giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 17:14

Er stond hier toch een advertentie van Stefan voor de ronal naafdoppen, weet iemand waar die advertentie staat op het forum?, ik kan hem nl niet weer vnden.
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 17:27

Was ik ook al kwijt...

... was geloof ik te commercieel voor dit forum. Dat bijna iedere Ronal bezitter er naar op zoek is is de mod in dit geval zeker even ontgaan =D>

Maar je kunt ze altijd nog terugvinden op MP

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 17:34

Denk dat je de discussie over wel/niet commerciele advertenties heel helder moet houden.
Alfa Nord, Alfa Centro en nu SPSG handelen allemaal in Alfa's en/of onderdelen.
Er is afgesproken dat het forum niet de plaats is voor deze advertenties,

Neemt niet weg dat het je vrij staat deze aanbiedingen te spotten in "Gespot".
Sterker nog, ik zou het zeker aanraden, dan ontglippen je deze naafdoppen ook niet.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 17:57

Denk dat je de discussie over wel/niet commerciele advertenties heel helder moet houden.
Alfa Nord, Alfa Centro en nu SPSG handelen allemaal in Alfa's en/of onderdelen.
Er is afgesproken dat het forum niet de plaats is voor deze advertenties,

Neemt niet weg dat het je vrij staat deze aanbiedingen te spotten in "Gespot".
Sterker nog, ik zou het zeker aanraden, dan ontglippen je deze naafdoppen ook niet.

Groeten, Hylke
Dat ben ik met je eens Hylke, alleen is Stefan hierop in mijn ogen een uitzondering, Stefan begeeft zich al jaren op dit forum, en heeft pas sinds kort deze onderdelen enz, hij heeft zich hard gemaakt voor deze naafdoppen en betaald daarvoor ook de kosten.
Er zijn genoeg mensen op het forum die hier graag gebruik van willen maken, als hij nou 10 of meer advertenties had staan, maar dat is niet het geval, hij dient in feite de club met deze actie.
Komt bij dat ik het selectieve verontwaardiging vind, omdat er hier wel meerdere mensen als "commercieel"kunnen worden aangeduid, uiteindelijk bepalen de forummers die zelf geen belangstelling in "iets "hebben dat ze iemand commercieel vinden en dat vind ik erg flauw, uiteindelijk gaat het om ons aller hobby.{gelof nl niet dat je rijk van naafdoppen kunt worden}


Groeten Toni
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 18:17

Toni :thumbs:

Ik vindt het persoonlijk ook een uitzondering omdat het geheel totaal niet commercieel gepresenteerd was. Stefan mag dan wel een onderdelenhandel hebben, met bijbehorende website en adds op MP etc. Hiervan werd door hem in het topic absoluut geen gewag gemaakt. Zelfs in zijn onderschrift geen verwijzing...

En was het ook niet zo dat de vraag om doppen er vanuit het forum eerder was als de aanbieding...?
Laatst gewijzigd door Egbertone op ma feb 23, 2009 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 18:18

Toni :thumbs:

Ik vindt het persoonlijk ook een uitzondering omdat het geheel totaal niet commercieel gepresenteerd was. Stafan mag dan wel een onderdelenhandel hebben, met bijbehorende website en adds op MP etc. Hiervan werd door hem in het topic absoluut geen gewag gemaakt. Zelfs in zijn onderschrift geen verwijzing...

En was het ook niet zo dat de vraag om doppen er vanuit het forum eerder was als de aanbieding...?
Jazeker :idea:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 18:33

Waarom niet het systeem adopteren dat vele andere fora ook al doen?

Wil je commercieel posten, prima maar dan sponsor worden....

Werkt 2 kanten op... het hosten van een druk forum als deze is niet gratis voor de scarb dus zou het (voor een deel?) uit de sponsoropbrengsten betaald kunnen worden, de sponsor krijgt er een (roulerende) banner voor terug (via phpBB makkelijk in te bouwen) dus "klanten" zien de reclame en de sponsor kan een (beperkt?) aantal commerciele posts doen.

Werkt over het algemeen prima... serieuze bedrijven zullen het (mits het forum niet gebruikt gaat worden om hen af te branden!) graag betalen, dat doen ze nu ook voor advertenties in het KB en andere media, de commercielen-in-ontkenningsfase (zij die vaker hun eigen verkooptopics omhoog schoppen dan dat ze daadwerkelijk iets bijdragen aan de inhoud van het forum) kunnen dan ook aangepakt worden (of zijn die mij alleen een doorn in het oog?) of de drempel komt iig hoger te liggen voor hen en commerciele posts kunnen wel degelijk iets toevoegen vooral als de sponsors moeite doen om "leuke items / auto's" te posten.

Grensgevallen blijf je altijd houden natuurlijk.

Het is maar een suggestie.

Edit: Misschien ook nog een idee om een sectie "Andere Italiaanse merken" toe te voegen... de liefde bij veel mensen is zelden alleen tot Alfa beperkt en zo raak je die mensen niet meteen kwijt aan andere fora en het werkt meestal als een verrijking....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:01

Wil je commercieel posten, prima maar dan sponsor worden....
Daarmee sluit je de discussie niet uit. Die zal zelfs heftiger worden: 'Waarom moet ik betalen, terwijl hij... etc.'

Al gezien hoeveel nieuwe advertenties er dagelijks bijkomen? Als je geld gaat vragen moet je verder gaan dan alleen maar de advertentie zelf lezen. In dit geval was het toevallig een andere gebruiker die de MP-advertentie zag.

Ondertussen zijn we wel bezig met het opstellen van een uitgebreidere definitie die t.z.t. gepubliceerd wordt. Daarin moet ruimte zijn voor de hobby-verkoper terwijl de pseudo-commercieel uitgesloten wordt.
het hosten van een druk forum als deze is niet gratis voor de scarb dus zou het (voor een deel?) uit de sponsoropbrengsten betaald kunnen worden, de sponsor krijgt er een (roulerende) banner voor terug dus "klanten" zien de reclame en de sponsor kan een (beperkt?) aantal commerciele posts doen.
De kracht van het SCARB forum is nou juist het vrij zijn van allerlei banners. Dat willen we graag zo houden. Je komt toch ook wel eens op AlfaBB? Echt plezierig forummen is het daar niet meer.
Het is maar een suggestie.
Altijd welkom.

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:10

...ruimte zijn voor de hobby-verkoper terwijl de pseudo-commercieel uitgesloten wordt...
Hobby verkoper... pseudo commercieel... very thin line there I think.

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:18

Ik vind het persoonlijk jammer dat een medeforummer Stefan op deze manier als "commercieel"bestempeld, terwijl dat als deze forummer hier vaker komt{en dat weet ik niet.....} hij beter zou moeten weten.
Maar blijkbaar scheppen mensen daar behagen in om anderen en "hak"te zetten :cry: , komt bij dat je aan de posten van Stefan kunt zien dat hij hier al erg lang mee bezig was, en er ook veel animo voor was/ is voor deze naafdoppen.


mvg Toni
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:32

Niets dan lof voor het initiatief van Stefan, maar wat jij noemt zijn niet de criteria. De naafdoppen komen van een commercieel bedrijf (beetje een pleonasme geloof ik), daar gaat het om. Daarnaast is het niet de meldende forummer die bepaalt wat commercieel is, maar de criteria die wij als moderators volgen.

Het melden heeft niets te maken met 'een hak zetten', maar met de wens het forum vrij te houden van commercie.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:46

Nu we toch discussieren over 'te koop' en consorten; Is het wellicht wenselijk om een 4e rubriek te lanceren (' te koop algemeen')?

Dat in het gewone 'te koop' uitsluitend Alfa's en Alfa onderdelen geplaatst worden en in 'algemeen' alle andere meer algemene zaken ( boeken, folders maar ook gereedschap of bv een overbodig geworden gitaar,keukenblok of winterauto niet zijnde een Alfa)
Werkt op bv het 156 forum ook erg goed vind ik.Zie ik regelmatig interessante dingen passeren.

En een topic in 'algemeen' aanmaken pas mogelijk maken na het posten van een x-tal zinnige topics ( om spammen etc tegen te gaan)

Idee wellicht?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:48

Een idee is het sowieso.... ;)

Wie bepaalt wat 'zinnig' is?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 19:56

Een idee is het sowieso.... ;)

Wie bepaalt wat 'zinnig' is?
Tussen die 6461 van mij zullen toch wel een paar zinnige staan ? :(
:lol:

Mijn insteek is dat er door 'vaste forummers' iets gepost kan worden dan en niet door degene die toevallig voorbij waaien en ook een hoop (non alfa)meuk willen neerplempen, zoiets.
Kijk eens op t 156 forum voor de indeling.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 20:00

...een commercieel bedrijf (beetje een pleonasme geloof ik)
Een heel klein beetje... een bedrijf (organisatie van arbeid en kapitaal) hoeft niet per definitie commercieel te zijn. Bij een commercieel bedrijf spreken we van onderneming.


Maar goed... to the point! Het gaat hier om het wel of niet commercieel zijn van een posting in de rubriek "te koop". Wie beslissen dat en wat is hun kennis op het specifieke gebied?

Uit de gewraakte posting valt mijns inziens niets commercieels af te leiden. Er wordt door de starter geen melding gemaakt van het/een bedrijf/onderneming, zelfs op geen enkele manier naar gelinkt. Ik zou graag dus weten hoe de mods tot de overweging gekomen zijn dat deze toch commercieel was. Puur vanwege het feit dat het produkt door een commercieel bedrijf gemaakt is?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”