Nu reeds 7 jaar lid van de ANWB, slechts twee keer gebruik van hoeven maken, één keer voor mijn zussie en 1 keer voor mezelf. In beide gevallen wel lange wachttijden, maar ook zeer correct geholpen.
Bij mijn zus bleek het namelijk achterstallig onderhoud en toch is de beste man om 00.00 uur zondagnacht een uur bezig geweest om de boel aan de praat te krijgen zodat we het wagentje naar de garage konden krijgen, waar overigens een week later het enige remedie een cilinderkoprevisie bleek....
Bij mijzelf was een slang bij het expansievat van de airco ontploft. Kon dus wel rijden, maar de hopen rook R134 die onder de motorkap vandaan kwamen en naar binnen deden me toch stoppen en aangezien ik niet wist wat het was, maar even de ANWB gebeld. Hij zou er over een uur zijn, dus auto in een parkeervak geduwd, naar de overkant gehobbeld naar een ijssalon en daar lekker ijs zitten eten totdat na 30 minuten de ANWB al arriveerde. Tien minuten checken, oorzaak vinden, de slang verwijderen en circuit afdoppen, aircopomp afgekoppeld en rijden maar weer! Ik was toen heel blij met de ANWB. Alleen dat blaadje zie ik niet zitten, maar ja, dat neem ik op de koop toe.
Route Mobiel heb ik wel even overwogen, maar na een kwaliteitscheck van AutoVisie met hun mystery shopper heb ik er vanaf gezien. De vele extra kosten, de missende kunde van hun technische mensen op soms best triviale aspecten en het feit dat AutoVisie enkele malen was nagebeld door Route Mobiel met opmerkingen dat er kosten doorberekend moesten worden voor slepen en weet ik wat meer, lieten mij inzien dat kwaliteit nu eenmaal geld kost....
Grtz,
Aad