Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: WTCC Monza 10 april

zo apr 10, 2005 19:35

Rossi is een rijder en Gibernau is een rasartiest.
Trouwens zat Rossi al aan de binnenkant met insturen.
Een paar bochten daarvoor deed Gibernau hetzelfde met Rossi.

Nee, dit was gewoon racen op het scherpst van de snede en de beste heeft gewonnen.
Ik vindt die Gibernau maar een arrogante l*l.
Het verwonderde me nog dat ie de hand van Rossi accepteerde op het podium...

Ohja, Alfa moet meer snelheid uit de 156 halen.
Die bums mal wieder mannen waren gewoon sneller, punt.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: WTCC Monza 10 april

zo apr 10, 2005 19:53

rossi schumacher 8) :wink:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: WTCC Monza 10 april

zo apr 10, 2005 21:03

Damn ik wel alles opgenomen maar nog niet kunnen kijken.
Ga ik dus zometeen maar doen.
Eerst MotoGP en morgen dan maar WTCC :roll:

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

Re: RE: WTCC Monza 10 april

ma apr 11, 2005 08:04

hmmm das balen geen eurosport hier in Dronten op de kabel :evil: :evil: :twisted:
Hier in purmerend ook niet,daarom heb ik upc opgezegt en digitenne genomen :wink:
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Andretti Molletti

RE: WTCC Monza 10 april

ma apr 11, 2005 11:12

Tering wat maken die lui een herrie zeg!
Wordt ik zondag ochtend na nachten sleutelen wakker in de trailer door die gasten...
Alleen die BMW's zijn enigsinds stil... en een waanzing 6 cilinder geluid...
Komt in de buurt van een Alfa ;)
Ford en Chevrolet zijn veldvulling en chicanes..

Tarquini moet kijken waar i loopt!! Ik reed um zondag bijn van zun racesloffen hahahah Koel is die man... volgens mij dacht i ach ik heb nog 3 cm dat moet kunnen.. hij vertrok geen spier toen ik langsraasde...
Monica is wel een apart figuur maar ik heb haar (nog) niet mogen aanraken ;)

En de race zelf... tja op het circuit ben je om te sleutelen en racen in jouw klasse...

en dat staat ergens anders ;)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: WTCC Monza 10 april

ma apr 11, 2005 12:56

Je was dus in Monza hard aan het sleutelen? Probeer de volgende keer die BMW rijders anders wat schrik aan te jagen:) Zitten ze misschien nog bibberend in hun bolides. Of nog mooier, van overall wisselen en 'als' Dirk Muller rondjes tuffen over de baan...
Monica is echt een apart type, zij geeft het team de uitstraling die het nu heeft, de rijders moeten er continu netjes verzorgd bijlopen, alles is PR.
Een kleine 2 jaar geleden heb ik op Spa een afspraak met Monica gehad en haar geinterviewd, dit ontstond doordat ik mij behoorlijk veel bezig houd met de Alfa 33's en Monica haar carriere gestart is in een Alfa 33 raceklasse. Ze is in gesprekken heel open, leuke (en mooie) vrouw met charisma. In de box mochten we de ETCC 156's toen uitgebreid bekijken en alles vragen :) We kregen alleen niet overal antwoord op;) Leuk was het wel om het computer-zenuwcentrum te zien waar de status van de wagens live te zien was.

Hoe was het met jouw team verlopen?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: WTCC Monza 10 april

ma apr 11, 2005 14:18

Eeeh, ik zie het verhaal staan in een ander topic..... :oops:
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans


Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: WTCC Monza 10 april

di apr 12, 2005 13:47

Zo ik ben ook net terug van weekendje Monza.

Volg vooral de ex Alfa romeo 156 ETCC rijder Paolo Ruberti die nu met een Saleen S7R in de FIA GT meedoet.
Verder kijk ik naar de 147 Challenge voor het team van Madeno maar dus sinds dit weekend ook het Vogel team.

Was donderdag naar MIlaan gereden en vrijdag wezen shoppen.
In MIlaan heb je een mooie boekwinkel met autoboeken.
Heb een prachtig boek aangeschaft van de sluiting van de Portello fabriek.
Als 33 fan bijzonder om te zien dat er twee modellen in die fabriek stonden toen de fabriek gesloten werd. Zou de 33 de laatste echte Alfa zijn? [grapje niet om weer een hele discussie op te starten]

Zaterdagmorgen naar het circuit.
Hele dag bakken regen . Heb voornamelijk in de pitsbox van Graham Nash gestaan.
Verder nog even door de paddock gelopen en Madeno aan het eind van de dag bezocht.
Die moesten een motor wisselen voor de auto van Magelhaes en in de eerste race werd de auto van Heino kromgereden omdat een rijder die zijn rembalans niet goed had staan dwars door zijn auto kwam vliegen. Auto helemaal ontzet en rolkooi zelfs helemaal naar binnengebogen.
Verder de WTCC aan het werk gezien.
Een heel druk programma omdat er vrijdag niet gereden was zodat alle actie zaterdag moest plaatsvinden.

Zondagmorgen vroeg naar het circuit via een Monza sluiproute ivm files.
De warming up bij de Parabolica staan kijken. Prachtige doordraaier die de wegligging van de auto's test.
Vervolgens in de paddock de Maserati cup gezien met oa een auto die bereden werd door Tiff Needell en model Jodie Kidd. Die liepen voor mijn neus langs. Grappig.
Verder de GT race deels in de box gevolgd en daarna op het circuit bij de chicanes.
Die GT's maken inderdaad veel herrie of mooie sound afhankelik van je instelling.
Resultaat voor team van Ruberti viel wat tegen 10e overall na veel problemen met de set-up die resulteerde in een rallye auto stijl van bochten nemen volgens Paolo.
Bijna nog sensationeel resultaat voor Hezemans / Kumpen met de Corvette maar helaas uitval door een olieslang of zo die loskwam. Pech blijft Hezemans achtervolgen maar wat een vechtersbazen zijn die twee.

Toen was het tijd voor de WTCC.
Heb de race via de Alfa Romeo tribune gevolgd omdat de sfeer daar altijd heel fijn is.
Een tribune vol Alfisten te Monza . Kan het nog mooier?
Nou ja als ik zo'n shawl met Alfa Romeo racing team had kunnen bemachtigen die iedereen droeg. Nou ik had mijn Farfus Braziliaanse vlag mee als aanmoediging.
Spannende race as always met een hele sterke Dirk Muller die terecht won.
Toch ook mooi resultaat Tarquini en Farfus.
Race twee weer een sterke Muller en Tarquini en Farfus die fouten maakten maar Alfa vond compensatie in de vorm van Thompson die dus race twee won.
Ben direct naar de paddock gegaan om bij het podium te staan tijdens de huldiging van Thompson. Alle rijders kwamen langslopen na hun race.
Tom Coronel moest duidelijk nog wennen aan zijn Seat. Hij had een probleem in race twee en kwam de pits in. Geen bijzondere resultaten voor hem.

De 147 race is reeds door Andretti Moletti beschreven. Heb de crash vanaf de tribune gezien en vond het toen wel welletjes. Magelhaes was toen al van de baan gerost .

Via een tussenstop te Zwitserland maandagmorgen naar huis gereden.
Zag in Zwitserland nog een Brera testmodel op een trailer met Alfa's staan.
Auto was gecamoufleerd. Viel op omdat een trailer met Alfa's van Zwitserland naar Italia reed. De bovenste auto was dus de Brera.

Volgende week zondag naar SPa voor de Le Mans Endurance en Spa 1000 km race eind van de maand naar Magny cours waar ik zeker het 'SCARB' team zal bezoeken.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: WTCC Monza 10 april

do apr 14, 2005 19:43

Dre!! die herrie waren de FIA GT's ongedempt. ik viel telkens in slaap bij het serene ongedempte geluid van de Maranello's en de Murcielago maar werd iedere keer weer ruw gewekt door het afschuwwekkende geluid van de Saleens :D :D :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Andretti Molletti

RE: WTCC Monza 10 april

do apr 14, 2005 20:47

en die klere herrie van die vette Cor....Corvette :wink:

Je had zondag ochtend inderdaad een vreemd bekkie toen die Saleens doorkwamen... :schrik:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: WTCC Monza 10 april

do apr 14, 2005 20:50

8) 8) 8) 8) :D :D :D :D :wink: :wink: :D :D :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: WTCC Monza 10 april

do apr 14, 2005 21:27

en die klere herrie van die vette Cor....Corvette :wink:
Wat een ouwe grap, Andretti, hihi :P

Andretti Molletti

RE: WTCC Monza 10 april

vr apr 15, 2005 00:20

'le jeu des mots'.
Tja dat waren nog eens tijden he ;)

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: WTCC Monza 10 april

vr apr 15, 2005 08:34

Het zal niet gemakkelijk worden voor Alfa om de titel binnen te slepen. Als Monza al een probleem is , dan wordt het een spannend jaar. Dit jaar zal nog de nieuwe Leon worden ingezet. En het chinese Brilliance team komt er ook nog bij. Dat wordt een groot startveld.
Je kunt nu ook heel goed het voordeel van achterwielaandrijving zien bij de starts. BMW heeft extra snelheid gevonden deze winter zo te zien.
Wat ik trouwens wel vreemd vond, is dat ze de de naam AutoDelta weer veranderd hebben in het nietszeggende Alfa Romeo Racingteam. :shock: Wat was er trouwens mis met Alfacorse :?:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”