Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Alfa Romeo Slotracing

do nov 06, 2008 00:49

Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn browser trekt de vorige pagina echt nauwelijks meer.

Misschien een idee om voortaan niet al teveel foto's per post te plaatsen? Dus de posts op te splitsen zodat het totale aantal foto's op een pagina niet uit de klauwen loopt?

Verder alle lof voor de bijdragen!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

junkyarddog

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma nov 17, 2008 20:03

Ok één fotootje dan maar van de nieuwe AR 159 van Scalextric uit de James Bondset. Ik hoop dat de auto ook los wordt verkocht anders moet je de set en de Aston Martin erbij nemen. De auto's uit de JB set zijn digitaal wat wil zeggen dat de auto's separaat van elkaar kunnen rijden op een spoor en dat er door middel van inhaalwissels van spoor kan worden veranderd. Leuk voor thuis maar de meeste slotracers zullen toch een analoge baan prefereren.
Afbeelding
De Alfa 159 is mooi gelukt. De zwarte kleur zonder deuken en schrammen staat hem goed.

Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 18, 2008 21:44

De meeste slotracers zijn toch thuis hobbyisten (of hoe schrijf je dat :) ). fo zie ik dat verkeerd.................dus digitaal is toch mooi........

Het staat op mijn verjaardagslijstje voor komend jaar tenminste :)

Gisteren nog op EBay een witte Proslot 156 racer 2e hands gekocht vanuit de UK.

Zal er een foto van posten als die binnen is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

za nov 29, 2008 01:15

Dé manier om bij het slotracen te winnen van je grote broer was natuurlijk het afleiden en concentratie verstoren. Tactiek of vals spelen?

Met deze nieuwst Fly zorg je legaal er voor dat je tegenstander meer jouw auto in de gaten houdt dan zijn eigen bolide:

Afbeelding

Op de motorkap ligt Tonja Christensen.

Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

RE: Alfa Romeo Slotracing

zo dec 07, 2008 21:00

Ik weet niet of die vrouwen bij ons thuis helpen. Bij mij wel maar mijn zoons hebben daar nog geen oog voor. Lijkt me ook wel gezond op hun leeftijd :)

Anyway, met Sinterklaas heeft de Sint wat nieuwe auto´s toegevoegd aan onze collectie. Ik heb ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto voor het forum te maken met onze Alfa slotcars

Afbeelding

- Ninco 155
- Proslot 156
- Slotit 33\3
Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

zo dec 07, 2008 21:08

Die 33 schijnt heel erg goed te rijden.Ben benieuwd wat jouw ervaringen daarmee zijn. De Proslot 156 is technisch niet je dat.Het motortje is nogal zwak. Wat dat aangaat is het de moeite waard nog eens naar een 156 van Fly uit te kijken, das echt een hardloper.
Overigens worden de 147-ers van Fly de laatste tijk ook regelmatig onder de 25 euro aangeboden. Voor dat geld absoluut het overwegen waard. :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

RE: Alfa Romeo Slotracing

zo dec 07, 2008 21:13

Die 33 rijdt inderdaad erg goed. Ik kan er weinig mee rijden want mijn oudste zoon wil hem steeds. Anders kan hij niet van mij winnen :) Hoewel ik hem ook wel laat winnen........

Die Proslot rijdt wel erg goed door en ligt goed in bochten. Motortje zullen we afwachten. Die 155 is een mooi maar rijdt het minste van alle auto´s. Beetje dweilauto wat niet past bij de echte uitvoering :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

ma jan 05, 2009 12:08

Ok één fotootje dan maar van de nieuwe AR 159 van Scalextric uit de James Bondset. Ik hoop dat de auto ook los wordt verkocht anders moet je de set en de Aston Martin erbij nemen. De auto's uit de JB set zijn digitaal wat wil zeggen dat de auto's separaat van elkaar kunnen rijden op een spoor en dat er door middel van inhaalwissels van spoor kan worden veranderd. Leuk voor thuis maar de meeste slotracers zullen toch een analoge baan prefereren.
Afbeelding
De Alfa 159 is mooi gelukt. De zwarte kleur zonder deuken en schrammen staat hem goed.
Deze gaat dus ook prima op analoog. :wink:

Het bestellen is momenteel lastig. Kennelijk is men door de voorraad heen maar gaat er toch nog wat geproduceerd worden:

Hier kun je inschrijven.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
squadra slot
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 14, 2008 16:10
Locatie: Geleen

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma jan 05, 2009 14:23

Trouwens van deze 159 komt er dit jaar een Carabinieri uitvoering van Scalextric.
hierzo

Verder heeft Racer een 33/3 aangekondigd. (gehaktballen klasse om maar eens een vertrouwde term te gebruiken)
Prijzen liggen meestal richting de 200 euri.
hierzo

En Slot.it (die van die goed rijdende T33) heeft zeer binnenkort een white kit op de markt. Kun je lekker zelf een versie van Sjeeezemans maken ofzo.. 8)
hierzo

Wie trouwens eens een keer een clubrace wilt meemaken kom eens kijken op 14 februari in Montfort, dan houden we een teamrace. Helaas is inschrijven niet meer mogelijk.
Op woensdag of vrijdagavond zijn onze vaste clubavonden van 19.30 tot 22.30. Ook dan ben je vrij om te komen kijken en eens te proeven aan het clubracen.
Kijk voor meer info en het adres op www.slotmanege.nl
mij mailen mag ook altijd: wim@slotmanege.nl

gr.
Wim
33 1.3, Sudsprint QV, 156 2.0, 156 1.6, MiTo TBsport 1.4, 159 SW JTDm 2.0, Stelvio First Edition

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

di feb 03, 2009 12:22

Iemand bekend met deze 1:24 Alfa Giulia 1600 Sport Pininfarina van het merk Testor?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di feb 03, 2009 12:46

Iemand bekend met deze 1:24 Alfa Giulia 1600 Sport Pininfarina van het merk Testor?
Ken hem niet behalve dat je HEEL veel fantasie nodig hebt om het origineel er in te herkennen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di feb 03, 2009 17:45

Afbeelding
Dik 40 jaar geleden warn er dus ook complete 1/24 slotraceauto's op de markt. Meestal als bouwpakket dat in elkaar geschroefd kon worden.
De Alfa Canguro is door verschillende merken gemaakt, ook met vacuum gevormde kap. Deze is van Atlas, in Amerika een bekend merk wat ook treinen maakte. De carrosserie die in het bouwpakket zat werd niet door hun zelf gemaakt maar door Midori dat nog steeds bestaat als bouwpakketfirma onder de naam Hasegawa.
Here's a picture of the 1/24 Canguro with plastic body by Midori/Hasegawa:

Afbeelding
Laatste voor vandaag is de Giulia SS van National Toys. Zoals gezegd is de geschiedenis van het slotracen rijk bedeeld met obscure merken en een van hen was het Italiaanse National Toys. Voor zover ik weet is deze auto in het rood en in het blauw gemaakt. Mijn exemplaar is helaas niet mint. De bumpers zijn er af, en er ontbreekt een klein stukje carrosserie (niet te zien op de foto). De schaal is 1/30
Afbeelding
And this is a National Toys with its bumpers:

Afbeelding

Gebruikersavatar
stefgtv6
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 08, 2008 22:26
Locatie: Almelo

RE: Alfa Romeo Slotracing

za feb 21, 2009 11:48

Ik ben niet erg bekend met het slotrace wereldje maar ik vond dit toch wel een heel mooi filmpje.
Helaas kan mijn computer de HD versie niet aan. :(

Slot.it Alfa Commercial
http://www.youtube.com/watch?v=NqDsl8hye98
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

RE: Alfa Romeo Slotracing

zo feb 22, 2009 20:19

Zeker leuk filmpj, mooie baan waarop de Alfa rijdt.

Kan bevestigen dat de slotscene (the power/the control/Alfa 33/3) klopt. Ik heb hem zelf in huis en rijdt erg lekker :!:
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: Alfa Romeo Slotracing

di mar 31, 2009 22:43

Ik kwam net op een italiaans forum deze foto's tegen.
het gaat om slotracers uit de collectie van het alfa museum in Arese.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”