als ik het goed begrijp rijd ik in een rode alfa romeo gt junior giulia sprint 105 nord bertone 2000 uit 1975

wat houdt 105 in?
wat houdt nord in?
giulia sprint = bertone?
Dat is het serienummer. Daar staat ook nog een 2 cijferig getal achter waaruit je het precieze type kan afleiden. Zo heeft mijn GT 1300 Junior uit 1975 het nummer 105.31(of was het nou 30? Weet ik even niet meer precies). Mijn Giulia Super heeft als serienummer 105.26. Moet wel ergens een lijstje van zijn op het net.wat houdt 105 in?
Dat is het type blok wat er in ligt. Is in de noordelijke fabrieken van Alfa Romeo ontwikkeld en vervaardigd, vandaar Nordwat houdt nord in?
Klopt, de koets is ontworpen door Bertone. Om precies te zijn door Giorgietto Giugiaro die destijds stage liep bij Bertone. Een GT Junior, Giulia Sprint GT of GT Veloce wordt vaak Bertone genoemd. Maar een Bertone is niet per definitie een Giulia Sprint GT, dat waren alleen de eerste modellen.giulia sprint = bertone?
Helaas, is een 1600...De officiele naam van jou auto is volgens mij: Alfa Romeo Giulia 1750 GTV
Klopt, de koets is ontworpen door Bertone. Om precies te zijn door Giorgietto Giugiaro die destijds stage liep bij Bertone. Een GT Junior, Giulia Sprint GT of GT Veloce wordt vaak Bertone genoemd. Maar een Bertone is niet per definitie een Giulia Sprint GT, dat waren alleen de eerste modellen.giulia sprint = bertone?
Oh, ik zeg dat omdat je het hier over een 1.6 hebt... vandaarhet is zelfs een 1300 met gemod 2000cc alfettablok (carter is plat)
hoi, op zoek naar onderdelen kom ik soms in de knoop met de namen die aan mijn type auto worden gegeven.
Wel toch?Maar 't ging mij erom dat een Giulia Sprint geen 105'je is...