Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 18:34

Ja, wij hadden ook de Brera concept, en de Brera... :lol:
Europese richtprijs 45000€ exclusief belastingen.
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 23:35

Ja, wij hadden ook de Brera concept, en de Brera... :lol:
Europese richtprijs 45000€ exclusief belastingen.
Dat betekend in Nederland dus een prijs rond de 65000 euro.
Evenveel als het oude model van de Lotus Exige op dit moment kost (en de nieuwe zal dus ook in die prijsklasse komen vermoed ik). Kortom veel geld voor een klein sportwagentje, en dus een hele kleine en moeilijke markt, tenzij Alfa de prijs met de helft omlaag gooit.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

do sep 15, 2011 00:32

De Brera is een hele mooie wagen (vind ik tenminste). Het enige probleem met z'n uiterlijk was, dat de concept nog veel mooier was en dat met de productieversie dus de hooggespannen verwachtingen niet werden waargemaakt. Datzelfde zou in theorie met de 4C natuurlijk ook kunnen gebeuren. Aan de andere kant, je moet bijna een kenner zijn om bij de 8C de productieversie van de concept te kunnen onderscheiden.

Persoonlijk vind ik de 4C een zeer geslaagd ontwerp. De associatie met Lotus is begrijpelijk, maar ook dat zijn leuke auto's. Lotus: licht en sportief. Is dat niet precies wat iedereen hier van een nieuwe Alfa wilde?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

do sep 15, 2011 08:30

Lotus: licht en sportief. Is dat niet precies wat iedereen hier van een nieuwe Alfa wilde?
Driewerf ja. Ook ik vind de 4C maar zo-zo qua uiterlijk, maar in als ik mezelf voor de hypothetische keuze stel tussen de 4C en diens concurrenten en ze zouden grofweg even duur zijn en evenveel rijplezier bieden (een paar pk onderscheid vind ik niet zo spannend), dan werd het toch altijd de Alfa en geen Porsche, Lotus of weet ik veel wat.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

SCARB moderators
Moderator
Moderator
Berichten: 195
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:47

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

ma okt 03, 2011 14:11

Topics 4C samengevoegd:
Verder vertoont de nieuwe 1,8-liter opvallend veel gelijkenis met de 1750 TBI motor.
Word gesproken over maximaal 300PK in het betreffende artikel, ben benieuwd naar de overige informatie.
Klinkt ieder geval veel belovend :D
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

ma okt 03, 2011 15:53

300 pk is al een hele verbetering qua specificatie. Maar eigenlijk vind ik nog steeds dat de prijs fors omlaag moet om het ding enigzins succesvol te maken...
Als ze een 200 pk versie maken voor 65000 incl btw/bpm etc, en de 300 pk uitvoering wordt nog duurder dan schiet dat niet op.

Als Alfa echt reclame voor zichzelf wil maken en met de 4C het merk wil promoten, dan moeten ze die gewoon voor max 40.000 incl belastingen in de markt zetten.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 13:09

Euhm moet helaas toch een kritische noot plaatsen over deze zogenaamd "nieuwe" 1.8 motor.
Op de site Italiaspeed staat een kritisch artikel, en daarin staat dat dat nieuwe 1.8 blok gewoon van de Chrysler plank gepakt is, en een beetje doorontwikkeld wordt met een turbo en multiair spul. Echter de basis van het blok is dan een of ander oud ontwerp uit de Chrysler/Mitsubishi/Hyundai joint venture tijd wat kennelijk een belachelijk slecht(?) motorblok was.
Kortom dit hele persbericht van Fiat is weer een groot luchtkasteel en ik vrees dat dit weer een "goedkope" technische oplossing is van Fiat.
En met de 16v Twinspark (=aangepaste Fiat/Lancia blokjes met extreem gevoelige krukas en distributie) of JTS (de welbekende GM/Opel blokken met slappe distributiekettingen) debacle's in het achterhoofd kan ik hier bij nader inzien niet echt vrolijk van worden. :?

Leesvoer: http://www.italiaspeed.com/2011/cars/al ... /0310.html
Chrysler’s November 2009 powertrain presentation does offer a possible hint that the WGE’s 1.8-litre option was, even at that stage, being considered for future high-performance applications. Under a slide entitled “Potential Gasoline Engine Expansion Through 2014”, it features all three capacities of the WGE, and notes the future of the 1.8 as being in direct injection and turbocharging. (The projected schedule for the engine’s debut – less than 18 months away – certainly implies development has been underway for a significant length of time.) The presentation does not offer any clues as to why a WGE-derived engine might be earmarked for Pratola Serra. However, this may simply be a politically-correct announcement – with Fiat frequently chopping and changing its production plans (and the future of Mirafiori once again thrown into doubt), there is every possibility the production of such an engine, should it prove to be a WGE derivative, would in fact take place at Dundee.

If WGE is indeed the future option for Alfa Romeo products – and its first production application will be in the Alfa 4C sports car – it would be a huge gamble for Fiat to take, as the base engine is one of the most derided engines in recent years. WGE is the leftovers of the former Chrysler/Mitsubishi/Hyundai joint venture, the Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA). Production began in 2005, but despite its relatively recent design the result was a low-tech and generally unrefined powerplant which is now well off the pace of modern rivals.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 13:36

Klikt bij voorbaat inderdaad als een teleurstelling... :cry:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 13:53

[knuppelinhoederhokmodus]

Trek de stekker toch uit Alfa en koester het verleden....

[/knuppelinhoederhokmodus]
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 14:02

En doe dat dan ook maar meteen bij Lancia. Bestaat er een grotere schoffering voor dit prachtige merk dan een Tupperware bak met Lancia logo?

Scheelt een hoop teleurstellingen....


Of zoek een fabrikant die er wat mee kan. En dan bedoel ik geen overjarige Audi's A4 met andere gril en achterlichten....

Koen

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 18:30

[knuppelinhoederhokmodus]

Trek de stekker toch uit Alfa en koester het verleden....

[/knuppelinhoederhokmodus]
En doe dat dan ook maar meteen bij Lancia. Bestaat er een grotere schoffering voor dit prachtige merk dan een Tupperware bak met Lancia logo?

Scheelt een hoop teleurstellingen....


Of zoek een fabrikant die er wat mee kan. En dan bedoel ik geen overjarige Audi's A4 met andere gril en achterlichten....

Koen
Ik sluit me volledig bij jullie aan,heb heel mijn leven een grote liefde voor beide merken gekoesterd maar wat er de laatste paar jaar aan debacle na debacle geproduceerd wordt onder de vlag van moeder Fiat ,hetzij motorisch hetzij qua styling vindt ik echt te treurig voor woorden..................

Dus misschien i.d.d. maar de stekker eruit.......................Of toch maar verkopen aan V.A.G.?

En dan nog die veel te optimistische verkoopprognoses die jaar na jaar bij lange na niet gehaald worden?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

di okt 04, 2011 22:41

Ik heb het eerder geroepen: het mooiste cadeau dat FIAT aan Alfa Romeo had kunnen geven voor haar 100e verjaardag was een pil van Drion.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

wo dec 21, 2011 01:02

Chassis van de productie 4C wordt een combinatie van CF kuip (ontwikkeld door Dallara) met aluminium voor- en achterkant.

Eerste versie zal 230pk hebben.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr dec 23, 2011 18:14

Wordt de 4C Alfa’s volgende flop?
Gepost op 21-12-2011 om 11:51 door CasperH in Alfa Romeo | 214 Reacties »

In 2013 moet de Alfa 4C in de showrooms komen te staan. We hebben wat nieuwe details die deels heerlijk en deels verontrustend zijn.

Laat ik voorop stellen dat de 4C een begerenswaardige auto wordt. Met een gewicht van ongeveer 900 kilo en de motor die 230 tot 300 pk gaat leveren achter de voorstoelen maar vóór de aangedreven achterwielen wordt het ongetwijfeld een verschrikkelijk leuk speeltje. Volgens Top Gear -dat sprak met Mauro Pierallini, head of engineering Fiat Europa- gaat een deel van de constructie van Dallara verloren voor het productiemodel om te zorgen dat de auto geen godsvermogen hoeft te kosten en dat lijkt in eerste instantie ook goed nieuws. De carbon exterieurdelen en een deel van het chassis komen te vervallen maar dat is op zich geen ramp, de panelen worden namelijk vervangen door een speciaal lichtgewicht kunststof en de voor- en achterframes worden uit aluminium vervaardigd.

We hoeven ons volgens Mauro geen zorgen te maken over het uiterlijk of het interieur: dat blijft zoveel mogelijk gelijk aan dat van de concept car. Ook blijft het streefgewicht 900 kilo, wat ook zou moeten kunnen bij een auto van vier meter lang.

Groot probleem kon echter wel eens de verkoop worden. Alfa Romeo heeft gerekend met een oplage van 18.000 stuks. Dat zullen verschillende varianten worden, de motor heeft de potentie om varianten tot 300 pk op de markt te brengen en er zal waarschijnlijk ook vrij eenvoudig een cabrio gerealiseerd kunnen worden. Maar bij een oplage van 18.000 auto’s moet Alfa een prijs vragen van ongeveer 54.000 euro exclusief BPM. En dat is fors duurder dan een Porsche Boxster en zelfs een Cayman, om maar eens iets te noemen. Ook een Lotus Exige, die nog iets beter te vergelijken is met deze 4C is fors goedkoper. En dus kan je je afvragen wie er in hemelsnaam zo’n 4C gaat kopen. Natuurlijk is er een groepje liefhebbers die deze auto wil hebben, maar 18.000 liefhebbers om Alfa uit de kosten te helpen? Ik hoop het, maar of het realistisch is kan je je afvragen.

Komend jaar rijden de eerste prototypes rond, een jaar later moet de 4C in de showrooms staan. Wat denken jullie, gaat deze 4C Alfa goed doen of wordt het een strop?

Bron: http://www.autoblog.nl/wordt-de-4c-alfas-volgende-flop

Dit verhaal komt hier vandaan oorspronkelijk: http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa ... r.offset=5
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, 300 pk

vr dec 23, 2011 18:26

Volgens mij was het met de 8C net zo, wie koopt er nou een Alfa die duurder is dan zus en zo.
Wellicht een beter idee om de 4C dan exclusiever te maken?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”