Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 11:08

Doe mij deze maar: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _V6__.html

Geen gekke design en ontwerpfrutsels, gewoon strak en een evolutie van z'n voorganger, en uiteraard ook een veel leukere en krachtigere motor. :)
Kortom Alfa loopt zoals altijd weer achter de feiten aan, deze Lotus Exige valt namelijk straks in dezelfde prijsklasse. En naar mijn mening moet je dan toch wel een extreme Alfa liefhebber zijn die z'n spaarvarken stuk gaat slaan op een minder mooie en inferieure Alfa ipv de Lotus. :roll:
Bovendien koop je voor een paar 1000 meer ook al een Porsche, en voor de helft van het geld hebben Toyota en Subaru straks ook een leuke sportwagen staan. Aangezien 90% van de wereld graag tot de grijze massa behoort voorspel ik bij deze alvast een flop.

Immers de Brera/Spider hebben de hoge verwachtingen ook nooit waar kunnen maken, terwijl je de Audi TT's op iedere straathoek tegenkomt... :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 13:10

Denk niet dat een Exige in dezelfde prijsklasse gaan vallen. De 4C wordt meer een concurent voor de Elise.
Ik vind deze Elise/Exige trouwens een stuk minder mooi dan de vorige generatie.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 15:29

Doe mij deze maar: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _V6__.html

Geen gekke design en ontwerpfrutsels, gewoon strak en een evolutie van z'n voorganger, en uiteraard ook een veel leukere en krachtigere motor. :)
Kortom Alfa loopt zoals altijd weer achter de feiten aan, deze Lotus Exige valt namelijk straks in dezelfde prijsklasse. En naar mijn mening moet je dan toch wel een extreme Alfa liefhebber zijn die z'n spaarvarken stuk gaat slaan op een minder mooie en inferieure Alfa ipv de Lotus. :roll:
Bovendien koop je voor een paar 1000 meer ook al een Porsche, en voor de helft van het geld hebben Toyota en Subaru straks ook een leuke sportwagen staan. Aangezien 90% van de wereld graag tot de grijze massa behoort voorspel ik bij deze alvast een flop.

Immers de Brera/Spider hebben de hoge verwachtingen ook nooit waar kunnen maken, terwijl je de Audi TT's op iedere straathoek tegenkomt... :roll:
Ben bang dat je gelijk zult krijgen, maar de Lotus ziet er toch ook niet uit. Hier had gewoon een mooi Pininfarina huidje over de 4C getrokken moeten worden

Koen

5871

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 19:41

Doe mij deze maar: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _V6__.html

Geen gekke design en ontwerpfrutsels, gewoon strak en een evolutie van z'n voorganger, en uiteraard ook een veel leukere en krachtigere motor. :)
Kortom Alfa loopt zoals altijd weer achter de feiten aan, deze Lotus Exige valt namelijk straks in dezelfde prijsklasse. En naar mijn mening moet je dan toch wel een extreme Alfa liefhebber zijn die z'n spaarvarken stuk gaat slaan op een minder mooie en inferieure Alfa ipv de Lotus. :roll:
Bovendien koop je voor een paar 1000 meer ook al een Porsche, en voor de helft van het geld hebben Toyota en Subaru straks ook een leuke sportwagen staan. Aangezien 90% van de wereld graag tot de grijze massa behoort voorspel ik bij deze alvast een flop.

Immers de Brera/Spider hebben de hoge verwachtingen ook nooit waar kunnen maken, terwijl je de Audi TT's op iedere straathoek tegenkomt... :roll:
Als je laatste bewering waar zou zijn is er ieg een goede reden om te overwegen een Brera te kopen. :shock:

Meki
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za sep 10, 2011 19:30
Locatie: Culemborg

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 20:17

Persoonlijk ben ik er niet treurig over dat de koets niet van Pininfarina komt.

Dan had het een kleine Ferrari geworden. De dames en heren van Alfa Romeo zelf leveren in ieder geval een duidelijk product van het merk af.

Groeten,

Mike

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 22:55

Persoonlijk ben ik er niet treurig over dat de koets niet van Pininfarina komt.

Dan had het een kleine Ferrari geworden. De dames en heren van Alfa Romeo zelf leveren in ieder geval een duidelijk product van het merk af.

Groeten,

Mike
Dat vindt ik ook, het is iig een achterwiel aandrijver met een snelle 1750 motor en een eigen sportieve identiteit. (Dat kun je van de grijze braadworsten niet zeggen)
(Althans al ze hun beloftes nakomen)
Meer Alfa dan dit zul je in de toekomst echt niet krijgen!

Maar voor sommigen is het toch nooit goed, de Brera was niet goed genoeg (zwaar, FWD, traag) en komt Alfa met precies het tegenovergestelde (ligt, RWD, snel) en je raad het al: Ook al niet goed..... :?
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

di sep 13, 2011 23:53

Maar voor sommigen is het toch nooit goed, de Brera was niet goed genoeg (zwaar, FWD, traag) en komt Alfa met precies het tegenovergestelde (ligt, RWD, snel) en je raad het al: Ook al niet goed..... :?
De Brera 'oogt' tenminste nog, en met een duidelijk Italiaans design. Dit ziet er toch niet uit, lijkt wel een Japanse product...

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 00:57

Maar voor sommigen is het toch nooit goed, de Brera was niet goed genoeg (zwaar, FWD, traag) en komt Alfa met precies het tegenovergestelde (ligt, RWD, snel) en je raad het al: Ook al niet goed..... :?
De Brera 'oogt' tenminste nog, en met een duidelijk Italiaans design. Dit ziet er toch niet uit, lijkt wel een Japanse product...
Dat was dus ook het voordeel van de Brera, das bij deze weer het nadeel.
(Smaken verschillen natuurlijk want ik vindt hem wel mooi)
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 15:26


De Brera 'oogt' tenminste nog, en met een duidelijk Italiaans design. Dit ziet er toch niet uit, lijkt wel een Japanse product...

:needcoffee:

Wahaha! lijkt op een Japans product, hier wil ik dan wel een voorbeeld van!

Grappig ook dat de Brera na al die jaren,hier opeens wat sympathie krijgt! in vroegere topics is de Brera met de grond gelijkt gemaakt door zijn GM techniek, te zwaar, te lomp tegenover het studiemodel enz...

BTW, ik vindt de 4C pure kunst, en staat heel hoog op mijn verlanglijstje! Maar als deze beauty te duur wordt, ben ik wel tevreden met z'on zware Spider 1750 :blue_cool:

Afbeelding
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 15:52

Maar voor sommigen is het toch nooit goed, de Brera was niet goed genoeg (zwaar, FWD, traag) en komt Alfa met precies het tegenovergestelde (ligt, RWD, snel) en je raad het al: Ook al niet goed..... :?
Een Brera gooi je twee koffers achterin voor een cultureel weekje Milaan. Met een 4C reis je af naar Duitsland om twee dagen op en rond de Ring te gaan spelen. Bagage: twee helmen en eventueel een toilettas en pyama's.

Kortom, de auto's zijn niet met elkaar te vergelijken. De 4C is meer als smaakmaker dan als kassakraker in de wieg gelegd. Helaas is het niet helemaal mijn smaak, het zij zo.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 16:39

Alfa Romeo staat voor mij voor ingetogen stijlvolle sportieve auto's, en heeft daardoor altijd een herkenbare eigen stijl gehad. De laatste jaren zie je dat ze steeds meer auto's maken voor een groter publiek (net zoals bij Lancia), en dat betekend grof met buitensporige proporties, en meedoen met de rest ipv een eigen koers volgen... neem de Mito met z'n buitensporige uitgebouwde lompe wielkasten, dat heeft in mijn ogen niets met Italiaans Design en of verfijndheid te maken. En kunst? De Cisitalia 202 heeft het nog tot het Museum of Modern Art geschopt in New York, maar ik kan je nu al vertellen dat de 4C daar nooit terecht zal komen...

En om een metafoor te gebruiken. Een Alfa hoort er wat mij betreft uit te zien als een sportieve mooie vrouw, als het er uit gaan zien als een anabolen gebruikende bodybuilder (m/v) die te lang onder de zonnebank heeft gelegen hoeft het van mij niet meer....Maar goed, smaak is een persoonlijk iets, vind dan ook niet alle oude Alfa's mooi, de Montreal, de Giulietta 116, en de SZ/RZ vind ik zelf ook geen schoonheden.

Toen ik de 4C zag deed deze me op een of andere manier gelijk hier aan denken, en dat is in mijn geval niet positief:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 17:18

:roll: Dat is een Koreaans product, en is de natte droom voor petjes.
Maar ja, de MiTo is hier op het forum nog vergeleken geweest met de laatste scorpio, en de 159 was een gepimpte vectra, de GT, de betere Brera, enz...
Maar hoe langer dat een model op de markt is, hoe positiever hier op het forum.
Zodus dat komt wel goed met de 4C :wink:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 17:28

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de Brera prachtig vanaf dag 1, GM techniek of niet, ik doe het er wel mee als het moet.

De 4C straalt inderdaad teveel geforceerd uit van 'kijk mij eens sportief zijn' en dat vind ik persoonlijk niet des Alfa Romeo's. Daar moet een Alfa lekker boven blijven staan qua uitstraling. Ook gewoon maar een mening en daar hoeft niemand iets mee te doen.

Je kunt je beter afvragen wat de niet forumgebruiker van deze auto vindt want daar moet 'ons' merk het van hebben tenslotte... :wink:

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op wo sep 14, 2011 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 17:49

Maar wordt de 4C nu gelimiteerd, of niet?
Of wordt het toch meer de opvolger van de Brera, ik had ergens al eens gelezen dat er ook andere motorvarianten zou komen...zoals een diesel :lol:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo 4C Concept, IAA Frankfurt

wo sep 14, 2011 18:10

Denk niet dat het concept van de Concept zich leent voor al te grote aantallen: koolstofvezel chassis.

Hadden we al eens ergens een prijs gelezen?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”