? Met het onderstel van de Giulietta is niets mis, daar moeten ze toch ook een 159-opvolger op kunnen maken ipv een 4C? En dat zou toch voor meer verkopen moeten zorgen denk ik en daar heb je meer aan dan een 4C ontwikkelen. Tuurlijk begrijp ik dat het uiteindelijk Fiat is die erover gaat, maar zolang er geen nieuwe modellen komen, gaan alle potentiele kopers naar de concurrent. Laat ze eerst zorgen dat ze hun modellengamma weer op peil hebben, voordat ze aan dit soort prestige auto's beginnen. Maar misschien is dat ook meer een gevoel..
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo dec 28, 2011 11:23

Weinig mis met de 4C hoor, maar ik had liever gezien dat ze bij Alfa eerst aandacht zouden besteden aan auto's die voor meer mensen haalbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld een goede opvolger voor de 159, een compacte vijfdeurs auto, een betaalbare coupé of nieuwe Spider. Allemaal auto's die eraan zitten te komen, maar daar moeten we nog jaaaren op wachten. En Alfa kennende wordt de introductie van die auto's ook nog zeker drie keer uitgesteld...

Zo goed gaat het niet bij Alfa, dus het lijkt me dat ze het geld wel beter kunnen besteden dan aan het ontwikkelen van dit soort auto's. Goed voor het imago natuurlijk, maar volgens mij heb je meer aan goede verkoopcijfers.
Een kwestie van modelpolitiek bij Fiat, als je het mij vraagt, die die van Alfa Romeo overstijgt. Ik acht de kans groot dat de 4C niet alleen of zelfs helemaal niet door Alfa ontwiikeld is aangezien er ook een Abarth versie komt. De ontwikkeling loopt waarschijnlijk parallel aan de andere modellen en het kan dus ook zo maar zijn dat ze elkaar niet in de weg hebben gezeten of zitten. De introductie van de 4C voor de variant van Abarth is ook logischer dan andersom, als je het mij vraagt, en zal een bewuste keuze zijn (een Alfa die eigenlijk een Abarth is klinkt minder fraai dan een Abarth die er ook als Alfa Romeo is). Had men het wel andersom gedaan had jouw opmerking hier wellicht dus niet gestaan (?) :wink:


Koen
Ja en nee. Ik vind het onbegrijpelijk dat je zolang moet wachten op nieuwe, betaalbare Alfa's, terwijl ze wel met auto's als de 8C en 4C komen. De Mito is technisch ook redelijk parallel aan de Punto, dus in dat opzicht moeten ze ook een nieuwe, betaalbare auto kunnen maken. Waarom niet een vijfdeurs Mito maken ipv een 4C? Waarom bijvoorbeeld niet een fatsoenlijke instapmotor met multiair techniek (een motor met zo'n 105-110 pk en een instapprijs van rond de E 20000-21000, soort concurrent voor de 1.2TSI van VW) in de Giulietta ipv een 4C? Met het onderstel van de Giulietta is niets mis, daar moeten ze toch ook een 159-opvolger op kunnen maken ipv een 4C? En dat zou toch voor meer verkopen moeten zorgen denk ik en daar heb je meer aan dan een 4C ontwikkelen. Tuurlijk begrijp ik dat het uiteindelijk Fiat is die erover gaat, maar zolang er geen nieuwe modellen komen, gaan alle potentiele kopers naar de concurrent. Laat ze eerst zorgen dat ze hun modellengamma weer op peil hebben, voordat ze aan dit soort prestige auto's beginnen. Maar misschien is dat ook meer een gevoel..
Auto's zoals de 4C en 8C zijn goedkoper te ontwikkelen dan massaproductie auto's. Bovendien heeft Fiat veel ontwikkelingskennis (bv. Elasis, CRF) en het ontwikkelen van een nieuwe sportauto met exotische materialen kan alleen maar voordelen hebben.

Hierdoor staat de 4C niet direct in de weg van de ontwikkeling van andere modellen.

De tactiek nu is om Alfa Romeo via de VS opnieuw te lanceren. Hierdoor is het wenselijk om een spannende model eerst op de markt te lanceren waar de pers en autoliefhebbers veel over praten, en waarmee er duidelijk wordt gecommuniceerd dat Alfa Romeo een bouwer is van italiaanse sportwagens.

De 4C (net zoals de 8C) werkt als een halo model en is noodzakelijk wil Alfa Romeo gezien worden als sportief merk. Een consumentenprijs van 45k is ook vergelijkbaar met andere Alfa Romeo modellen (bv. Brera) en dat is een voordeel ten opzichte van de 8C. De 8C was bloedmooi, maar erg duur en ook geen benchmark. De 4C wordt een nieuwe benchmark in zijn klasse en kan ook gekocht worden door Alfa Romeo klanten, althans in de hogere segment van de doelgroep.

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 523
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr mar 30, 2012 20:23

Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr mar 30, 2012 21:20

Tijd om m'n order te plaatsen :-D
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

za mar 31, 2012 00:10

Als ik dat bericht lees wordt het een gelimiteerde oplage dus. En als er weinig tot geen vraag naar is gaat de stekker er waarschijnlijk vrij vlot uit, aangezien de 4C dan dure capaciteit bij Maserati opslokt.
Brengt mij naar de vraag mij of ze de prijs dan wel op €45.000 zonder belastingen kunnen handhaven of dat dit niet veel hoger gaat worden? Sowieso is 45.000 al veel te duur tov de concurentie...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

za mar 31, 2012 07:23

Tel de aantallen van de Abarth spider versie er wel even bij op... :wink:

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

za mar 31, 2012 14:11

Als ik dat bericht lees wordt het een gelimiteerde oplage dus. En als er weinig tot geen vraag naar is gaat de stekker er waarschijnlijk vrij vlot uit, aangezien de 4C dan dure capaciteit bij Maserati opslokt.
Brengt mij naar de vraag mij of ze de prijs dan wel op €45.000 zonder belastingen kunnen handhaven of dat dit niet veel hoger gaat worden? Sowieso is 45.000 al veel te duur tov de concurentie...
Waar baseer je dat op?

Heb je enig idee wat een Porsche Boxer of BMW 1-coupe kost?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

za mar 31, 2012 17:31

Als ik dat bericht lees wordt het een gelimiteerde oplage dus. En als er weinig tot geen vraag naar is gaat de stekker er waarschijnlijk vrij vlot uit, aangezien de 4C dan dure capaciteit bij Maserati opslokt.
Brengt mij naar de vraag mij of ze de prijs dan wel op €45.000 zonder belastingen kunnen handhaven of dat dit niet veel hoger gaat worden? Sowieso is 45.000 al veel te duur tov de concurentie...
Waar baseer je dat op?

Heb je enig idee wat een Porsche Boxer of BMW 1-coupe kost?
LOL
Dat zijn helemaal geen concurenten joh. Mensen die in die prijscategorie kunnen shoppen overwegen niet eens een Alfa. Dat is juist mijn punt, als ze hem nog duurder maken als 45.000 ex belastingen dan snap ik waarom ze er zogenaamd een gelimiteerde oplage van maken, want dan koopt geen hond hem.
De concurentie = Lotus Elise, Toyota GT 86 en Subaru BRZ (en feitenlijk alle 2e hands sportwagens die minder als 50.000 kosten, Porsche 911-964-993 bijv). De Toyota GT 86 zal waarschijnlijk rond de 40.000 kosten incl belastingen, het broertje in de vorm van Subaru BRZ iets meer. En een Lotus Elise zit ook rond de 40-45.000.

Wat mij betreft hadden ze die 4C gewoon in serie productie moeten maken en dan voor max 35.000 incl belastingen op de markt moeten gooien. En dan heb ik het over een versie met 200-230 pk.
Desnoods gooi je er dan nog een "instapper" onder met een 150-170pk blokje. Lijkt mij marketingtechnisch toch een veel betere keus dan een gelimiteerde oplage zoals ze nu waarschijnlijk gaan doen...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 523
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

ma apr 09, 2012 18:23

Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di apr 10, 2012 02:09

Als ik dat bericht lees wordt het een gelimiteerde oplage dus. En als er weinig tot geen vraag naar is gaat de stekker er waarschijnlijk vrij vlot uit, aangezien de 4C dan dure capaciteit bij Maserati opslokt.
Brengt mij naar de vraag mij of ze de prijs dan wel op €45.000 zonder belastingen kunnen handhaven of dat dit niet veel hoger gaat worden? Sowieso is 45.000 al veel te duur tov de concurentie...
Waar baseer je dat op?

Heb je enig idee wat een Porsche Boxer of BMW 1-coupe kost?
LOL
Dat zijn helemaal geen concurenten joh. Mensen die in die prijscategorie kunnen shoppen overwegen niet eens een Alfa. Dat is juist mijn punt, als ze hem nog duurder maken als 45.000 ex belastingen dan snap ik waarom ze er zogenaamd een gelimiteerde oplage van maken, want dan koopt geen hond hem.
De concurentie = Lotus Elise, Toyota GT 86 en Subaru BRZ (en feitenlijk alle 2e hands sportwagens die minder als 50.000 kosten, Porsche 911-964-993 bijv). De Toyota GT 86 zal waarschijnlijk rond de 40.000 kosten incl belastingen, het broertje in de vorm van Subaru BRZ iets meer. En een Lotus Elise zit ook rond de 40-45.000.

Wat mij betreft hadden ze die 4C gewoon in serie productie moeten maken en dan voor max 35.000 incl belastingen op de markt moeten gooien. En dan heb ik het over een versie met 200-230 pk.
Desnoods gooi je er dan nog een "instapper" onder met een 150-170pk blokje. Lijkt mij marketingtechnisch toch een veel betere keus dan een gelimiteerde oplage zoals ze nu waarschijnlijk gaan doen...
Get your facts straight; zou ik tegen mijn mensen zeggen als ze met zulke argumenten aankwamen. Alfa noemt deze wagens zelf als concurrenten. Overigens kost een Elise ook meer dan 45k. (rijklaar en de Toyota gaat "onder 50k" kosten, de tweeling broer van Subaru zal niet veel verschillen qua prijs).

Plus dat Nederlandse markt nu niet bepaald een serieuze markt is. Kijk maar naar de 8c, uitverkocht voordat deze op de markt was, in deze prijsklasse zijn genoeg gegadigden te vinden die iets anders willen dan het geijkte. Beetje kennis van zaken en prijzen zou je post beter sieren ;)

Ontwikkelingschef Mauro Pierallini vertelt in de Britse pers dat hij een prijs verwacht van 45.000 euro, zonder belasting. Daarmee komt de auto in de prijslijst tussen de Porsche Boxster (vanaf 68.000 euro) en de Nissan 370 Z (60.000 euro).
(Bron: autoweek.nl)

De limieten van de oplage hebben met diverse zaken te maken, o.a. met de productie faciliteit, maar ook met het feit dat ze waarschijnlijk geen winst maken op deze auto, hoogst waarschijnlijk zelfs verlies. Dat is niet erg, want het is een showcase, special gemaakt om Alfa weer op de kaart te zetten als een sportwagen merk. Net zoals ze met de 8C gedaan hebben. Na deze wagen komt er een serie gewone productie autos aan en die verkopen nu eenmaal beter als Alfa bekend staat om hun 8C en 4C. Pure marketing en een hele slimme zet. De halve auto wereld publiceerd (kopieerd) hun pers berichten als er weer iets geschreven wordt over de 4C door Alfa (Fiat). Wat wil je nog meer als merk? Je verkoopt maar 2 auto's en toch continu in de pers, dat betekend een goede marketing afdeling. Dit hebben ze nodig voor de introductie in Amerika.

Dus wat jij of ik van de 4C vinden, boeit ze echt niks. Sowieso kan het gros hier op dit forum de 4C sowieso niet betalen, op z'n vroegst pas als de auto >5jr oud is.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”