Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

za jan 30, 2016 16:35

Bedankt voor het bericht.
Wat leuk zeg! Ik wist niet dat er folders zijn gemaakt van zoveel uitvoeringen.
Goed om te weten want ik zie het als een uitdaging om zoveel mogelijk uitvoeringen te vinden.
Zal vast niet makkelijk zijn maar dat maakt het zoeken des te leuker!


Groet
Rik

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

za jan 30, 2016 22:32

De gewone folders van de AR 8 kocht ik ooit voor 2,50 per stuk.
Het is echt leuk om folders van bijzondere modellen te vinden voor leuke prijsjes.
Voor mij is dat het ware verzamelen..


Afbeelding

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

ma feb 29, 2016 21:03

Hier ook een vouwblad a€ 5,00

Afbeelding
Afbeelding
Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

ma feb 29, 2016 21:47

hoi Thomfr, hele leuke late folder waarimn de F12 samen met de AR8 te zien is. De F12 met plastieken grille. Nu betaal je behoorlijke tot belachelijke prijzen voor dit soort materiaal, maar wel leuk om te zien dat er nog meer "mafkezen" als ik rondlopen binnen de Nederlandse Alfa gemeenschap
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

ma feb 29, 2016 22:13

helemaal waar. Deze folder vorig jaar voor € 5 gekocht. Naast gekke Alfa folders voor normale bedragen verzamel ik nog andere dingen als Michel Vallant eerste uitgaven, alle Auto serie etc. Maar altijd voor kleine prijzen. Het is te.makkelijk om grote bedragen ervoor uit te geven.
Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

AR8camper
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za mei 14, 2016 14:56

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

vr okt 07, 2016 14:53

Hallo Alfisti,

Leuk om dit topic te lezen. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar wat er in Nederland bekend is over de AR8. Ik ben eerder dit jaar gestart met de ombouw van een Daily mk1 naar een AR8 en zocht onderdelen. Daarvoor heb ik Alfavaganza in een pb benaderd, maar had niet in de gaten dat het om miniaturen ging. :D Ik heb zelf een 1:1 model, die intussen klaar is en allemaal met originele onderdelen.
Ik wilde even zeggen dat ik dit topic met plezier heb zitten lezen en bekijken wat jullie hebben weten te verzamelen aan folders.
Heeft iemand van jullie toevallig een instructieboekje van de AR8?

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

vr okt 07, 2016 16:26

Beste AR8camper, leuk dat je een Daily hebt omgebouwd, zal een interessante verschijning zijn. Ik heb wel een AR8 instructie boekje, maar dat is voor mijn eigen verzameling. Op E-Bay Italië vind je deze instructie boekjes nog regelmatig. Van nette prijzen van een tientje tot belachelijke prijzen van 60 Euro. Een paar weken op E-Bay Italië rondkijken gaat je zeker resultaat opleveren voor een tientje (exclusief verzendkosten uiteraard).

Heb je de Ravello uitvoering nagemaakt of gewoon "een camper"? Plaats eens wat foto's, dat is leuk voor de liefhebbers onder ons.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

vr okt 07, 2016 17:10

Met de zoekterm "Alfa AR8 uso" momenteel 8 resultaten op E-Bay Italie, waarvan de goedkoopste 15 Euro is en de duurste 35 Euro. Tot de 20 zou voor mij acceptabel zijn, maar dat bepaald iedereen uiteraard zelf. Succes met deze niet zo moeilijke zoektocht.

http://m.ebay.it/sch/i.html?_nkw=uso+Al ... o+alfa+ar8
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

vr okt 07, 2016 17:15

Hallo Alfisti,

Leuk om dit topic te lezen. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar wat er in Nederland bekend is over de AR8. Ik ben eerder dit jaar gestart met de ombouw van een Daily mk1 naar een AR8 en zocht onderdelen. Daarvoor heb ik Alfavaganza in een pb benaderd, maar had niet in de gaten dat het om miniaturen ging. :D Ik heb zelf een 1:1 model, die intussen klaar is en allemaal met originele onderdelen.
Ik wilde even zeggen dat ik dit topic met plezier heb zitten lezen en bekijken wat jullie hebben weten te verzamelen aan folders.
Heeft iemand van jullie toevallig een instructieboekje van de AR8?
Wij willen natuurlijk foto's zien! ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

AR8camper
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za mei 14, 2016 14:56

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

do dec 15, 2016 12:07

Oei, ik ben geen forumheld. Ik zie nu pas dat jullie hebben gereageerd. Sorry voor de stilte daarna. Heb wel met Alfavaganza nog contact gehad.

Uiteraard wil ik foto's delen :-) maar ben daar dus niet zo handig mee. Alfavaganza heeft voorgesteld een topic over de ombouw en deelrestauratie te plaatsen. Dat lijkt me ook leuk. Ik moet alleen foto's online gaan opslaan om ze te kunnen plaatsen op dit forum. Ik zou me erin verdiepen, maar door de vele uren die ik werk een beetje lastig tot nu.
Nu wil ik er wel wat vaart achter zetten, aangezien ik hier niet eerder gereageerd heb ;-)

To be continued :-)

AR8camper
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za mei 14, 2016 14:56

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

do dec 15, 2016 14:18

Het is geen buscamper zoals de Ravello, maar een alkoofcamper voor 4 personen met vaste bedden. Die zijn er niet zoveel. In de Italiaanse Alfa registers heb ik er in de gauwigheid 1 gezien. De Ravello is ook zeldzaam, al vind je die nog wel in Italië als je wat langer doorzoekt. Maar ook in Italië vind je eerder een F11 of F12 alkoof dan een AR8 of AR6. Maar ze bestaan.

De mijne is in 1987 als 5 tons Iveco TurboDaily uit de fabriek komen rollen. Dat was één van 2 fabrieken waar ze gebouwd werden. Pas in 1981 werd Iveco eigenaar van die fabrieken. De ene was een fabriek van Fiat en Alfa Romeo en de andere een fabriek van OM in Brescia. In de ene werden de bussen gebouwd en in de andere de vrachtwagens en pick-ups. Meer details weet ik niet uit het hoofd.
De Daily is onder vele namen op de markt gebracht. De Alfa AR8, FIAT 238, OM Grinta, Magirus Deutz, Unic en in Zwitserland zelfs als Saurer. Het zijn allemaal identieke auto's met verschillende benamingen. Je kan dus niet zomaar spreken van een gerebadgde auto. Ja, ze zijn als Iveco gerebadged ;-)
Bewijs daarvan is de Alfa vooras die onder de Daily ligt. Op de originele vooras van mijn 5 tonner zit een sticker waarop Alfa Romeo staat, terwijl het een Iveco is! Ja ja, dat rariteitenkabinet dat Alfa Romeo heet, lol. Het ontwerp vd Daily is in elk geval van Fiat als 238. Ik kan ook nog wat vertellen over de Sofim motoren die erin liggen en dat die door Fiat, Alfa en Renault zijn ontwikkeld, maar dat diep ik nu niet uit.

De eerste 12 jaar is mijn Daily een vrachtwagentje geweest en in 1998 is er door Campercenter Turnhout een alkoof op gebouwd en teruggekeerd tot 3,5 ton. Daardoor is mijn camper niet alleen een einzelstück, maar ook nog niet zo gedateerd. Geen bruin en bolletjesgordijnen van binnen, maar fris en wit met blinds erin ipv gordijnen.
Hij mag ook 3,5 ton trekken en dat biedt opties om allerlei Alfa's en Porsches (ook een liefhebberij) op de Nurburgring en andere uitstapjes achter me aan te sleuren. Precies waarvoor ik een camper wilde. En toen ik erachter kwam dat het net zo goed een échte AR8 had kunnen zijn, waren de ombouwplannen geboren!

In Italië heb ik alle onderdelen kunnen vinden waarin de AR8 van de Daily verschilt. De type-indicaties buiten, maar ook op dashboard en stuurwiel. Het is allemaal uitwisselbaar. Zelfs het stuurwiel zelf is identiek! Allemaal dezelfde auto's!
Daarnaast heb ik diverse carrosseriedelen van de bijrijderskant gezocht voor een deelrestauratie van de instapbak en wielkas en ben begonnen aan de ombouw naar AR8.

Nu nog wat foto's. Dat kost iets meer moeite. Helaas nogal omslachtig te plaatsen, dus dat duurt nog ff. Voor wie alvast wat wil zien kan me benaderen via Messenger of Fb. Mijn naam is Luc Hermens. Email kan ook: L.hermens@home.nl
Messenger is makkelijker, omdat je dan niet te maken krijgt met grotere mails of foto's die verkleind worden.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

do dec 15, 2016 22:26

Zeer leuk enthausiasme van je. Had je nog een instruktieboekje bemachtigt op E-Bay Italië? Net als andere mensen in voorgaande berichten ben ik ook benieuwd naar je project. Succes ermee, is een origineel project.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

AR8camper
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za mei 14, 2016 14:56

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

vr dec 16, 2016 13:04

Ja, eerst de verkeerde met 4 AR typen uit de jaren 70 en nu is de andere van na 1981 met 3 typen onderweg. Het interieur wijkt nl af

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De 35 AR 8 camper originele catalogus.

zo dec 18, 2016 11:42

En hier dan alvast een paar van de foto's, die AR8camper me heeft gemaild. Het ziet er fantastisch uit, Luc! Wat een gaaf project!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: AR6 camper Elnagh

vr jan 13, 2017 16:19

wat kleiner dan jullie 35AR8, verbouwd in slechts 1:43 door Andrea Battaglino (Battax) een Alfa AR6 met Elnagh opbouw.

basis voor het goede model is de IXO Eaglemoss Citroen C25 Capuci Pilote R470 1984 uit de Editions Hachette 'Passion Camping-Cars' Collection no1 (Frankrijk mei 2016 test). Aangepast met de grille van de 14AR6 furgone (Guzzini 1987) uit de Vadis Editions - Sofia kiosk serie tot Alfa camper. In Italië later uitgegeven door Hachette als Fiat Ducato.

Afbeelding
Afbeelding
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”