dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 02, 2019 13:02

Netjes! Mag ik vragen waarom ze met open kofferbak in opslag staat? Is dat voor mij ook handig om te doen?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4310
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 02, 2019 14:23

Netjes! Mag ik vragen waarom ze met open kofferbak in opslag staat? Is dat voor mij ook handig om te doen?
Dank je.

Als jouw negentig een tijd in de regen buiten heeft gestaan en net zo lek is. Dan zou ik het wel even doen. Ik had een voetenbadje in de reservewielkuip. (en op andere plekken ook wel maar dat moet ik nog even inspecteren.

Maar de raampjes op een kiertje zetten is sowieso wel aan te raden tegen de muffigheid.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo feb 19, 2020 11:25

De tijd dat de 90 de weg weer op mag zit eraan te komen dus ik ben eens gaan neuzen onder de kap, had ik eigenlijk veel eerder mee moeten en willen beginnen maar er kwam zoals gewoonlijk een hoop tussendoor. Buxussen ruimen, boom flink terugsnoeien, kraamvisites, kerst en tja.. werk natuurlijk.

Heeft er iemand exploded view tekeningen van hoe het er bij de 2.0 iniezione onder de kap hoort uit te zien? Luchtinlaat traject, ontsteking, olie afzuiging enzo?
Er zijn namelijk nogal wat slangen en verbindingen die ik niet zo 1,2,3, ken of meteen begrijp.
Zo zit er bijvoorbeeld een slangetje van het brandstoffilter naar de luchtinlaat header. Achter de gasklep dus die dient als afzuiging. Maar er zit dan weer geen slangetje van diezelfde header naar de verdeler met vacuümvervroeger. Hoort deze motor met vacuümvervroeger te werken? Zit er nog ergens een aansluiting op de header die ik over het hoofd zie die nu lekker valse lucht staat aan te zuigen?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar de centrale zekeringen doos onder de kap, heeft ie die? Of zit alles gezekerd onder het stuur?
Dit omdat de radiateurfan niet aanslaat, motor van de fan heb ik doorgemeten en die zegt 5 ohm weerstand. Daar wil ik vrij snel nog eens 12v direct op zetten om te zien of die draaien wil.

Zal later nog proberen een foto te posten, dat kan nog even duren aangezien de gebruiksvriendelijke hosting sites verdwenen zijn. Ben een beetje roestig in posten van foto's via omwegen ;)

Vooralsnog in ieder geval bedankt!

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4310
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma jan 11, 2021 09:30

Even om het hier ook levend te houden.

Zijn er in nederland raamrubbers te krijgen voor het voorraam of kan ik beter gelijk in Italië gaan bestellen? (En misschien willen er dan misschien meer mensen met die bestelling meeliften?)

Is het achterraamrubber toevallig hetzelfde profiel?(vraag ik mij nu spontaan af)
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

vr jan 22, 2021 13:31

Even om het hier ook levend te houden.

Zijn er in nederland raamrubbers te krijgen voor het voorraam of kan ik beter gelijk in Italië gaan bestellen? (En misschien willen er dan misschien meer mensen met die bestelling meeliften?)

Is het achterraamrubber toevallig hetzelfde profiel?(vraag ik mij nu spontaan af)
Even op facebook in https://www.facebook.com/groups/alfa90register kijken.. als je niet Wouter bent ;-)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4310
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

vr jan 22, 2021 13:45

Even om het hier ook levend te houden.

Zijn er in nederland raamrubbers te krijgen voor het voorraam of kan ik beter gelijk in Italië gaan bestellen? (En misschien willen er dan misschien meer mensen met die bestelling meeliften?)

Is het achterraamrubber toevallig hetzelfde profiel?(vraag ik mij nu spontaan af)
Even op facebook in https://www.facebook.com/groups/alfa90register kijken.. als je niet Wouter bent ;-)
Dat ben ik stiekem wel. :mrgreen:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

vr jan 22, 2021 22:56

Tja sorry, ben aan een hoop toe maar volgens mij niet een voorraam rubber..

Momenteel is bijna 30% (als Dhr. Frits ook een 90 bezit) van de eigenaren in NL actief in dit subforum. Dat is relatief best een aardige score :p

Eerst dat ding maar weer eens gestart krijgen in het voorjaar..

Gebruikersavatar
Zimmer
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di sep 10, 2013 20:49
Locatie: Veenendaal

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

zo aug 15, 2021 22:35

Omdat ik eigenlijk geen plek meer heb voor mijn 90 komt hij nog meer zelden uit de stalling, maar voor de apk moest het toch gebeuren.

Een beetje stoffig, maar startte direct

Afbeelding

Helaas afkeur op de roest aan het linker achterscherm, en de dorpel hebben ze niet eens gezien :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Oeps.. Direct naar een bekende schadehersteller gereden en een afspraak gemaakt. Nieuwe achterschermen heb ik al, nu nog een dorpel vinden om het wat makkelijker voor ze te maken
75 TS

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma nov 15, 2021 18:00

Gaaf man. Hij blijft het doen!

Afbeelding

Afbeelding
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

zo nov 21, 2021 11:05

even de gemakkelijkste manier van foto plaatsen van foto van mijn laatste aanwinst :jumping:
beetje in een opwelling gekocht, en weet nog niet precies wat ik er mee zal doen, maar we gaan het beleven.. heeft iig nog apk tot ergens in 2023, 8)
Test:
Afbeelding

Jeej! Gelukt. Via Aken en Keulen, dat wel maar er is een afbeelding doorheen gekomen :)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
335i Cabrio
scarb 5082

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

zo nov 21, 2021 19:45

Ooooooo, ik heb ook nog wel een foto van die beide auto's :lol:

Afbeelding
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do nov 25, 2021 06:50

Altijd leuk, om er weer een extra foto van te zien, gelijk maar opgeslagen :jumping:

Ondertussen al paar dingen gedaan:
-onderkant deuren aan binnenzijde schoongetold en weer in kleur gezet, en nog ff in ML gezet gisteravond
-rond het L.A.licht en kofferbakrand alles roestvrij gemaakt, behandeld en achterlicht/achterklprubber maar met extra afdicht kit/rubber gemonteerd, om water buiten te houden
-R.koplamp glas zat wat los, dus koplamp gedemonteerd/gereinigd en weer opnieuw verlijmd, zat met siliconenkit op het oude lijmlaag gemonteerd, en dat hield geen stand ;-)
-Grill was erg rabbig, nu even zwart metalic gespoten, maar is toch te donker... moet of in kleur grijs vd bumpers, of in kleur vd 90, en dan tzt bumpers ook in kleur?? nog even bedenken, maar dat heeft nog geen prio
-klein laswerk gedaan aan balk r.v. bij onderste draagarm montage
-klein laswerk gedaan boven stabi montagepunt r.v.
- onderkant wat nagelopen, en ergste oud vuil van eerdere lekkage verwijderd, paar plekken behandeld
-L.A. wielkast wat gereinigd/geborsteld/gestoken.. moet aansluiting van dorpel lassen, die er van binnen verrassend gaaf uit ziet :mrgreen: aan kofferbakzijde zit ook nog laswerk, en hetzelfde geld voor de rechterkant
-vanaf de onderzijde maar even snel een paar vloerstoppen in de bodem gedrukt, zodat met in regen rijden het water niet naar binnen komt ;-)

geen ruimte eigenlijk om de 90 voorlopig binnen te zetten (liggen paar motoren uit elkaar :mrgreen: ), dus prio lag om hem eerst maar waterdicht te maken..zodat hij uit het middenpad vd gezamelijke loods kan stond bij vorige eigenaar alleen maar binnen

gaat stiekem toch weer aardig tijd in zitten, waardoor ander werk blijft liggen #-o :D

Ooooooo, ik heb ook nog wel een foto van die beide auto's :lol:


Afbeelding
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
335i Cabrio
scarb 5082

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

do nov 25, 2021 08:03

trouwens. ik heb een vraagje..

er zit geen kleursticker in de kofferbak, en is al bijgewerkt met paar tinten wit haha...vond op internet een foto van witte 90 met sticker... Bianco Capodimonte A.R.015 ineem eigenlijk aan, dat er maar 1 kleur wit geleverd is, in die paar jaar dat ze gemaakt zijn??

en rubber achter tankklep is vergaan.. is dit verkrijgbaar, of zelde als bij ander type?? Alfetta /berlina?

gr. Stephen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
335i Cabrio
scarb 5082

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

vr nov 26, 2021 05:54

Goed om te zien/ lezen dat er zo voortvarend mee aan de gang gegaan wordt!

Veel plezier ervan :)

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 840
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

vr nov 26, 2021 07:47

Kleurcode is idd capodimonte

Tankhalsrubber is idd zwak item,zal hooguit Alfetta hetzelfde zijn

Succes!
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”