Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

di mar 29, 2005 20:20

Is de geadviseerde snelheid op een blauw bord ook de maximum snelheid? Nope, het is daarom ook een adviessnelheid

maar in flevoland heb je blauwe borden met witte rand, daar staat op:

adviessnelheid max 80

en dan wordt je bekeurd als je harder dan 80 gaat rijden!!!!

en er zijn nog al wat nieuwe borden bij gekomen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[/url]
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

di mar 29, 2005 20:22

Afbeelding
Pas op voor over de weg slippende koeien? :? :lol:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

di mar 29, 2005 20:27

Gekke koeieziekte :roll:

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

di mar 29, 2005 20:29

Tja, eigenlijk zouden we on-line een herexamen mmoeten kunnen doen, dat kan voor niemand kwaad! :idea: Maar het belangrijkste in het verkeer is niet een 100% kennis van de verkeerswet, maar goed kijken en anticiperen! :o :) :!:

Het nadeel hiervan is wel dat er misschien best mensen zo'n test willen doen, maar dat juist degene die het wellicht kunne gebruiken geen hol kan interesseren.

Maar het kan nooit kwaad om de regels wat op te frissen.
:!:
Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 12:01

Nou een theorieexamen zou ik wel met goed gevolg af kunnen leggen. Ik had maar 1 fout tijdens het tv examen. Alleen het verkeersinzicht wordt in het geheel niet getoetst en dat is nog veeeeeeel belangrijker vind ik.

En die Kelly krijg van mij uit principe geen voorrang. :!: :driving: :schrik:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Jorix

Re: RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 12:08

..En die Kelly krijg van mij uit principe geen voorrang. :!: :driving: :schrik:
Dat is ook helemaal niet nodig als je je bedenkt dat 'haar' hoofd een grote airbag is :blue_lol:

164 Q4

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 14:43

Hou me over over kelly. Ik moet dan steeds weer denken aan m'n zwager. Dat is zo'n stevige homo-hatende Harley Davidson type en toen in het begin met Big Brother kwam Kelly net voor het eerst in beeld (ja helaas, ik weet het wel). Een lekker wijf vond hij dat zei hij altijd maar toen ik dat exemplaar even goed bekeek (want ik zag dat programma normaal gesproken bewust nooit) ging er bij mij al een alarmbel rinkelen. En toen kort daarna bekend gemaakt werd welk vermoeden ik direkt al had omtrent geslacht (ik ben dan ook een kenner hé? 8) :wink: ) stond m'n zwager mooi voor joker :oops: . We hebben 'm d'r nog vaak mee geplaagt :lol: .

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 17:00

Kelly liep maandag op het circuit zandvoort rond met een paar vriendinnen tijdens de paasraces. :shock:
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 17:12

Zijn er eigenlijk goede sites waar je vragen mbt tot verkeersregels kan nazoeken :?:

Vroegâh had je een aardige site www.magdat.nl, maar die is nu opgegeven.

Voorbeeld: mijn straat komt uit op de 'hoofdweg' door de wijk, maar is geen voorrangsweg. Die hoofdweg is geasfalteerd, mijn straat beklinkerd. Maar verschillend wegdek; is dat nog steeds een indicatie voor andere voorrangsverhoudingen of is dat alleen buiten de bebouwde kom zo? Er is geen sprake van een doorlopend trottoir met hoogteverschil dat je moet kruisen.

Dat soort dingen zou ik graag weer eens willen weten. Voorrang krijg je op die plek trouwens toch nooit.... probeer dus maar m'n verstand te gebruiken en de mogelijkheid om op te rijden per keer te beoordelen.

Jorix

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 17:14

@dink: Dat klinkt als een gelijkwaardige kruising. Een klinkerweg is net als asfalt verhard.
Of het moet zo zijn dat er een bord staat dat je een woonerf verlaat, in dat geval moet je wel voorrang verlenen aan al het overige verkeer.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Kennis van verkeersregels ver beneden peil

wo mar 30, 2005 22:46

@ Dink: ik heb hier een -gratis- boekje van die onvolprezen gele rakkers: "Spelregels in het verkeer". Als je lid bent van hun club mag je het gratis ophalen bij elke anwbwinkel.

Staan alle verkeersregels in en -heeeel handig voor sommigen :wink: : de hoogte van de verschillende boetes.

Als je een woonerf of 30 km/h zone verlaat ligt er normaal gesproken ook een drempel, of/en er staan borden. Dan heeft het verkeer op de "hoofd"weg voorrang.
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”