Pagina 47 van 47

RE: Alfa Giulietta, nu ook met TCT

Geplaatst: ma feb 27, 2012 12:10
door Hylke

RE: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: wo jan 23, 2013 09:04
door Carlo Abarth
Nieuwe versie van de Giulietta verkrijgbaar in Italië, de Veloce. Wellicht straks ook in Nederland.

http://www.autoitalia.nl/alfa-romeo-giu ... ce-italie/

Afbeelding

RE: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: wo jan 23, 2013 09:09
door Hylke
We hebben in Nederland nu ook al de Limited Edition (what happened with the good old "Edizione Limitata?), wellicht wat overkill om dan ook de Veloce aan te bieden?

RE: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: do jan 24, 2013 10:00
door Carlo Abarth
En inmiddels ook in Nederland, voor € 24.750.

http://www.autoitalia.nl/alfa-romeo-giu ... ce-italie/

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: di dec 19, 2017 09:34
door Veloce
Van de week las ik een artikel (kan het niet meer vinden), waar men sprak dat de Giulietta eind 2018 een flinke renovatie gaat krijgen om zo nog een paar jaar(!) mee te kunnen. De opvolger zou op een ingekort Giulia-platform (dus RWD) komen, al zijn ze er bji FCA nog steeds niet over uit over de Giulietta überhaupt een opvolger gaat krijgen.

Maargoed, het lijkt ondertussen een beetje bij het bedrijfsplan van Fiat/Alfa te horen, om de best verkopende modellen zo lang mogelijk te blijven bouwen: Grande Punto (sinds 2005!), Fiat 500 (2007), Mito (2008), Giulietta (2010) en voorheen ook de 147 (10 jaar) en Punto MkII (11 jaar) hebben ze natuurlijk veel te lang gebouwd. Nu lijken ze dus weer dezelfde fout te maken met de Giulietta, al begreep ik van de dealer dat die sinds de komst van de Giulia weer een beetje aan een revival bezig is.


Ondertussen hebben ze wel een prachtige nieuwe versie in de markt gezet, de Giulietta Sport. Ja, dat is dus Blu Misano van de Giulia Veloce. =D>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In Italië is dit pakket vanaf het debuut te bestellen op de 1.4 Turbo Benzina 120 pk (ook op LPG), 1.4 MultiAir Turbo Benzina 150 pk en 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170 pk met Alfa TCT. Wat diesels betreft op de turbodiesel 1.6 JTDm 120 pk (ook belangrijk in Nederland) handgeschakeld of TCT automaat, 2.0 JTDm 150 pk en 2.0 JTDm 175 pk met Alfa TCT.

De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting.

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: di dec 19, 2017 09:40
door Dirk-33
Het aparte is wel dat de MiTo en Giulietta nog steeds hele mooie wagens zijn. Als je de modellen niet zou kennen en je zet ze langs de concurrentie, zie je niet dat ze zo oud zijn. dus dat betekent wel dat het gewoon heel geslaagde modellen zijn.

Maar die leeftijd is toch echt wel een dingetje. Kijk maar naar de Punto, die heeft zowaar 0 sterren in de NCAP gekregen, omdat de laagste score geld en die auto helemaal geen moderne veiligheidsfeatures heeft (city-safety, lane keeping). Dat kan niet bevordelijk zijn voor de verkoop.

En je hoeft niet eens een radicaal nieuw model op de markt te brengen. Kijk maar naar de Golf, al sinds jaar en dag een verkooptopper en elke generatie is niet heel veel anders dan de vorige. Maar hij heet anders en elke nieuwe generatie zitten er net weer wat nieuwe snufjes op, en dat trekt mensen.
Waarom zouden ze bij de Giulietta niet het interieur iets meer naar de Giulia/Stelvio kunnen trekken? Andere bumpers, lampen iets veranderen. Dat kan de wereld toch niet kosten, zeker in vergelijking met een achterwiel aangedreven Giulietta maken.

En dan is het de vraag of dat überhaupt een succes gaat worden. BMW gaat niet voor niks de 1 serie FWD maken, 90% van de kopers weet niet eens wat het verschil is.

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: di dec 19, 2017 09:46
door Veloce
Qua uiterlijk vind ik de Giulietta nog steeds een van de mooiste in zijn klasse, maar als je er in gaat zitten merk je de leeftijd van de auto pas. Ik vind de auto zelfs kwalitatief een stuk minder dan een 159, laat staan met een concurrent die veel korter op de markt is (bijna alle concurrenten dus :lol:). De laatste 2 die dit probleem ook hadden zijn (Megane) of worden binnenkort (Focus) ook vervangen en is de Giulietta echt het oudste model op de markt....en het ziet er niet naar uit dat dit snel gaat veranderen. In toch wel het belangrijkste segment van Europa :?

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: di dec 19, 2017 13:03
door Hylke
De Giulietta Sport kenmerkt zich door prachtige donkere 17 inch velgen in Quadrifoglio stijl, sideskirts en getint glas achter. De sideskirts zijn evenals details in het interieur eventueel verkrijgbaar in carbon-look dankzij het optionele Pack Carbon Sport. Uiteraard zien we ook weer de zo herkenbare luchtinlaat met rood lijntje zoals we die al kenden. De dubbele vergrote uitlaat op de hoeken maken het geheel af. Climate Control, Cruise Control, UconnectTM Live 5″, middenarmsteun voor, verstralers en Alfa DNA (met elektronisch differentieel Q2 en DST) en ESC met ASR en Hill Holder horen uiteraard tot de standaarduitrusting.
Wellicht vertekent het iets op de foto, maar dit lijken mij eerder 18" dan 17" wielen?

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: di dec 19, 2017 14:12
door Veloce
Volgens mij hebben ze voor de foto's een paar windingen van de veren af gezaagd. :lol: Die auto staat nog een stuk lager dan mijn QV.

Maar dit lijkt me zeker weten 18".....

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: wo dec 20, 2017 10:19
door Coniglio

Maar die leeftijd is toch echt wel een dingetje. Kijk maar naar de Punto, die heeft zowaar 0 sterren in de NCAP gekregen, omdat de laagste score geld en die auto helemaal geen moderne veiligheidsfeatures heeft (city-safety, lane keeping). Dat kan niet bevordelijk zijn voor de verkoop.

En je hoeft niet eens een radicaal nieuw model op de markt te brengen. Kijk maar naar de Golf, al sinds jaar en dag een verkooptopper en elke generatie is niet heel veel anders dan de vorige. Maar hij heet anders en elke nieuwe generatie zitten er net weer wat nieuwe snufjes op, en dat trekt mensen.
Nou is de Punto wel een extreem voorbeeld want die is naar huidige normen wel heel oud in zijn basis.
Maar je hebt zeker een punt(o) met de Golf. En daar is het zelfs meer perfide: de Golf IV was over-engineered en heeft mee de naam van VW in de markt gezet. De Golf V was een versie die (volgens VW zelf) eigenlijk een Golf IV is maar goedkoper om te maken, en dat was er ook aan te merken. Maar VW kan zich dat veroorloven gezien ze hun naam feilloos en consequent hebben opgebouwd.

Net nog met een Giulietta vervangwagen gereden tijdens jaarlijks onderhoud van de Guul. Heeft idd een dot matrix schermpje dat al verouderd was toen het uitkwam - maar wat rijdt die auto toch fijn voor een fwd.
De mijne heeft het ook 6 jaar feilloos volgehouden trouwens, terwijl die Golf V na 2 jaar de deur uit moest van ellende.

Maar dat lees je niet van onze journalistieke vrienden, daar gaat het over nieuw, bling, lampjes, schermpjes en voegnaden. VW en co hebben dat door en steken daar hun centen ipv de rijbeleving. Ach ja verschil moet er zijn.

Wat me altijd gestoord heeft aan de Giulietta zijn die koplampen. Heel Peugeot 308. Als ze die zouden aanpakken dan was het optisch alweer een andere auto.

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: vr dec 22, 2017 13:37
door Pietro Originale
“Ja, die zal wel wat pk-tjes verloren zijn...”

https://autostrada.tv/blog/op-rollenban ... air/59720/

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: do jan 04, 2018 11:34
door ebbr
Grappig zeg 190PK na 185.000km zonder tuning, ben wel benieuwd welke verliezen er geteld zijn in de bank. Lijkt me wat overdreven :D maar wie weet.

Blijft een fantastisch model en ben nog steeds heel blij met onze MY13 QV Sportiva. Maar inderdaad als je vandaag in de nieuwste Golf stapt is de huidge MMI en klokkenspel vergeleken met de HD screens van een Golf te gedateerd.

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: zo feb 03, 2019 20:52
door Veloce
Het grote nieuws voor 2019:

De 1750 van de QV/Veloce gaat eruit en wordt vervangen door een de moderne(re) 2.0 uit de Giulia!

....alleen heeft hij wel nog maar 175pk, en durven ze hem nog steeds Veloce te noemen. #-o

Dat kan 2 dingen betekenen: 1.) ze zijn daar echt helemaal de weg kwijt? Of 2.) ze creëren ruimte voor weer een "echte" QV met 250-300pk, want dat is een makkie met dat motorblok.

Leuke is dus wel dat je straks ook met gemak 300+ pk in je Giulietta kunt hebben.


https://www.autoedizione.nl/alfa-romeo- ... ta-my2019/

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: ma feb 04, 2019 09:13
door Pietro Originale
280pk wordt toch al geleverd in de Giulia Veloce?

Re: Alfa Giulietta, nu ook met (gratis!) TCT

Geplaatst: ma feb 04, 2019 20:59
door Veloce
je vergeet de "ett" er tussen, Pieter :wink:

Trouwens, volgens deze link is die 2.0 een dieseltje: https://www.clubalfa.it/54997-alfa-rome ... -a-ginevra