Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: ANWB verliest recordaantal leden

ma jan 24, 2005 14:56

Moeilijk om hier iets te zetten als medewerker van de ANWB, maar..."
Ben jij bij de ANWB een van de noeste mannen die in een hoopgevende gele Golf de wegen afstruint? Zo ja, dan maak ik me bij deze geen zorgen meer als ik met mijn 33'je in de omgeving van Breukelen rij! :wink:
Dan maar hopen dat ie dienst heeft op dat moment

:blue_lol:

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2659
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: ANWB verliest recordaantal leden

ma jan 24, 2005 15:01

Alfa's en hoop doen leven!
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

Re: RE: ANWB verliest recordaantal leden

ma jan 24, 2005 15:03

@AlfettaOwner

Helemaal mee eens, maar dit was een poging alleen positieve dingen te melden. Meer kon ik niet verzinnen over RouteMobiel ;)
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: ANWB verliest recordaantal leden

ma jan 24, 2005 15:07

Alfa's en hoop doen leven!
En een HOOP Alfa's doet nog meer leven

:blue_lol:

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2659
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: ANWB verliest recordaantal leden

ma jan 24, 2005 15:15


En een HOOP Alfa's doet nog meer leven

:blue_lol:
Working on it....: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=859
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 11:21

Vandaag van de service van de WW gebruik moeten maken met onze dagelijkse Marea 20V.

In Eindhoven reed bij ineens op 4 cylinders met eem hoop kabaal. Gelijk aan de kant en de WW gebeld. (je bent niet voor niets lid) Na 10 minuten wachten belde Patrick om aan te geven dat hij er over 10 minuten zou zijn. Aangekomen leken zich donkere wolken boven mijn auto samen te komen, eerste indruk was nl gat in zuiger of klep.

Na de bougies verwijderd te hebben bleek al snel dat de bougie van 2e cylinder volledig uit elkaar lag. Als gevolg was de bobine (iedere cylinder heeft er eentje) van die cylinder defect. Natuurlijk nergens bij de dealers op voorraad, dus Patrick heeft als een echte McGyver met hulp van de anwb helpdesk een Renault bobine werkend gekregen zodat de motor weer netjes op 5 cylinders loopt. Het lijkt er dus vooralsnog op dat er verder geen andere schade is. Enige probleem was dat ie wel wat losjes op de bougie zat, zodat hij me niet echt graag 30 km naar huis zag rijden. Bosch service punt gebeld, moet besteld worden, is dan morgen op voorraad. Aangezien afslepen + vervangend vervoer toch een hoop gedoe en geregel is (en de wagen loopt nog steeds niet) bood hij aan de vervangende onderdelen bij het Bosch servicecenter te gaan halen morgen en deze daarna te plaatsen. (dat had ik allemaal ook zelf kunnen doen, maar hij wilde het graag ook afmaken). Dus morgen om 10.00 staat Patrick weer bij m'n wagen om de vervangende onderdelen te plaatsen. Overigens kost een bobine bij een dealer ruim 90 euro, bij bosch 'slechts' 63 ex Btw. (liever niet de dealer dus)

Hulde dus voor de WW en Patrick in het bijzonder. Al met al is ie toch 1.5 uur bezig geweest. Deze service had ik van RouteMobiel nooit gehad. Ik blijf gewoon volgend jaar lid van de WW en neem die suffe Kampioen voor lief!

Adios, JR

Andretti Molletti

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 11:27

Kijk, daar doe je het allemaal voor!!
Goede systeem kennis van de WW maakt het oplossen van elke storing mogelijk!
Afslepen kan iedereen ;)

Fijn te horen, dank je voor het compliment en mocht ik Patrick nog eens in cursus krijgen dan zal ik hem een schouderklop geven :thumbs:

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 11:30

Doe dat maar: Patrick uit Veghel. Mijn held voor vandaag. Afbeelding

Adios, JR

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 13:18

Mooi verhaal. Mij zal je ook niet snel bij RouteMobiel aantreffen, ik ben zeer tevreden over de ANWB.
2jaar geleden was ik met de 75 op weg naar Auto Moto Italia gestrand bij Den Bosch. Waarschijnlijk was het toen een koppakkingprobleem icm LPG. De WW kreeeg de auto weer aan de praat en ik kon terug naar Eindhoven rijden. De WW reed tot Eindhoven achter mij aan om er zeker van te zijn dat ik niet weer zou stranden, perfect!

Ik weet niet of dat van RouteMobiel verwacht kon worden... (misschien wel, misschien niet). WW is value for money!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Cavolo

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 16:45

nou, ik blijf trouw lid vd anwb hoor, zelfs al heb ik geen auto. die roofvogels van routemobil kunnen voor geen meter sleutelen heb ik al begrepen. anwb-er heeft wel eens sproeiertjes van mn carbs staan schoonmaken! :)

Doix

RE: ANWB verliest recordaantal leden

do mei 19, 2005 21:03

Nu reeds 7 jaar lid van de ANWB, slechts twee keer gebruik van hoeven maken, één keer voor mijn zussie en 1 keer voor mezelf. In beide gevallen wel lange wachttijden, maar ook zeer correct geholpen.
Bij mijn zus bleek het namelijk achterstallig onderhoud en toch is de beste man om 00.00 uur zondagnacht een uur bezig geweest om de boel aan de praat te krijgen zodat we het wagentje naar de garage konden krijgen, waar overigens een week later het enige remedie een cilinderkoprevisie bleek.... 8)
Bij mijzelf was een slang bij het expansievat van de airco ontploft. Kon dus wel rijden, maar de hopen rook R134 die onder de motorkap vandaan kwamen en naar binnen deden me toch stoppen en aangezien ik niet wist wat het was, maar even de ANWB gebeld. Hij zou er over een uur zijn, dus auto in een parkeervak geduwd, naar de overkant gehobbeld naar een ijssalon en daar lekker ijs zitten eten totdat na 30 minuten de ANWB al arriveerde. Tien minuten checken, oorzaak vinden, de slang verwijderen en circuit afdoppen, aircopomp afgekoppeld en rijden maar weer! Ik was toen heel blij met de ANWB. Alleen dat blaadje zie ik niet zitten, maar ja, dat neem ik op de koop toe.
Route Mobiel heb ik wel even overwogen, maar na een kwaliteitscheck van AutoVisie met hun mystery shopper heb ik er vanaf gezien. De vele extra kosten, de missende kunde van hun technische mensen op soms best triviale aspecten en het feit dat AutoVisie enkele malen was nagebeld door Route Mobiel met opmerkingen dat er kosten doorberekend moesten worden voor slepen en weet ik wat meer, lieten mij inzien dat kwaliteit nu eenmaal geld kost.... :wink:

Grtz,

Aad

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”