alfa_ricardo
Member
Member
Contacteer: Website

Alfa Romeo Nieuws

za mar 08, 2008 10:25

Hier wat nieuws over de nieuwe motoren en versnellingsbakken voor Alfa Romeo...

http://www.fiatgroup.com/en-us/shai/iin ... 20Fiat.pdf

Regelmatig ontvang ik nieuws van insiders, deze zal ik in deze topic gaan posten.

DAVE
Guru
Guru

RE: Alfa Romeo Nieuws

zo mar 09, 2008 21:01

Goed initiatief Ricardo =D>
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

ma mar 10, 2008 20:47

werd niet veel over geschreven maar ik vind het v6 project wel intressant ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Pericoloso
Guru
Guru

di mar 11, 2008 23:42

Goed leesvoer, dank!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

alfa_ricardo
Member
Member

wo mar 12, 2008 12:16

Onlangs heeft Progetto 947 (Duetto) het groene licht gekregen. We kunnen de Duetto in 2010 verwachten...

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 12, 2008 12:28

Staat inderdaad ook op Italiaspeed.

Mogen we weten wie alfa_ricardo is?

alfa_ricardo
Member
Member

wo mar 12, 2008 22:46

Uiteraard...

Ben uiteraard een Alfa Romeo liefhebber. Ik krijg regelmatig van insiders informatie betreft de toekomst van Alfa Romeo, ik vind het leuk om deze informatie met jullie te delen. Tevens hoop ik op deze manier een discussie op gang te krijgen, om te zien wat jullie visie op het merk is. Hoe staan jullie bijvoorbeeld tegenover de veranderingen die het merk nu aan het ondergaan is.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Alfa Romeo Nieuws

wo mar 12, 2008 23:01

Tevens hoop ik op deze manier een discussie op gang te krijgen, om te zien wat jullie visie op het merk is. Hoe staan jullie bijvoorbeeld tegenover de veranderingen die het merk nu aan het ondergaan is.
Er staan talloze discussie op het forum over de identiteit van Alfa Romeo, de toekomst, etc. Bovendien bestaat er geen 'jullie'. Het forum is een bonte verzameling individuen met soms heel verschillende meningen. Vandaar de vele discussies.

alfa_ricardo
Member
Member

Re: RE: Alfa Romeo Nieuws

wo mar 12, 2008 23:25

Tevens hoop ik op deze manier een discussie op gang te krijgen, om te zien wat jullie visie op het merk is. Hoe staan jullie bijvoorbeeld tegenover de veranderingen die het merk nu aan het ondergaan is.
Er staan talloze discussie op het forum over de identiteit van Alfa Romeo, de toekomst, etc. Bovendien bestaat er geen 'jullie'. Het forum is een bonte verzameling individuen met soms heel verschillende meningen. Vandaar de vele discussies.
Misschien was 'jullie' inderdaad niet het juiste woord, misschien was mede Alfisten beter geweest. Op Autoblog.nl breng ik ook regelmatig wat nieuws rondom het merk. Helaas zijn daar niet veel Alfisten aanwezig, het is voornamelijk de BMW aanhang die daar de boventoon voeren. Daarom ben ik bijvoorbeeld benieuwd hoe Alfisten tegenover het downsizen van motoren staan. Veel nieuwe en toekomstige Alfa Romeo motoren worden namelijk uitgevoerd met een Turbo.

Andretti Molletti

do mar 13, 2008 00:10

Downsizen is terug naar de oorsprong van de sportieve Alfa's. Nu welliswaar met een andere reden, maar nog meer dan ooit met een effect wat sportiviteit op een hoger plan zet.
Morgen meer ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 13, 2008 00:12

Lang leve downsizen, en dan te beginnen met de carrosserie van de huidge generatie Alfa's... Een Alfa hoort niet zo zwaaar te zijn als een verlengde Mercedes Sprinter (eigenlijk hoort geen enkele auto zo zwaar te zijn, maar goed).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

tommaso
Guru
Guru

do mar 13, 2008 08:28

Ha fijn een structurele discussie over Alfa Romeo en alles wat er bij dat merk en de merkbeleving komt kijken.

Kwam bij research voor een artikel een zin tegen dat Alfa Romeo's altijd redelijk zwaar waren uitgevoerd.
Bij de Sud was dat destijds bewust gedaan omdat de nieuwe fabrieksarbeiders die dus een landbouwachtergrond hadden geen auto productie ervaring hadden.

Dus dat een Alfa zwaar is , is dus bijna historisch bepaald.
Wel hadden de Alfa's de hoogste output van hun motoren om dit te compenseren.
Toch zijn er ook vele auto's die hoewel zwaar toch een licht gevoel bij het rijden doorgeven.

Terug naar de downsized turbo's.
Een goede move om de benzine motoren en de diesel turbo's meer op een lijn te krijgen.
Zeker bij de diesels kan downsizing de zware neus wat terugbrengen en bij de benzines de nodige trekkracht leveren.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dinky Boy
Miniaturista

do mar 13, 2008 10:45

Veel ontwikkelingen ga je niet tegenhouden, hoeveel liefhebbers ook op hun blote velgen naar Turijn kruipen om te smeken om een 'echte' Alfa. De techniek wordt gestuurd door marketing, economie en milieu. Auto's moeten nou eenmaal goedkoper, efficiënter en schoner worden en het liefst in zo groot mogelijke aantallen worden verkocht. Dat dat leidt tot allerhande compromissen als diesels, GM Premium platforms, met Mercedes of BMW samen ontwikkelde motoren, door een Griek ontworpen en in China geassembleerde auto's, daar valt niet onderuit te komen. Binnen dat hele kleine beetje speelruimte dat nog resteert moet een fabrikant proberen zijn identiteit (of suggestie daarvan) hoog te houden. Laat de eerste hybride Alfa maar komen.

tommaso
Guru
Guru

do mar 13, 2008 10:59

Grappig dat je schrijft over de hybride Alfa DInky.

In de jaren tachtig heeft Alfa met een 33 al experimenten gedaan met hybride aandrijving.
Dat is ook vermeld in het Klaverblaadje artikel over de 33.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 13, 2008 11:10

Het is niet verwonderlijk dat Alfa Romeo in de jaren vijftig en zestig zoveel succes en roem wist te boeken met haar modellen. Het was in zijn tijd een van de weinige geciviliseerde sportieve auto's en niet te vergelijken met modellen van de concurrentie die auto's op de markt brachten zonder kachel, ventilatie, opzetruitjes, bagageruimte en zeer spartaans weggedrag. Je kan mijn inziens pas de gewichten daadwerkelijk vergelijken na invoering van de veiligheidseisen en de steeds grotere vraag naar comfort in de jaren 70. Dus niet vergelijken met de meer primitieve 2002 uit de jaren 60 maar met de eerste 3 serie.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”