Maar omdat ik toch wel reuze trots ben op onze gele rakkers wil ik jullie het volgende artikel slaand op het tv programma kassa vd Vara niet onthouden:
(Goed getraind personeel is toch wel wat waard )
[/quote]En ze garanderen in hun vele reclame-campagnes binnen 30 minuten ter plaatsen te zijn. Veel ANWB-leden hebben per 1 januari de overstap gemaakt. Een goede gelegenheid voor Kassa om halverwege januari een steekproef te houden. .
Op 5 plaatsen door heel Nederland (McDonalds in Enkhuizen, A1 Motel de Witte Bergen Laren/Hilversum Noord, N354 afslag Deersum in Friesland, McDonalds in Geleen en A1 afslag 23 bij Deventer) hebben we iedere keer een Route Mobiel-lid en een ANWB-lid hun pechhulp laten komen. Aan alle auto’s hebben we iets defect gemaakt zoals een kapotte zekering, een losgetrokken kabel of leiding en we hebben een keer gebeld voor een lekke band. Vervolgens hebben we na de ochtendspits eerst een beroep gedaan op Route Mobiel en daarna op de ANWB.
* de abonnementen zijn niet identiek maar wel min of meer gelijkwaardig. Voor meer informatie over de voorwaarden zie www.routemobiel.nl en www.anwb.nl
Allereerst opvallend zijn de telefonische meldingen bij Route Mobiel. De mede-werkers van de meldkamer lijken weinig verstand te hebben van het wegennet in Nederland waardoor de telefoongesprekken in 3 van de 5 gevallen zeer lang hebben geduurd.
Route Mobiel heeft in bijna alle gevallen (4 van de 5) waargemaakt dat ze binnen 30 minuten ter plaatse zijn, ze waren er vaak zelfs eerder. Bij de ANWB lopen de wachttijden veel meer uiteen, van 15 tot 60 minuten.
Route Mobiel heeft slechts 2 van de 5 problemen kunnen oplossen tegen 100% bij de ANWB. De monteurs van Route Mobiel bleken niet allemaal evenveel verstand van zaken te hebben. Een van hun monteurs zegt zelf dat zij minder gespecialiseerd zijn dan de monteurs van de ANWB. Een aantal had ook behoorlijke haast. Door de garantie dat ze binnen 30 minuten ter plaatsen zijn lijkt er niet altijd genoeg tijd over te blijven voor het verhelpen van de klacht. En als Route Mobiel het probleem niet heeft kunnen verhelpen, werden we verwezen naar een garage, maar die kosten zijn dan voor eigen rekening.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1015730