Pagina 1 van 2
Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 16:14
door KAS
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 16:25
door Adriano33
Is dit niet de Sprint 6V?? :shock
De laatst overgebleven homologatie-prototype voor de Gruppo B racewagen.
Het betreft hier dus een Sprint met de befaamde Buso 2.5 uit de GTV6.
Dus geen amateursproject Klaas.
Tim Rauen heeft een stuk hierover op zijn
website
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 16:30
door KAS
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 17:04
door Adriano33
Toch is het een echte Klaas.
Even een stukje van Tim over dit exemplaar:
The Museo Storico still owns a different version of the 6V which has a less luxurious equipment than the one displayed on the photos.
It also has a different exaust with two single pipes, different wheels and rear spoiler and a completely different device at the back of the car. The car must have been a real rocket which was able to reach a top speed of 133 mph. If it had been produced, it would have been a real dream for every Alfa enthusiast.
Die Junior Zagato is zeker apart.
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 17:16
door MarcoAzzurro
Die zagato is een Autodelta
hier ook uitgevoerd door modelmaker IV-Models
meer kan ik er zogauw niet over vinden maar het is volgens mij een Autodelta prototipe
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 17:22
door Dinky Boy
Die 6c Sprint is wel vaker voorbijgekomen op dit forum.
Mooie link:
KLIK
Klik ook de foto's en sublinks aan voor sublieme foto's.
Re: RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 17:56
door KAS
Klik ook de foto's en sublinks aan voor sublieme foto's.
Toch een echte.

Erg mooie foto`s op de site van die link. Zowiezo staan daar mooie Alfa foto`s op. Ook van de GTV 6. Surfen maar.
Re: RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 19:34
door Alessandro
Klik ook de foto's en sublinks aan voor sublieme foto's.
Toch een echte.

Erg mooie foto`s op de site van die link. Zowiezo staan daar mooie Alfa foto`s op. Ook van de GTV 6. Surfen maar.
Prachtige foto's!!!!!!

RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: zo feb 17, 2008 19:46
door sprint88
Foto`s zijn inderdaad geweldig
en prachtige alfa`s niet alleen de sprint
grt rogeralfa

RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 11:45
door BugAlfa
Altijd m'n droomauto geweest ; de combinatie van m'n 2 favorieten : Sprint met Gtv6 hart .
De versie met de race Speedlines is't helemaal !
RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 12:22
door reijnaje
Waarom zouden ze de motorruimte zo verbouwd hebben? Ik zie er het nu niet in om de bovenkant van het schutbord weg te halen, extra steunen te plaatsen (10 cm achter de nieuwe dwarsbalk) enzo. Lijkt er bijna op of ze eerst geprobeerd hebben om ruimte te maken voor de 6C onder de motorkap?

RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 13:07
door tis een sprint
gaaf gaaf.. jammer dat deze meane voor en achterschermen nooit als bodykit geleverd zijn

Re: RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 13:11
door Alessandro
gaaf gaaf.. jammer dat deze meane voor en achterschermen nooit als bodykit geleverd zijn

Zelf maken!
'gewoon' een teepje lassen in de bestaande schermen.................
@reijenaje: Ik denk, dat ze de neus wat stijver wilden maken................

.............of misschien een bimotore.

RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 13:16
door tis een sprint
hahaha makkelijk gezegd sander;) maar ik heb nog een scherm "over", hoe waren je las skills ook alweer/...
Re: RE: Speciale Sprint.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 13:42
door reijnaje
@reijenaje: Ik denk, dat ze de neus wat stijver wilden maken................

.............of misschien een bimotore.

Dan zou ik dat schot tussen de veerpoten juist laten zitten en wat doen die extra motorsteunen daar dan? Een boxer blok doet daar niets mee zoals je weet. En waarom moet de neus verstevigt worden als al het gewicht eruit gehaald wordt en naar achteren gaat? De binnenschermen zijn ook aangepast (smaller zo te zien ... en er is wel ruimte voor aandrijfassen, daar heeft dus toch een motorblok gezeten? Of zouden ze daar de versnellingsbak eerst geplaatst hebben met het blok achterin en een cardanas naar voren? Omgekeerd aan de 75 dus?