Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2... nu ook SQUADRA

vr jan 26, 2007 14:47

volgens de aankondiging: 14 pk en 32 nm extra met daarbij 5 % lager verbruik; kosprijs om en bij de 600 EUR.
heeft er iemand van jullie reeds ervaring met chiptuning door autodelta ?


http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=525

danny
Laatst gewijzigd door BOR op di feb 06, 2007 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

vr jan 26, 2007 16:39

Beter even navragen op het Engelse Alfa forum denk ik; daar maak je meer kans.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

vr jan 26, 2007 17:41

Wij hebben bij Buga een paar Alfa's door Autodelta geprepareerd naar Japan geleverd (Est.sales = Autodelta agent aldaar) : ze zijn bij Autodelta UK gespecialiseerd in Benzine Alfa's (pas sinds kort ook jtd) maar eerlijk puur 'n chip op 'n benzinewagen voelt ge nauwelijks . Vraag David maar even uit over de Jappen...
Er is ook degelijk dichter bij de deur : www.dmtuning.be www.madeno.nl www.squadra-tuning.nl maar dat lijstje had ge al hè Danny .
Bij Autodelta kunt ge'r ook 'n compressorke op laten zetten :driving:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Anke

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

vr jan 26, 2007 18:32

Bij Madeno flashen ze de oorspronkelijke chip en dat alleen maar in combinatie met een sportluchtfilter en een sportuitlaat.
Volgens mij hebben ze daar nog geen software voor de Brera 3.2 wél voor de 2.2 omdat die gelijk is aan de 159 2.2

Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

Re: RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 14:32

Wij hebben bij Buga een paar Alfa's door Autodelta geprepareerd naar Japan geleverd (Est.sales = Autodelta agent aldaar) : ze zijn bij Autodelta UK gespecialiseerd in Benzine Alfa's (pas sinds kort ook jtd) maar eerlijk puur 'n chip op 'n benzinewagen voelt ge nauwelijks . Vraag David maar even uit over de Jappen...
Er is ook degelijk dichter bij de deur : www.dmtuning.be www.madeno.nl www.squadra-tuning.nl maar dat lijstje had ge al hè Danny .
Bij Autodelta kunt ge'r ook 'n compressorke op laten zetten :driving:
dat lijstje ken ik inderdaad van buiten :) , maar spijtig genoeg is er hier op dit moment, althans bij mijn weten, nog niets beschikbaar...
als je stelt dat enkel een chip op een benzinewagen nauwelijk volebaar is, moet ik dan inderdaad, zoals Anke al aanhaalde, denken aan combinatie met open luchtfilter, sportuitlaat etc... ?

danny
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 14:43

Dan nog. Op een atmosferische benzinemotor zul je nooit wereldschokkende resultaten halen zonder wereldschokkende ingrepen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 14:54

Ge kunt altijd nog eens bellen naar Dmt : dikwijls is z'n lijst op de site niet up-to-date maar heeft hij 't al wel in ontwikkeling .

En idd. Een spruitstuk icm Airbox en daaraan gekoppelde ecu geeft echt resultaat . Maar waar je't vindt voor de Holden 3.2 ? Ik heb 'n Gt 3.2 (Arese)rijden met Supersprint Spruitstuk, Metaalkat, BMC-Airbox en Dmt-ecu remap 240>276,4pk en sound te over...
Voor spruitstuk kan je evt. mailen naar Supersprint & Tubistyle of er zoiets in de "Pipeline" (what's in a word...) zit ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

Re: RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 15:35

Ge kunt altijd nog eens bellen naar Dmt : dikwijls is z'n lijst op de site niet up-to-date maar heeft hij 't al wel in ontwikkeling .

En idd. Een spruitstuk icm Airbox en daaraan gekoppelde ecu geeft echt resultaat . Maar waar je't vindt voor de Holden 3.2 ? Ik heb 'n Gt 3.2 (Arese)rijden met Supersprint Spruitstuk, Metaalkat, BMC-Airbox en Dmt-ecu remap 240>276,4pk en sound te over...
Voor spruitstuk kan je evt. mailen naar Supersprint & Tubistyle of er zoiets in de "Pipeline" (what's in a word...) zit ?
alvast, en wederom, bedankt :thumbs: voor de nuttige info :)
ga daar alleszins eens verder navraag doen ..
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 17:07

Supersprint heeft geen spruitstuk, wél metaalkat+buis & Achterste pot + 11pk+7,8nm ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Anke

Re: RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2

ma jan 29, 2007 23:03

Dan nog. Op een atmosferische benzinemotor zul je nooit wereldschokkende resultaten halen zonder wereldschokkende ingrepen.
Ik heb destijds de chip van mijn 145 laten flashen bij Madeno. Een Madeno-uitlaat had ik al en ik had een broodje van K&N in het luchtfilterhuis
liggen. Ze hebben toen de luchtinlaatslang doorgesneden voor een betere luchtinlaat. De uiteindelijke winst in pk was 5 op 150.
Hogere topsnelheid haal je er niet mee maar je krijgt "onderin" meer koppel waardoor de auto heel lenig en wendbaar wordt.
Twee maanden geleden heb ik er een open luchtfilter op laten plaatsen en nu merk ik aan het gedrag van de auto dat ik hem al die
tijd tekort heb gedaan qua luchtinvoer. Hij is nu super soepel en lenig, trekt ook onderin als een gek.
Het is nu een echte gooi- en smijtauto geworden. Moet ik er wel bij zeggen dat ik er ook sportveren op heb zitten.
Dus Yuri heeft gelijk: het is niet alleen kwestie van een chipje aanschaffen.
Tja dan kun je ook nog een spaghetti-spruitstuk kopen en snellere nokkenassen maarja........ :roll:

Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

RE: AUTODELTA chip voor 159/Brera 3.2.. nu ook SQUADRA

di feb 06, 2007 16:10

nu ook SQUADRA voor 3.2 JTS en 2.4 diesel:

http://www.squadra-tuning.com/NL/index_nl.html

De nieuwe Alfa Brera/Brera Spider. Een model waar velen van ons op hebben zitten te wachten. Het model is een stuk agressiever gelijnd dan z'n voorganger, de GTV/Spider. De Brera is een stuk groter dan de GTV. Toch is hij gemaakt om de GTV te vervangen. Qua klasse is de Brera echter een stapje hoger. Zeker wanneer men het topmodel bekijkt. De oude vertrouwde V6 van Alfa Romeo heeft helaas het veld moeten ruimen voor de veel modernere 3.2 V6 van GM/Holden. Gelukkig hebben de Alfa ingenieurs zich uit mogen leven op de cilinderkoppen waardoor er wat meer karakter aan het geheel kon worden gegeven. Toch zijn wij bang dat de motor wat onder bemeten is qua cilinderinhoud om de zware vierwiel aangedreven 159 echt sportieve prestaties mee te geven. Onze mening is dat de ingenieurs meer op het leveren van veel koppel hebben moeten ontwikkelen, dan op topvermogen. Aan de meetresultaten te zien zijn ze daar prima in geslaagd. Door toepassing van variabel verstelbare in- en uitlaatnokkenassen zou je verwachten dat de motor compromisloos is geworden, helaas. Wat topvermogen betreft stelt de 3.2 teleur. Voor de ontwikkeling van software voor de 3.2 JTS hebben we diverse auto's gebruikt. De waarden in de tabellen zijn daar de gemiddelden van. Helaas is toen ook duidelijk geworden dat geen van onze testauto's het standaard opgegeven vermogen haalde, wat kan mogelijk liggen aan het feit dat alle testauto's nog maar betrekkelijk weinig kilometers gereden hadden. Het maximale opgegeven koppel werd wel keurig gehaald.

Voor ons ging er wat chiptuning betreft een nieuwe wereld open. Voor het eerst maakt Alfa Romeo gebruik van variabel verstelbare in- en uitlaatnokkenassen. Deze worden vanuit de regeleenheid gestuurd en dat betekent dat wij daar als chiptuner mee kunnen "hobby'en". En dat is gelukt. De vermogenswinst komt niet meer voor het grootste deel uit de ontstekingsvervroeging maar nu ook uit het andere openings- en sluitingsschema van de nokkenassen.

vermogen in PK
Toerental Standaard Modified Verschil
2000 93 97 4
2500 116 122 6
3000 138 147 9
3500 162 171 9
4000 188 196 8
4500 212 220 8
5000 228 235 7
5500 238 247 9
6000 249 260 11
6500 242 255 13
6800 194 224 30






Koppel in Nm.
Toerental Standaard Modified Verschil
2000 327 341 14
2500 326 343 17
3000 323 344 21
3500 325 343 18
4000 330 344 14
4500 331 343 12
5000 320 330 10
5500 304 315 11
6000 291 304 13
6500 261 275 14
6800 200 231 31



Extra informatie

Toerenbegrenzer van 6800 naar 7100 RPM

Aangepaste timing variabele in- en uitlaatnokkenasverstelling

Aangepaste gaspedaalreactie

Type injectiesysteem: Bosch Motronic MED7.6.2

Type EPROM: Gesoldeerde Flash EEPROM, opening van de ECU is noodzakelijk.
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”