Invoeren vanuit buitenland
Geplaatst: wo jan 09, 2008 20:52
Mensen,
Ik zit een beetje te speuren en speel steeds meer met de gedachte om een auto uit het buitenland te halen. Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn die het gedaan hebben. Ik heb op internet gelezen dat uit Duitsland halen het meest voordelige is. Ik heb al beetje zitten speuren maar is het wel zo voordelig als dat het lijkt?? Even een discussie op gang proberen te krijgen?
Ik heb hieronder even snel een berekening gemaakt.
Ik neem als voorbeeld een 147 GTA (daar wil ik uiteindelijk naartoe).
Ik zal even twee voorbeelden geven,
GTA uit Nederland begin 2003 kost 22.500 euro (wel met NAVI)
Klik hier
GTA uit Duitsland begin 2003 kost tussen de 15.000 a 16.000 euro (zonder NAVI)
Klik hier
Catalogusprijs van een dergelijke machine was 40.000 euro, als we dan even de oude BPM (2007) tabel erbij pakken dan betaald men bij invoer (5 jaar oude auto!) zeg 2800 euro.
BPM
16.000 + 2800 = 18.800 euro..
Volgens autoweek was een navigatiesysteem als optie maar 500 euro, dus zou je hier 19.300 moeten rekenen.
Scheelt het nog steeds 3000 euro zonder er ook maar wat aan te doen?
Iemand hier ervaring mee, qua garantie enz is het natuurlijk niet ideaal..
Ga ik nog ergens mank? Do & Don't etc...
Nieuws over BPM 2008
Met ingang van 1 januari 2008 is er een nieuwe afschrijvingstabel voor de BPM in werking getreden. Het verloop van de tabel is gemiddeld gelijk aan de oude tabel alleen is het verloop gelijkmatiger. Het percentage van de BPM is iets verlaagd van 45,2 naar 42,3%. Met ingang van 1 februari 2008 treedt de CO2 heffing (slurptax) in werking. Deze heffing geldt alleen voor vervuilende auto’s met een eerste tenaamstelling waar ook ter wereld vanaf 1 februari 2008. Vervuilend zijn auto’s wanneer er sprake is van een CO2 uitstoot van 232 gram per km voor benzinemotoren of meer dan 192 gram per km voor dieselmotoren.
- Dus geen slurptax voor oude auto's.
- Ik heb langs de oude BPM tabel een lineaire lijn gelegd en zag hier globaal in dat het invoeren van nieuwere auto's voordeliger werd en bij het invoeren van oudere auto's het voordeel minder werd. (puur indicatief uiteraard)
bron
gr, Ralph.
Ik zit een beetje te speuren en speel steeds meer met de gedachte om een auto uit het buitenland te halen. Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn die het gedaan hebben. Ik heb op internet gelezen dat uit Duitsland halen het meest voordelige is. Ik heb al beetje zitten speuren maar is het wel zo voordelig als dat het lijkt?? Even een discussie op gang proberen te krijgen?
Ik heb hieronder even snel een berekening gemaakt.
Ik neem als voorbeeld een 147 GTA (daar wil ik uiteindelijk naartoe).
Ik zal even twee voorbeelden geven,
GTA uit Nederland begin 2003 kost 22.500 euro (wel met NAVI)
Klik hier
GTA uit Duitsland begin 2003 kost tussen de 15.000 a 16.000 euro (zonder NAVI)
Klik hier
Catalogusprijs van een dergelijke machine was 40.000 euro, als we dan even de oude BPM (2007) tabel erbij pakken dan betaald men bij invoer (5 jaar oude auto!) zeg 2800 euro.
BPM
16.000 + 2800 = 18.800 euro..
Volgens autoweek was een navigatiesysteem als optie maar 500 euro, dus zou je hier 19.300 moeten rekenen.
Scheelt het nog steeds 3000 euro zonder er ook maar wat aan te doen?
Iemand hier ervaring mee, qua garantie enz is het natuurlijk niet ideaal..
Ga ik nog ergens mank? Do & Don't etc...
Nieuws over BPM 2008
Met ingang van 1 januari 2008 is er een nieuwe afschrijvingstabel voor de BPM in werking getreden. Het verloop van de tabel is gemiddeld gelijk aan de oude tabel alleen is het verloop gelijkmatiger. Het percentage van de BPM is iets verlaagd van 45,2 naar 42,3%. Met ingang van 1 februari 2008 treedt de CO2 heffing (slurptax) in werking. Deze heffing geldt alleen voor vervuilende auto’s met een eerste tenaamstelling waar ook ter wereld vanaf 1 februari 2008. Vervuilend zijn auto’s wanneer er sprake is van een CO2 uitstoot van 232 gram per km voor benzinemotoren of meer dan 192 gram per km voor dieselmotoren.
- Dus geen slurptax voor oude auto's.
- Ik heb langs de oude BPM tabel een lineaire lijn gelegd en zag hier globaal in dat het invoeren van nieuwere auto's voordeliger werd en bij het invoeren van oudere auto's het voordeel minder werd. (puur indicatief uiteraard)
bron
gr, Ralph.