giulia adept
Junior Member
Junior Member

Mito bij Topgear

ma jul 06, 2009 08:28

Had er nog geen melding van gezien, dus bij deze.
Clarkson riep> That's not an Alfa, it's a Fiat!

Beetje gelijk heeft-ie wel en een grote hond wordt moeilijk tov. een Skoda Roomster (een WAT!!!????!!!???) maar de Mito vond ik wel leuk om te zien. Hier in Baarn rijden er nu ook een paar rond. En ik zag een week of zo gelden een trekker-oplegger-combinatie met vijf Mito's over de A1 rijden van Apeldoorn richting 020. Daarbij een 147 en een GT maar dat terzijde.

Misschien dat we meer Mito's gaan zien de komende tijd.

Ik hoop het. Nu nog wat meer werk aan de Milano en misschien wordt het dan nog wat.
Nu: Twingo '11 en op zoek
Auto's gehad:
'69 Giulia Super, '90 75 TS,
'90 164 2.0 TS, '92 155 2.0 TS ,
'94 155 1.8 TS, '99 145 1.6 TS Jr.
I don't wanna grow up

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Mito bij Topgear

ma jul 06, 2009 15:09

Maar een grote hond achterin is maar behelpen. ;)

Performa
Guru
Guru

ma jul 06, 2009 19:39

Waren de beelden van nottinghill echt met al die 500's of was dat tijdens een of andere bijeenkomst.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

gaucho
Member
Member

Re: RE: Mito bij Topgear

ma jul 06, 2009 20:14

Waren de beelden van nottinghill echt met al die 500's of was dat tijdens een of andere bijeenkomst.
Nee, dat was Top Gear humor. Beste leuke kleine auto van dit moment is inderdaad de 500! 8)
'97 GTV 3.0 24v LPi

stof
Guru
Guru

ma jul 06, 2009 20:34

weet je wat me opviel... dat de mito er een stuk beter uitziet als je 'm platdrukt. Nee, echt, serieus! Ik keek ernaar en wat ik in 't echt ook al vaak dacht... hij is te hoog en te smal. Beetje met de instellingen van de tv spelen (16:9, auto-breed, stretch full screen) en hij ziet er een stuk meer als een Alfa uit!

Het design zelf is wel goed, maar ze hebben zich te geforceerd aan die idiote verhoudingen van de grande punto moeten houden denk ik...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 06, 2009 20:49

Maar een grote hond achterin is maar behelpen. ;)

Een Sint-Bernard past i.i.g beter achterin een 155 als in een Toyo IQ . :shock: :? :wink: :mrgreen:

Performa
Guru
Guru

ma jul 06, 2009 20:53

Heb eens op mijn zus haar labrador moeten letten. En moest ergens naartoe vond het te zielig om de hond achter te laten. Hond in de koffer van de 146 ging goed tot ik de motor startte beestje begon helemaal gek te doen door mijn toch iets te luide uitlaat.
Dan was ik maar thuis gebleven.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 06, 2009 21:37

weet je wat me opviel... dat de mito er een stuk beter uitziet als je 'm platdrukt. Nee, echt, serieus! Ik keek ernaar en wat ik in 't echt ook al vaak dacht... hij is te hoog en te smal. Beetje met de instellingen van de tv spelen (16:9, auto-breed, stretch full screen) en hij ziet er een stuk meer als een Alfa uit!
Het design zelf is wel goed, maar ze hebben zich te geforceerd aan die idiote verhoudingen van de grande punto moeten houden denk ik...
zoiets dus:

Afbeelding

Ik denk dat het het automatische gevolg is van geforceerd het design van een (lagere en bredere) sportauto over te nemen op een auto uit de compacte klasse. Zo heel veel zul je in die klasse niet doen met de hoogte/breedte verhouding kunnen doen, wil je een bruikbare en (relatief) betaalbare auto ontiwkkelen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 06, 2009 23:55

zoiets dus:

Afbeelding
Het blijft een scheel mormel. Die lampen doen het op de 8C omdat er een lange motorkap achter zit. Op de MiTo moeten ze echt zo snel mogelijk een facelift... eeh... facetransplant uitvoeren, dit is echt reddeloos op zo'n kort hoog neusje.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di jul 07, 2009 01:00

Ik hou niet van ronde Alfa's met FWD :oops:

En die LED-dingen onder de koplampen, daar hou ik ook niet van.
Heeft een MiTo eigenlijk "bermverlichting"? Die infantiele lampen links- of rechts-voor die aangaan als je (jaja) links- of rechts-af gaat? Hou ik ook niet van :-#
It's not easy, being green (kermit)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 07, 2009 07:39

Ik hou niet van ronde Alfa's met FWD :oops:

En die LED-dingen onder de koplampen, daar hou ik ook niet van.
Heeft een MiTo eigenlijk "bermverlichting"? Die infantiele lampen links- of rechts-voor die aangaan als je (jaja) links- of rechts-af gaat? Hou ik ook niet van :-#
Je lijkt wel een beetje hier op dibro:

http://www.youtube.com/watch?v=S9KtD9_-HC8

:lol:

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 17, 2009 11:16

Ik denk dat het het automatische gevolg is van geforceerd het design van een (lagere en bredere) sportauto over te nemen op een auto uit de compacte klasse. Zo heel veel zul je in die klasse niet doen met de hoogte/breedte verhouding kunnen doen, wil je een bruikbare en (relatief) betaalbare auto ontiwkkelen.
Misschien een beetje, maar de grootste invloed op het design is wel de regelgeving m.b.t. veiligheid. De auto, en met name de neus, mag helemaal niet meer zo laag zijn in verband met voetgangersveiligheid etc., ditzelfde geldt voor zover ik weet ook voor de daklijn.
Achterkant idem dito....

Bijvoorbeeld een Alfa 145 zou op dit moment nooit meer gebouwd mogen worden i.v.m. de nieuwe regels.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Corrado
Guru
Guru

ma jul 20, 2009 10:27

Wat we ook proberen, ik blijf het Mito ontwerp de minste Alfa sinds tijden vinden met z'n veel te veel aanwezige en lompe wielkuipverbredingen en die enorm zware neus.
Weet nog dat toen de 147 utkwam ik het direct een schoonheid vond met die prachtige neus en dat hoge Alfa hart. Anders dan de Mito dus wat mij betreft.

Dat platdrukken van auto's deed men vroeger tot in de jaren '60 om auto's in reclames groter te doen lijken dan ze waren. VW en Citroen waren de eersten die daar niet langer aan mededen. Alfa Romeo doet het in de VERSCHRIKKELIJK SLECHTE diashow-commercial van de Mito wel weer en dat vind ik persoonlijk errug sneu. Het totaal ontbreken van enige creativiteit. Daar verkoop je geen auto''s mee, daar versterk je alleen een ongewild imago mee.

Koen

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 20, 2009 10:47

Je kan nu zelfs "een jaar gratis Mito rijden" winnen bij Top Gear Magazine :D
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 20, 2009 10:52

Wat we ook proberen, ik blijf het Mito ontwerp de minste Alfa sinds tijden vinden met z'n veel te veel aanwezige en lompe wielkuipverbredingen en die enorm zware neus.
Weet nog dat toen de 147 utkwam ik het direct een schoonheid vond met die prachtige neus en dat hoge Alfa hart. Anders dan de Mito dus wat mij betreft.

Dat platdrukken van auto's deed men vroeger tot in de jaren '60 om auto's in reclames groter te doen lijken dan ze waren. VW en Citroen waren de eersten die daar niet langer aan mededen. Alfa Romeo doet het in de VERSCHRIKKELIJK SLECHTE diashow-commercial van de Mito wel weer en dat vind ik persoonlijk errug sneu. Het totaal ontbreken van enige creativiteit. Daar verkoop je geen auto''s mee, daar versterk je alleen een ongewild imago mee.

Koen
Die commercial is inderdaad dramatisch slecht. Het zal wel een poging zijn om het marktsegment van de Mini aan te spreken, jong en trendy dus, maar of dat lukt met dat zwaar geforceerde en overtrokken hip-doen?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”