Ja, ook voor mij zo´n vergelijkbaar verhaal!
Als tiener vaak een ´t klooien met brommerts en gaandeweg wel iets van techniek opgestoken. In die tijd reed er in mijn woonplaats een supergave rode 2000GTV rond. De vorm, het geluid en de techniek, wat kon daar tegenop? Na het behalen van mijn rijbewijs eerst maar iets betaalbaars (een Mini en daarna een spotgoedkope Peu), want wat was het budget beperkt als "arme" student!

Dus onderhoud deed ik veelal zelf.
Toen ik eenmaal alle examens achter de rug had en werk had gevonden, werd er fanatiek gespaard om iets leuks te kunnen kopen. Een Bert zat er echt niet in, wegens het ontbreken van een droge stalling. Moest iets moderns zijn en na wat strooptochten bij allerlei garagebedrijven gezwicht voor een ruim 2 jaar oude rode Giulietta 1,6 (´82). Heb ik 8 jaar met heel veel plezier mee rondgereden. Toch werd het tijd om eens op zoek te gaan naar iets jongers, zeker gezien er dagelijks betrouwbaar vervoer nodig was (woon-werkverkeer). Uiteindelijk een heel jonge 33 1.3 (2e serie) gevonden en een onderdak gevonden voor de Giulietta. Ook die 33 heb ik ruim 7 jaar met heel veel plezier (en probleemloos) gereden. Wat liep dat boxertje fraai!

Inmiddels getrouwd, gezinuitbreiding, toch wat meer kilometers per jaar, de 33 die op leeftijd raakte en een nieuw AR model stond op stapel: voor de eerste keer maar een nieuwe auto gekocht: de 156 1.9 JTD in Azzuro Nuvola precies zoals ie in de folder stond.

Ik heb ´m samen met m´n dochter die toen nog in de buggy zat op een woensdagmiddag uitgezocht. (Zou me niet verbazen als ze het virus nu ook heeft!)
Lang moeten wachten tot ie geleverd werd, maar je moet er iets voor over hebben! Toch?
Daar heb ik opnieuw vele kilometers mee gereden vooral ook met heel veel plezier. Opnieuw was er gezinsuitbreiding, ditmaal van een dubbeldooier

Intussen werd de stalling van mijn Giulietta opgeheven, zonder dat ik tijd en ruimte had gehad om ´m op te knappen. Uiteindelijk heb ik die via het forum weggegeven in de hoop dat ie toch nog eens op de weg zou komen.
Naarmate de 156 ouder werd en de kinderen groeiden, leek de binnenruimte steeds krapper te worden. Uiteindelijk heb ik in 2006 de knoop door moeten hakken om over te stappen op een ander merk voor dagelijks vervoer (een dikke grote Zweed). Nu is er voldoende binnenruimte en ook aan pk´s heb ik weinig te wensen (>200pk), maar een leven zonder Alfa is toch wel een erg groot offer! Dus maar eens op zoek naar iets leuks en dit keer aktief! Ik was al geruime tijd in een orienterende fase op zoek naar een Bertje, want dat was toch nog steeds de ultieme Alfa
Diverse exemplaren gezien; soms bagger, vaak een samenraapsel

maar zelden een sluitende historie, laat staan dat het een 2000GTV was.
Uiteindelijk heb ik dan sinds het voorjaar van 2007 een GT1300Junior gevonden die kei- en danook echt keihard is, (goed gerestaureerd, niks verklooid). De hele garage ontruimd en alles wat ook maar enigszins weg kon, de deur uitgedaan! Kan er nu regelmatig van genieten en kan wel vertellen dat dit echt een blijvertje is!
Groeten, Maarten.