Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 21:44

Ik ben nogal laks in mijn jaarlijkse APK verlengingen, met als gevolg dat ik nu in totaal 5 bekeuringen heb gehad in de afgelopen 3 maanden voor 3 auto's.

1 auto inmiddels gisteren goedgekeurd, 2e geschorst en de derde moet nog even een andere motor hebben.....dus dat gaat wel snel gebeuren. :?:

Klopt het dat de RDW iets fanatieker is met bekeuringen? Ik heb alles altijd wel netjes verzekerd :D Die bekeuringen schijnen nog hoger te zijn dan de 90 euro voor de APK. Ach ja, dan heeft het vakantiegeld al vast weer een goede bestemming....Ik had namelijk ook nog een paar bekeuringen voor te hard rijden....allemaal in de maand april en mei via CJIB binnen gekregen.

Mijn vrouw stond ook echt te huppelen van enthousiasme...NOT!

Maar ja, ik zit tenminste niet in het cafe mijn geld te verzuipen...OINK :lol:

Nog meer lotgenoten hier?

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 21:54

Nee,ik breng de Gtv vrijdag aanstaande voor de APK naar de garage. :wink: Zelfs nog ruim twee weken voor het verstrijken van de huidige APK.Bespaart veel geld uit aan een bekeuring.Sterkte met het overmaken van de zuurverdiende centjes!

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 22:12

Dat is inmiddels geautomatiseerd geen APK dan krijg je met een maand speling vanzelf een bekeuring thuis.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 22:20

Verklaart veel....Ik heb dus van 2 auto's netjes de bekeuring betaald en meteen een week daana dus weer die acceptgiro's in de bus. Ja, klopt, allemaal niet slim om de gok te wagen! Maar het ging jaren goed!

Gelukkig nu nog maar 1 keer in de 2 jaar APK :lol:
Moet gaan schelen in de portemonnee? Of gewoon eens op tijd gaan keuren :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 22:31

Ik heb hetzelfde probleem :oops: .... is ook weer duurder geworden, het was 75 euro vorig jaar. :(

Blijft zonde geld.

eerste twee maanden na verlopen van de keuring zou je geen bekeuring krijgen via een registercontrole is mij eens verteld, alleen als je staande wordt gehouden krijg je hem natuurlijk wel.

Vind het trouwens maar krom dat je een auto moet keuren als je hem niet gebruikt. Als je geen stalling hebt en je auto dus niet kunt schorsen moet hij altijd gekeurd zijn.

Lang geleden heb ik mijn Giulietta een keer te laat de schorsing verlengd, helemaal vergeten. Kreeg een boete voor geen APK en geen verzekering. geen verzekering is trouwens iets van 250 euro vandaag de dag... :shock: ( en bij de tweede keer moet je voorkomen). Een andere auto kocht ik en wilde ik vervolgens schorsen na een maand of zo. bleek ik een deel van het kenteken niet te hebben en moest ik een nieuw kenteken aanvragen, in de tussentijd kreeg ik dus een boete voor geen APK. ondanks bezwaar aantekenen en getekende verklaring van degene waar de auto gestald stond ocht ik gewoon betalen. :evil:

De oplossing voor mij zou een Alfa van 50 jaar oud zijn, zoeen waar je geen APK meer op hoeft te hebben. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

alfetta20Qo
Newbie
Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 22:34

RE: Bekeuringen verlopen APK

wo jun 11, 2008 23:07

haha die bekeuringen heb ik ook gehad gelukkig maar met 1tje maar was ook erg balen

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 06:32

Ja, ik krijg ze ook voor een auto die gelukkig zaterdag de pletter in gaat. Verzekering niet doen is even ietsje meer, ik meen 380 euro....

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 08:31

Regel is tegenwoordig heel simpel de auto is of APK gekeurd, of geschorst andere toestand vd auto bestaat niet. Ook 'hij staat al een maand op de brug bij de garage' voor die APK, bestaat niet volgens de RDW.

Auto's ouder dan 20 jaar krijgen binnen 2 maanden een bekeuring, jongere al binnen een maand. Daarna blijft 'ie iedere maand komen die beschikking ](*,)
Nogmaals volledig geautomatiseerd dus er op gokken is totaal kansloos tegenwoordig.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 09:23

jongere al binnen een maand. Daarna blijft 'ie iedere maand komen die beschikking ](*,)
Nogmaals volledig geautomatiseerd dus er op gokken is totaal kansloos tegenwoordig.
Dat is een leuke dan :?

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 10:12

uhm, sorry hoor maar ik heb toch echt een auto die al maanden geen apk had (en niks aan de hand)
(hij heeft nu wel weer apk voor de klikkers onder ons :wink: )

maar als jou nou eens eerlijk bent, dan is het toch bizar dat in NL nog steeds zoveel apk-loze en onverzekerde auto's rond rijden ( en regelmatig zie ik ook auto's rondrijden die in dermate slechte staat zijndat ze nooit een apk keuring zouden kunen hebben en toch ook nog rond rijden.....)


iets anders:
werd laatst aangehouden, dat ik niet verzekerd was (dat was dus gelijk voorkomen), bleek dus een fout bij de verzekeraar te zijn dat ze met de JUISTE meldcode het verkeerde nummerbord hadden ingevoerd, heel vreemd want dat kan niet eens..... Schrok toch wel even, ik niet verzekerd maar wel betalen elk kwartaal :? Maar goed, even met een bewijs van de verzekeraar naar het politie bureau en alles was weer in orde!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
chu
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 12:34

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 10:14

ik had me alfetta qo zonder keuring gekocht
eventjes over nagedacht waar ik hm wou hebben...
Ben ik eruit, eerst de auto naar bestemming brengen en daarna schorsen geschorst rijden geeft een hogere boete dan geen apk :P
bij bestemming aangekomen en weer naar huis gegaan vind ik een briefje in de bus geen apk boete betalen :twisted:
Helaas pindakaas dus boete betaald

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 10:39

APK vergeten uit te voeren is dom, want wij krijgen voor elke auto ( zes in totaal, waarvan vijf met apk verplichting) netjes een brief. Kwestie van meteen een afspraak maken bij de garage en in je agenda zetten. :roll:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 17:05

Ik heb met de QV net mazzel gehad, 1,5 maand na afloop van de keuring alsnog afgemeld.
De Stilo neem ik het risico niet mee, die wordt morgenvroeg afgemeld (ruim 1/2 maand voor afloop).

Ooit een keer een schorsing 1 dag laten verlopen, wel een naheffing gehad voor houderschapsbelasting, maar geen proces verbaal.

Oh ja (puristen mode aan) het is staande houden bij een controle en aanhouden bij een arrestatie/in voorlopige hechtenis nemen(puristen mode uit).

:wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 20:26

Het verhaal dat je automatisch 1 maand na het verlopen van de APK een beschikking krijgt, ken ik ook, hoor ik van alle kanten en geloofde ik ook. Toch ken ik een aantal auto's die al langer een verlopen APK hebben, waarvan 1 auto al 1,5 jaar... (overigens een klassieker in perfecte staat, maar met missend onderdeel).

APK laten verlopen is niet slim en bijna nooit noodzakelijk, al overkomt het mij meestal ook met de Spider (maar dat is om de APK elk jaar wat verder in het seizoen te kunnen plaatsen).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Bekeuringen verlopen APK

do jun 12, 2008 21:56

Het verlopen van de APK is ook niet slim, maar ik heb een paar auto's en met sommige rij ik gewoon niet meer dan 1 x per jaar. En ik zit een beetje slecht in mijn tijd dus daardoor laat ik het nog wel eens na om ze te laten keuren. En ik krijg ook netjes de brieven dat er weer een keuring aan zit te komen....maar die gaan netjes bij het oude papier, onder het mom: Als ik een keer een vrije dag heb ga ik wel een paar auto's tegelijk laten keuren............Ik loop al langer met het idee rond om de hobby in te krimpen en maar 1 auto over te houden. Of iets aparts te kopen, maar ja, wat?

En ik wil ook sleutelen, dus dat betekent dat ik er al weer 2 moet hebben om te kunnen sleutelen en te rijden....wat een problemen :lol:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”