Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

ma jan 09, 2012 23:18

Waarom een V6? De 1750 TBi is mans genoeg om van een niet al te zware auto een gewoon vlot ding te maken. Een Spider is er om voor je lol mee te rijden, niet voor het Autobahn(b)rennen.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Nieuwe 'echte' Spider?

di jan 10, 2012 00:29

Waarom een V6? De 1750 TBi is mans genoeg om van een niet al te zware auto een gewoon vlot ding te maken. Een Spider is er om voor je lol mee te rijden, niet voor het Autobahn(b)rennen.
Het gaat dan ook om een Spider & Coupe, waarschijnlijk zullen idd de meeste mensen voor een tammere variant gaan.
Neemt niet weg dat het wel eens tijd mag worden voor een lekker vlotte Coupe die "Tdi 'tjes" bij kan houden, kun je van de Brera 3.2 V6 niet echt zeggen....
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

di jan 10, 2012 16:54

Maar het ging hier om een 'echte' Spider, niet om een afgeleide van een coupé die TDI'tjes aan kan.

Hier een mooi stukje over de positionering van de 105 Spider:
Cars changed radically in those years. Most notably, the idea of automotive fun was all but eradicated. The EPA and Ralph Nader created a fun-sucking black hole that manufacturers struggled to claw out of for years, with almost no success until the Mazda Miata of 1989 revitalized a dying species and added a sultry tint of red to the cold, gray monochrome into which it was born.

But when the Miata, that great savior of the sports car, arrived to carry on the torch first lit by traditional, ash-framed Brits after the Second World War, it had to pry that beacon of light from the ageing fingers of a car that refused to die: the Alfa Romeo Spider.

Alfa's Spider was a survivor. Introduced in 1966 to a world rife with sports car choices, the Spider was always a bit of a misfit. With less performance than a Porsche, more sophistication than an MG, and a price tag in-between the costs of those marques' machines, the Alfa seemed to occupy a logical position within the sports car hierarchy.

Real sports cars didn't follow rules, though, and they didn't always play nice. The Spider would not allow itself to be pigeonholed into some anonymous niche between carmakers with whom Alfa had battled for years on racetracks and on dealer lots.

The Alfa Spider set itself apart from competitors with engineering precision unmatched by other cars of similar size and price.
Het hele verhaal...

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

wo jan 11, 2012 00:07

Die positie is tegenwoordig toch niet meer haalbaar want mocht er een nieuwe spider komen (met Italiaanse charme zoals de 105) wordt die toch vergeleken met een Boxer, Z4 en een TT door autobladen.
En dan kun je al raden wie er dik gaat verliezen...... juist geen prettige reclame voor een ooit zo sportief merk met als gevolg, niemand koopt hem.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

wo jan 11, 2012 11:25

Nog een Teaser van Pininfarinia, of dit iets met de spider te maken heeft is onbekend maar het zou wel binnen het plaatje kunnen passen.

http://www.autoedizione.nl/2012/01/10/p ... o-concept/
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

do mei 24, 2012 13:59

Ik kwam deze op het www tegen:

http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/

Best smakelijk al zie ik zelf liever kleinere koplampen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Nieuwe 'echte' Spider?

vr mei 25, 2012 11:43

Ik kwam deze op het www tegen:

http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/

Best smakelijk al zie ik zelf liever kleinere koplampen.
Ik vindt hem helemaal perfect zo, lijkt alsof die fotoshoppers nog beter worden dan de ontwerp afdeling van Alfa...
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Nieuwe 'echte' Spider?

vr mei 25, 2012 12:17

Die photoshoppers hoeven geen rekening te houden met wetgeving en produktiemethoden en -kosten...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

Re: RE: Nieuwe 'echte' Spider?

vr mei 25, 2012 12:50

Ik kwam deze op het www tegen:

http://visions-autos.sport24.com/image/1283214274-jpg/

Best smakelijk al zie ik zelf liever kleinere koplampen.
Laat maar komen =D>
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”