1 April?
Klik
Die alfa 164 vergelijking gaat niet helemaal op, bij VAG wordt alles gedeeld; motoren, versnellingsbakken, onderstellen, elektronica, interieurdelen etc, etc. Overigens zijn er legio voorbeelden van dit soort samenwerkingsverbanden van de Fiat Groep;Ik denk dat nogal wat Saab-liefhebbers er veel voor over zouden hebben wanneer hun merk nog bestond. Want ook daar - zie de laatste 9-5 - zag je dat na een magere periode er echt nog wel wat moois kan ontstaan. Platformdeling hoeft ook geen drama te zijn. Ik vind de 164 nog steeds een dijk van een auto en een echte Alfa. En die stond toch ook op een deelplatform.
Wat ik me wel afvraag, is hoe Alfa precies in het grotere geheel zou passen. Audi is op zich een pure Mercedes concurrent, maar tegelijkertijd ook sportief. VW bouwt de Golf GTI. Hoe ga je daar een merk bijzetten dat vooral sportief in het dna heeft. Lijkt me dat in ieder geval het einde oefening zou zijn voor Seat. Wat naar ik begrijp altijd is bedoeld als Spaanse Alfa-tegenhanger.
Even inhaken op een klein stuk van je verhaal:Maar nogmaals die overname gaat niet gebeuren;
- Alfa gaat geen langjarige sponsoring aan als er een overname voor de deur staat
- Alfa heeft nog niet zo lang geleden een nieuw producten pallet gepresenteerd dat hout snijdt en sterke samenhang vertoont met overige (nog te ontwikkelen) Fiat Concern producten;
- Belangrijker nog, en voortbordurend op punt 2; Alfa is binnen de Fiat Groep nodig om schaalgrootte te bewerkstelligen t.a.v. het delen/spreiding van