Pagina 1 van 2

Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: zo feb 10, 2008 20:06
door Alessandro
Afbeelding
Afbeelding

Maar zo'n plastic autootje krijg dus zomaar niet op de brug!

Afbeelding

Leuk Roy, dat je 'even' langs kwam. Ik vond het weel cool om te zien en te meten (!) wat er allemaal hetzelfde en wat er allemaal anders is t.o.v. een 75 V6. verrassend resultaat zeg maar. :o Ook leuk, de 75 is ook weer eens echt uitgelaten, mis dat geluid toch erg hoor! :oops:

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: zo feb 10, 2008 20:10
door sprint88
En kon je dr nog wat van gebruiken ,of was het geen sloper :biggrin:


grt rogeralfa :driving:

Re: RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: zo feb 10, 2008 20:39
door frankalfa
En kon je dr nog wat van gebruiken ,of was het geen sloper :biggrin:


grt rogeralfa :driving:
Idd! Sander wat vraag je voor de achteras? :lol: :lol: :wink:
Grtz,fRank

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: zo feb 10, 2008 21:59
door Maurizio
:lol: ik wil de fusee's :twisted:

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: zo feb 10, 2008 22:03
door Gtvco
Mooi projectje op de brug! 8)

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 00:31
door Roeltje 164
Roy ik mis je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ](*,)

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 01:31
door van G
Ik word hebberig

brug sz =P~

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 09:03
door Harry_zagato
Cool. En ze passen niet altijd even makkelijk op een brug idd.

" Ik vond het weel cool om te zien en te meten (!) wat er allemaal hetzelfde en wat er allemaal anders is t.o.v. een 75 V6"


Wat zijn de bevindingen?? Ik hoor best vaak dat een SZ gewoon een Alfa 75 V6 is met een mooiere of juist lelijkere koets erop namelijk. :-)

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 09:14
door alfa147man
ben eigelijk ook benieuwd naar de verschillen. een SZ zou tot 1.3G lateraal kunnen gaan, en dat met een onderstel dat ontwikkeld werd uit een iets dat erg lijkt op een Alfetta chassis.
Alleen de lage rijhoogte, veren&dempers, uniballs en wielen met een andere offset kunnen dat niet verwezelijken, lijkt me
Verlos ons van onze vragen :-)

Re: RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 09:37
door Maurizio
ben eigelijk ook benieuwd naar de verschillen. een SZ zou tot 1.3G lateraal kunnen gaan, en dat met een onderstel dat ontwikkeld werd uit een iets dat erg lijkt op een Alfetta chassis.
Alleen de lage rijhoogte, veren&dempers, uniballs en wielen met een andere offset kunnen dat niet verwezelijken, lijkt me
Verlos ons van onze vragen :-)
Zijn ook nog goede bandjes voor nodig, maar dan is 1.4G (gemeten :!: ) met een 75 mogelijk .
ps 1.4 was met straat legale semi slicks.

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 10:01
door alfa147man
1.4 is vrij veel voor een straatlegale auto, Een Ferrari 360 kwam op 1.05G of zo. Dus er was iets niet pluis.
semislicks verklaart veel :-)

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 11:07
door Pietro Originale
De 8C schijnt 1.28 te halen, type banden weet ik niet.

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 16:28
door Marley164
Als we toch de auto van Roy in onderdelen aan het verkopen zijn Sander....

Dan doe mij het grilletjuh maar ;) :mrgreen:

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 16:51
door Alessandro
:jumping: Nee, Roy is blij met 'ons'. NOT :wink:

De SZ komt nog een keer terug om de bodem te conserveren, dan zal ik mooie/ duidelijke foto's maken van alle technishe/ ondersteldetails.

Ik kan alvast wat kernpunten opsommen. :arrow:
overeenkomsten:
- bodemplaat is tot met na de achteras 100% identiek, dus niet ingekort in het midden! (zullen vele vast wel weten, maar ik stond er wel versteld van :oops: )
- onderste draagarmen voor identiek, maar geen torsies gemonteerd
- voor stabi identiek (24mm)
- middedemper identiek
- cardan identiek volgens mij (bodemplaat/ wielbasis is immers ook gelijk)

verschillen:
- veer/demerpoten, zowel voor als achter op de plaats waar bij de 75 enkel de schokdempers zitten.
- achteras is aan de buitenzijde met een heel dikke plaat verstevigd, tussen 'fusee' en veer/demperbevestiging
- aandrijfassen zijn anders! er zit geen stofhoes over de buitennste 'homokineet'. :?
- remschijven en klauwen voor anders, schijnbaar de fusees voor ook.
- geventileerde schijven achter, diameter wel gelijk aan 75
- bovenste draagarmen voor anders, groter gat voor veer/dempercombi
- casterkogels (uiteraard)
- bakhuis is anders, er zit een oliepomp t.b.v. oliekoeler op
- oliekoeler rechts midden onder de auto!
- verder natuurlijk de befaamde sz-kogel in de de-dion as, enz.
- andere voorpijp/ kat. (mooie gelijke lengte links en rechts)

en vast nog een hoop meer

RE: Dit zie je als hobbyist niet elke dag op de brug!

Geplaatst: ma feb 11, 2008 23:27
door Het-Licht
- achteras is aan de buitenzijde met een heel dikke plaat verstevigd, tussen 'fusee' en veer/demperbevestiging

Leg eens uit ? Misschien wel interessant voor de racert....