Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 12:01

Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 12:45

Damn, blijft dus de opvolger van de 159 over als nieuw model, en ergens in 2013 een nieuwe spider...

Gaat lekker zo...

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 14:49

Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 15:26

Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)
En 15.000 euro extra lappen voor de Maserati-badge (zie de reden voor de beslissing in het nieuwsbericht)...

Maar goed, het is voor mij vooral weer een extra teken dat Fiat de levensvatbaarheid van Alfa in twijfel trekt, en da's toch wel een beetje jammer... :?
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 16:42

Kans is ook groot dat die baby-Maserati in de Mirafiori fabriek zal gebouwd worden ipv in Modena.
Het merk met de drietand weet ook van de 'Turijnisering' :(
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo jul 28, 2010 17:01

Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)
En 15.000 euro extra lappen voor de Maserati-badge (zie de reden voor de beslissing in het nieuwsbericht)...

Maar goed, het is voor mij vooral weer een extra teken dat Fiat de levensvatbaarheid van Alfa in twijfel trekt, en da's toch wel een beetje jammer... :?
Die badge mogen ze van mij houden als ie dan € 15k goedkoper is, plak ik er wel een mooie Alfa Romeo Milano badge op :-)

Ik snap overigens niet dat ze het model niet in de basis voor beide merken gebruiken, net als de Alfa 164, Fiat Croma, Saab en Lancia indertijd. Als ze dan toch met een labelstrategie bezig gaan, doe het dan goed.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do jul 29, 2010 13:58

Eens! Er had makkelijk een variant van beide merken kunnen komen.

V6 + achterwielaandrijving in de Alfa << >> V8 in de Maser

ik vind t prima :wink:
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

wo okt 27, 2010 15:58

166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do okt 28, 2010 10:32

Zoals het lijkt wordt de Giulia groter dan de 159 en de 166, dus hoe groot wil je het dan nog hebben? Laat Maserati dat deel van de markt maar hebben. Voorlopig.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
Brolio
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do okt 21, 2010 11:20

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do okt 28, 2010 10:51

Een beetje keuze aan modellen zou het merk goed doen.
Er moet toch ook te kiezen zijn voor een v6je ipv al die ECO motorjes :?
Brera 3.2 rosso & 147 1.6 rosso

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do okt 28, 2010 10:52

Zoals het lijkt wordt de Giulia groter dan de 159 en de 166, dus hoe groot wil je het dan nog hebben? Laat Maserati dat deel van de markt maar hebben. Voorlopig.
Precies.

De Mito is per slot van rekening opvullen van de onderkant, want kleiner dan de 147. De Giulietta is groter dan haar voorganger, de 147. De trend is dat elk nieuwe model groter, ruimer, luxer enzo moet zijn dan zijn voorganger. Dat betekent automatisch een verschuiving van het hele modellengamma naar boven na verloop van jaren. Het is dan ook niet helemaal onlogisch dat het topmodel komt te vervallen, zeker als deze zoals in dit geval door een zustermerk afgevangen kan worden.

Een Giulia QV lijkt me voor Alfa op dit moment een mooi topmodel. Het gamma mag natuurlijk wel aangevuld worden met een mooie grote coupe...iets in de geest van de Montreal? Met V8? Dat zal voorlopig wel wishfull thinking blijven...

En mocht ik in de markt komen voor een model boven de Giulia zou ik mijn neus niet optrekken voor een "kleine" Masser!! 8)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do okt 28, 2010 11:59

Vind het geen vreemde beslissing. Er is maar een heel kleine markt voor grote Alfa's. De klantenkring die 50-60k of meer uitgeeft zal toch echt eerder voor een Audi, BMW of Mercedes gaan. Kijk maar hoe moeilijk zelfs een Jaguar of Citroen C6 het heeft om enigszins te verkopen. Allebei ook fraaie auto's maar daar kan de fabriek ook geen vetpot mee verdienen.

Concentratie op een goed lopende compact en middenklasse lijkt mij veel zinvoller. Kwaliteit moet goed zijn, restwaarde en milieu-eisen op orde. Dan wordt de wagen ook zakelijk verkocht (of ueberhaupt aangeboden in bedrijfswagenpark) en dan wordt er wellicht ook geld verdiend en zijn de aantallen op orde

Met de Mito, Giullietta en straks de Giulia zijn er toch een aantal prachtige modellen weer in aanbod toch? En misschien weer eens een leuke lichte cabrio.
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

do okt 28, 2010 16:23

En als ik mag inschatten dat Alfa-rijders mooie techniek waarderen is een 166+-formaat Giulia met mooie motor beter te verkopen dan een nog grotere auto met kleinste motor (voor hetzelfde geld dan).

En een Quattroporte (III !) vind ik nog steeds geen verkeerde auto.
Voor erbij 8)
Geef Maserati ook een beetje leefruimte... Zeker als Alfa er een kleine snelle auto voor terug krijgt.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”