Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

di jun 27, 2006 14:16

De eerste MX-5 blijft de mooiste. Want klapkoplampen!
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

di jun 27, 2006 23:53

Maar als ik me niet vergis zijn er op het forum toch ook foto's voorbij gekomen van een kleinere Spider, op basis van de 149??? :?

Trouwens, ben toch wel benieuwd hoe ze rijden hoor. Volgens mij is het tegenwoordig namelijk helemaal niet meer ondenkbaar dat een zware auto nog best lekker kan hoeken.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

*****5Sterren*(6)

Re: RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 11:28

Het is wel een zeer mooie auto maar een MX-5 is meer mijn type cabrio.
Doet het in de VS erg goed dacht ik. Als 'Miata'. Vandaar dat M'X'. Betere naam dan Miata. Maar zo'n Alfa mag er nog wel bij. Fijn schaalmodel (gevalletje 4/5). Lekker modern uitgevoerd en wendbaar!
Misschien ligt er wel iets op de tekentafel. Het gaat tenslotte weer wat beter met de economie dus kunnen de fabrikanten zich wat meer permitteren.

Giulia555

Re: RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 11:58

Het is wel een zeer mooie auto maar een MX-5 is meer mijn type cabrio.
Doet het in de VS erg goed dacht ik. Als 'Miata'. Vandaar dat M'X'. Betere naam dan Miata. Maar zo'n Alfa mag er nog wel bij. Fijn schaalmodel (gevalletje 4/5). Lekker modern uitgevoerd en wendbaar!
Misschien ligt er wel iets op de tekentafel. Het gaat tenslotte weer wat beter met de economie dus kunnen de fabrikanten zich wat meer permitteren.
Geloof mij....de fabrikanten kunnen zich helemaal niet zo veel permiteren.

GM 30.000 personeelsleden met vervroegd pensioen gestuurd en 5000 met ontslagvoorstel
VW 1000-en mensen met ontslag (en heeel lucratief handdrukje) weggestuurd
DELPHI (toeleverancier) die al maanden het beruchte chapter 11 aanhangt (surceance van betaling) 12000 mensen de laan uit....

Auto's blijven staan en worden met verschillende lucratieve voorstellen (lening, bonus, etc) aangeboden

Nee het is geen rozegeur en maneschijn in de automotive wereld.....Bij het bedrijf waar ik werk vallen de klappen gelukkig mee, sterker nog we groeien alleen maar en zijn nu nummer 2 in de wereld.........

*****5Sterren*(6)

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 12:13

Dat klinkt minder..

Maar als er ergens 12000 mensen uitgeknikkert worden zul je dat toch wel merken? Lezen, TV of wat dan ook. Delphi zei je?
Ik snap iets niet.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 12:26

Delphi is een grote toeleverancier van autoonderdelen (voornamelijk in de VS). Voorheen van GM. Speelt al een tijdje, staat geregeld wel iets over in de krant/autobladen.

Een feit als dat een goed renderend bedrijf als Toyota druk uitoefent op toeleveranciers om niet aan concurrenten te leveren, geeft volgens mij wel aan hoe het momenteel met de autobranche gesteld is :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Giulia555

Re: RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 13:05

Delphi is een grote toeleverancier van autoonderdelen (voornamelijk in de VS). Voorheen van GM. Speelt al een tijdje, staat geregeld wel iets over in de krant/autobladen.

Een feit als dat een goed renderend bedrijf als Toyota druk uitoefent op toeleveranciers om niet aan concurrenten te leveren, geeft volgens mij wel aan hoe het momenteel met de autobranche gesteld is :(
Dit laatste is dus absoluut niet waar Pietro. En ik kan het echt weten want ik zit er midden in :wink: Wij leveren aan ALLE automobielfabrikanten ter wereld incluis Alfa, Ferrari, enz. Het enige bedrijf waarvan Toyota liever niet wil dat er aan geleverd wordt is Honda.

rboudewijns

Re: RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 13:13

Delphi is een grote toeleverancier van autoonderdelen (voornamelijk in de VS). Voorheen van GM. Speelt al een tijdje, staat geregeld wel iets over in de krant/autobladen.

Een feit als dat een goed renderend bedrijf als Toyota druk uitoefent op toeleveranciers om niet aan concurrenten te leveren, geeft volgens mij wel aan hoe het momenteel met de autobranche gesteld is :(
Dit laatste is dus absoluut niet waar Pietro. En ik kan het echt weten want ik zit er midden in :wink: Wij leveren aan ALLE automobielfabrikanten ter wereld incluis Alfa, Ferrari, enz. Het enige bedrijf waarvan Toyota liever niet wil dat er aan geleverd wordt is Honda.
Ik las onderlaatst een stukje over koreaanse fabrikanten, specifieker Hyundai:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/ ... #post-5879

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 13:16

Moet zeggen dat ik me nou niet altijd even veel aantrek van wat er daar gezegd wordt... :oops: Slaat vaak de plank nogal mis vind ik...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 13:33

Agh, het blijft een blog, maar wel vermakelijk.
Over dat druk uitoefenenen: dat gebeurt in iedere branche en Toyota lijkt mij ook niet heiliger dan de rest. Wat betreft het waarheidsgehalte van dat berichtje kan je natuurlijk eindeloos gissen...

Back on-topic ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
PietJan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:32
Locatie: Sassenheim

RE: En zo rijdt ie: Alfa Spider

wo jun 28, 2006 20:51

Hier staat hoe de nieuwe spider eruit moet zien! (Is een al wat oudere site, maar nog steeds erg mooi!)

http://www.5pider.com

mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”