Pagina 1 van 1

Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 15:18
door Pietro Originale
Van www.autointernationaal.nl (jeweetwel, de bron van vele ongefundeerde Alfa-geruchten ;) ) :
Of de 166 ook nog een opvolger gaat krijgen, is onzeker. Volgens merkchef De Meo is dit een complexe zaak. Het is zeer de vraag of de ontwikkelingskosten van een dergelijke Berlina terugverdiend kunnen worden; niet voor niets zijn er voor de Lancia Thesis, Peugeot 607 en Renault Vel Satis geen directe opvolgers gepland. Modellen met 4 cilinder motoren (benzine of diesel) en een optionele V6 zijn voor de Europese markt groot genoeg en de 159/Giulia kan daar prima in voorzien. Omdat er nog steeds geen groen licht gegeven is aan de opvolger van de 166, hoeven we een dergelijk model dan ook zeker niet voor 2012 te verwachten.

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 15:39
door alfaqv75
ook niet zo heel gek, alle modellen worden steeds groter en groter...
dan moet een keer het grootste model afvallen toch?

Re: RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 16:10
door Pietro Originale
ook niet zo heel gek, alle modellen worden steeds groter en groter...
dan moet een keer het grootste model afvallen toch?
Zit wat in, ergo de Mito ;)

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 17:32
door ARGTV3V6TB
hij staat gewoon geplant voor 2010-2012, met is nog in onderhandeling met verschillende platforms (bmw, jaguar) althans volgens de autoweek dan en italiaspeed enzo (de wat meer betrouwbare bronnen)

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 21:34
door Robbie146
Vreemd bericht, er zijn toch al proto's gespot?

Als Alfa zich hoger in de markt wil positioneren zullen ze ook in dit segment iets aan moeten bieden lijkt me.

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: do sep 04, 2008 22:06
door frankalfa
De genoemd types waar ook nog geen opvolger voor gepland staat (thesis/607/vel satis)waren dan ook allemaal prachtig gelijnde verkooptoppers die het hart van de gemiddelde autoliefhebber sneller lieten slaan.... :^o
Geen wonder dat die modellen hun ontwikkelingskosten niet hebben terug verdient... ](*,)

Grtz,fRank

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: zo sep 07, 2008 20:23
door m.brandon
Vergelijking met de Thesis, 607 en VelSatis gaat inderdaad echt manco. De 166 is veel, maar dan ook heel veel, vaker verkocht.
Op zich snap ik de redenatie wel. Alle auto's worden maar groter en groter. Inmiddels is de 159 groter dan de 164 ooit was en eigenlijk net zo groot als de 166..

Zie hier 164 - 166 - 159:
Lengte 4,56m - 4,72m - 4,66m
Breedte 1,76m - 1,80m - 1,83m
Hoogte 1,39m - 1,42m - 1,42m

RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: zo sep 07, 2008 22:01
door Roeltje 164
cm werk....
:wink:

Re: RE: Geen opvolger 166?

Geplaatst: zo sep 07, 2008 23:03
door yuri 75 V6
Vergelijking met de Thesis, 607 en VelSatis gaat inderdaad echt manco. De 166 is veel, maar dan ook heel veel, vaker verkocht.
Vergelijking gaat wel degelijk op, al is het maar ten dele. Alles wat groot is en geen Audi, BMW of Mercedes (en misschien een Volvo Estate) heeft het moeilijk, omdat het afschrijft als een dolle. Dat geldt niet alleen voor Frans en Italiaans, maar ook Amerikaans (een moderne Cadillac is echt niet zo verkeerd) en deels ook Zweeds (Saab 9-5 iemand?) en zeker ook Brits. In absolute aantallen mag een 166 dan veel meer verkocht zijn dan een Thesis, maar het is nog steeds geen business case die een eigen model rechtvaardigt. Of 'wij' dat nou leuk vinden of niet. Laten we elkaar geen mietje noemen: wie van ons zou zich een über-Alfa als een '169' met Quattroporte-techniek of een BMW 5-platform kunnen veroorloven? Nou dan. Degenen die het wel kunnen zullen dit vaak 'van de zaak' doen, en de zaak is allergisch voor afschrijving, dus... you do the math.

Een grote sedan alleen in West-Europa verkopen en er nog geld aan verdienen ook is domweg geen makkelijke zaak, en met de olieprijzen in het achterhoofd zal dat ook wereldwijd niet veel makkelijker worden.