dojrn
Member
Member

Re: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

ma dec 02, 2019 13:02

Netjes! Mag ik vragen waarom ze met open kofferbak in opslag staat? Is dat voor mij ook handig om te doen?

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma dec 02, 2019 14:23

Netjes! Mag ik vragen waarom ze met open kofferbak in opslag staat? Is dat voor mij ook handig om te doen?
Dank je.

Als jouw negentig een tijd in de regen buiten heeft gestaan en net zo lek is. Dan zou ik het wel even doen. Ik had een voetenbadje in de reservewielkuip. (en op andere plekken ook wel maar dat moet ik nog even inspecteren.

Maar de raampjes op een kiertje zetten is sowieso wel aan te raden tegen de muffigheid.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

http://www.alfaromeo105.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (ook leuk)

dojrn
Member
Member

wo feb 19, 2020 11:25

De tijd dat de 90 de weg weer op mag zit eraan te komen dus ik ben eens gaan neuzen onder de kap, had ik eigenlijk veel eerder mee moeten en willen beginnen maar er kwam zoals gewoonlijk een hoop tussendoor. Buxussen ruimen, boom flink terugsnoeien, kraamvisites, kerst en tja.. werk natuurlijk.

Heeft er iemand exploded view tekeningen van hoe het er bij de 2.0 iniezione onder de kap hoort uit te zien? Luchtinlaat traject, ontsteking, olie afzuiging enzo?
Er zijn namelijk nogal wat slangen en verbindingen die ik niet zo 1,2,3, ken of meteen begrijp.
Zo zit er bijvoorbeeld een slangetje van het brandstoffilter naar de luchtinlaat header. Achter de gasklep dus die dient als afzuiging. Maar er zit dan weer geen slangetje van diezelfde header naar de verdeler met vacuümvervroeger. Hoort deze motor met vacuümvervroeger te werken? Zit er nog ergens een aansluiting op de header die ik over het hoofd zie die nu lekker valse lucht staat aan te zuigen?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar de centrale zekeringen doos onder de kap, heeft ie die? Of zit alles gezekerd onder het stuur?
Dit omdat de radiateurfan niet aanslaat, motor van de fan heb ik doorgemeten en die zegt 5 ohm weerstand. Daar wil ik vrij snel nog eens 12v direct op zetten om te zien of die draaien wil.

Zal later nog proberen een foto te posten, dat kan nog even duren aangezien de gebruiksvriendelijke hosting sites verdwenen zijn. Ben een beetje roestig in posten van foto's via omwegen ;)

Vooralsnog in ieder geval bedankt!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”