Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

Het is voor mij het mooiste model van Alfa
35%
42
De techniek van dit model/deze serie spreekt mij aan
26%
31
Ik liep toevallig tegen dit exemplaar aan
14%
17
Het was het maximaal haalbare binnen het budget
9%
11
Uit practische overwegingen
1%
1
anders (lees mijn posting)
14%
17
 
Totaal aantal stemmen: 119
RG

Re: RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

wo mei 10, 2006 23:06

Gewoon kopen, zo duur zijn ze ook weer niet !
Mwah... als student een auto rijden vind ik al wat. Twee auto's is echt te gortig op dit moment. Over een jaar ben ik -als alles goed gaat- klaar, als ik dan werk kan vinden en/of niet naar de universiteit doorga komt die er ook zeker wel :P
Wie zei iets over 2 autos ?

:wink:
Ik zie het probleem ook niet zo... :biggrin:

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

do mei 11, 2006 10:07

Gewoon kopen, zo duur zijn ze ook weer niet !
Mwah... als student een auto rijden vind ik al wat. Twee auto's is echt te gortig op dit moment. Over een jaar ben ik -als alles goed gaat- klaar, als ik dan werk kan vinden en/of niet naar de universiteit doorga komt die er ook zeker wel :P
Wie zei iets over 2 autos ?

:wink:
De 155 gaat echt niet weg hoor. :shock: ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

do mei 11, 2006 10:37

Optie 3 voor mij.

Was wel op zoek naar een Giulia na de verkoop van mijn 145 QV (superauto) vanwege een demo auto van de zaak. Na het dagelijks rondje internet bij wat Alfaspecialisten kwam deze squadra in beeld. Na het rijden met deze bolide was ik gelijk verkocht. Het is voor mij niet de ultieme AR klassieker. Mijn droomauto (sinds ik kan lopen) is eigenlijk altijd een GTV6 geweest.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

charlotte

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 21:18

Tsja, wat mij betreft. Rij mijn 33 met veel plezier en heb de 33 altijd mooi gevonden. Vind het dan ook erg moeilijk om afstand van haar te doen. Blijkt ook nog eens dat ze de laatste 33 is die op kenteken is gezet is in Nederland. Wist dat ze uniek was.

En uiteraard vind ik Spiders (oud en nieuw) ook prachtig, maar die zou ik dan voor "erbij" willen hebben. Kortom: sparen sparen sparen. 8)

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 21:49

mijn eerste alfa was een 33 1.3s uit 1989, was toen de enige betaalbare alfa voor mij.

en sindsdien was ik een echte "boxerman" :wink:

mijn streven is om alle alfa's met boxermotor te hebben ( of iig gehad :wink: )
een 146 met boxermotor heb ik gehad, maar dat kon mij niet echt boeien

de enige die nu nog in de verzameling ontbreekt is een sudsprint, dus die komt nog wel, ooit
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 22:15

Graffiaturo schreef:
mijn streven is om alle alfa's met boxermotor te hebben ( of iig gehad )
een 146 met boxermotor heb ik gehad, maar dat kon mij niet echt boeien
enneh 145???

grt rogeralfa :driving:






[/quote]
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 22:17

zal hetzelfde verhaal zijn rogier :wink:

is me gewoon niet klassiek genoeg
ik wil sowieso gewoon lekker met een carburateurmotor rijden, is veel leuker :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 22:19

ik wil sowieso gewoon lekker met een carburateurmotor rijden, is veel leuker
dat klopt in ieder geval Arjan :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

vr mei 12, 2006 23:44

Mijn favoriet is een Alfa met een 'kont'
In 1992 mijn eerste Alfa gekocht. Man, wat was ik trots , maar helaas niet voor lang. De 75 1.8IE stond helaas meer bij de garage in reparatie dan dat ik er in reed. Na 10 maanden was het genoeg geweest en moest ik hem van mijn vrouw wegdoen. Daarna toch met veel plezier overgestapt op het Franse Ren..lt.
Maar het blijft kriebelen dat Italiaanse gedoe. Ik ben er eigenlijk mee opgegroeid, vakanties naar Italie, de auto's van mijn vader uit Italie.
Na veel zeuren bij het vrouwtje toch 2 jaar geleden weer de stap gemaakt om een 75 aan te schaffen.
En jawel, sinds dat moment ben ik niet meer te houden. Er is voor mij maar een echte auto en dat is een Alfa.
Dat mijn smaak nu eenmaal valt op een Alfa met 'kont', tja ik kan er niets aan doen. Vandaar dat ik nu in het bezit ben van een 75TS, Alfetta en een Alfa 6.
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

ma mei 15, 2006 01:06

Hallo iedereen,mijn alfa liefde is precies 20 jaar geleden begonnen door toedoen van mijn oudere broer die indertijd bij een alfa-ferrari garage bij ons in het dorp is beginnen werken(garage monza)!!
Hij was 18 en kocht toen een alfasud sprint 1.5 veloce en zijn vriend die daar ook werkte kocht een Bertone GTV 1750.
Twee jaar later is hij beginnen werken in fiat garage en ik werd toen 18 en kocht daar een okkasie 127 Sport 75hp MK2,later door mijn job heb ik met 2 zweden gereden(werk nog bij volvo),maar wou
weer een italiaan zoals vroeger en heb in 1995 weer een alfa gekocht een 145 1.6 boxer!!Op mijn werk heb ik 2 kollega's die het alfa-virus ook te pakken hadden ,hebben me een bertone GTJ 1300 verkocht,mijn ene kollega heeft een Duetto 1600 en een Bertone GTJ 1600,mijn andere kollega waar ik mijn GTJ van kocht had ook nog GTJ 1300 brievenbus,een GTam 1750 replika en een Bertone GTV 2000!Mijn Bertone was eigenlijk een hopeloos slecht geval en hab hem eigenlijk een zevental jaren bij mijn grootmoeder laten staan,vorig jaar kwam ik toevallig een harde karroserie tegen van een bertone die bijna volledig klaar was,ging mijn onderstel en mechaniek overbouwen in die harde bert!Heb toen jaartje onderdelen gesprokkeld en beurzen en internet afgespeurd om missing parts te zoeken toen ik vorig jaar in november toevallig op dit forum mijn ultieme bertone tegenkwam die ik altijd al had gewild nl een GTV 1750 van mijn eigen geboortjaar'1970'!
Ik had toen eigenlijk 3 bertone's staan en had veel ruimte bij mijn groetmoeder,maar zij is jammer genoeg overleden en mijn stallingsruimte was opeens ook verdwenen en heb toen mijn GTJ's verkocht en hou ik nu nog alleen mijn 1750 over die ik nu volop aan het restaureren ben!Rij inmiddels ook met nieuwe GT JTD en heb mijn 145 Boxer ook nog waar mijn vriendin nu mee rijdt!
Ik vind de bertone fantastisch van lijn en mechanisch vind ik het een moderne wagen en dan hebben we het nog niet gehad over het prachtige interieur!!
Mijn ultieme klassieke alfa vind ik de guillietta spider maar die is jammer genoeg héél duur in aankoop!
Groetjes Bart
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

JRX164
Member
Member
Berichten: 191
Lid geworden op: do feb 02, 2006 22:07

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

ma mei 15, 2006 22:00

Was de 164 al langsgeweest? Auto's interesseerden mij nooit bovenmatig. Zolang ze maar als zodanig herkenbaar waren, wat toch neer kwam op recht en hoekig met een kofferbak*. Pas toen ik per ongeluk onder de motorkap van een 164 Q4 had gekeken, wist ik dat het een Alfa 164 moest zijn met een V6 24V. Puur en alleen vanwege de aanblik van die motor met die inlaatbuizen. Eindelijk een motor die eruit zag zoals een motor hoort te zijn in een auto die er uitziet als een auto! Nadat een Q4 toch werd afgeraden voor mijn budget en technisch vernuft ben ik op het spoor gezet van een Super V6 24V. Eén weekje op Marktplaats gezocht en meteen gevonden. Binnen een week aangeschaft en nog steeds super tevreden. Zou uiteindelijk graag nog een Q4 hebben, liefst voor erbij want de 164 die ik nu heb wil ik nog lang niet kwijt.

*) dit betekent dat vrijwel geen van de alfa modellen na de 164 me erg aanspreken :oops:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8948
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

ma mei 15, 2006 22:15

Vanaf mijn 7e, toen de eerste foto's van de 75 in het huis-aan-huis autokrantje stonden, was ik helemaal verliefd op de 75. Wát een stoere auto vond ik dat! Helemaal toen 2 jaar later de TS en vooral de America uitkwamen, hoe ruig was dát. mijn vader vond hem ook mooi maar mijn moeder was faliekant tegen. Compromis werden diverse Fiats. Anyway, ik wilde er altijd één hebben. Helemaal toen ik een beetje technisch besef kreeg, toen was ik helemaal overtuigd. Transaxle, TS, De Dion. En toen ik eindelijk het begeerde papiertje had, meteen de eerste de beste kaasgare 75 TS gekocht. Ik was een beetje bang voor het never-meet-your-heroes-syndroom, maar het was nog beter dan ik al vermoedde, en sindsdien, nou ja, dat weten jullie wel een beetje...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

ma mei 15, 2006 22:25

ben al heel lang gecharmeerd van oudere auto's. Ooit een Citroen CX gekocht, heerlijke auto drama van een techniek :evil: op die auto ben ik bijna leeggelopen...

toen een aantal jaren in retraite, en langzaam weer gaan kijken naar wat ouds en leuks. Opeens zag ik het forum van de Alfaclub en toen sloeg het virus ongenadig toe, ik kocht direct erna een Alfetta gt en ruilde die weer snel in voor een Bertone. Vanwege geen technische kennis en een volle garage en lege beurs heb ik die verkocht aan Michel. Eeuwig zonde. Maar gelukkig is hij bij een liefhebber terechtgekomen.

In de Alfetta en Bertone had ik na 17 jaar rijbewijs en 20 andere merken (citroen, slopel volkswagen, etc) ineens het gevoel op een andere planeet zijn terecht gekomen, wat een geweldig mooie autos met echte techniek en rijeigenschappen, niet te versmaden dus. Rij nu in een 75 TS dagelijks en dat is ook erg heerlijk. Ik verbaas me elke dag over de rijeigenschappen en het relatief lage verbruik.

Als de TS op is wil ik weer een ouderwets scheurijzer met carbs en dat heerlijke gevoel. Ik heb thuis de afspraak gemaakt , niet meer als twee autos, dus dat moet naast de Toyo van de vrouw dus een Alfa worden en het liefst van voor 1975, en vierdeurs voor de kids, dus een Giulia, Sei, Alfetta of een Berlina. Als de Toyo weggaat , dan ga ik zeer zeker voor een 159 wagon, dus nog een viertal jaren wachten want die Toyo's hebben een slechte eigenschap ze gaan niet kapot...na 170000 km nog geen krimp.

ALFA RULES :!: :!: :!: :!: :!:
156

Maarten v. Hest

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

do aug 23, 2007 23:19

Ja, ook voor mij zo´n vergelijkbaar verhaal!
Als tiener vaak een ´t klooien met brommerts en gaandeweg wel iets van techniek opgestoken. In die tijd reed er in mijn woonplaats een supergave rode 2000GTV rond. De vorm, het geluid en de techniek, wat kon daar tegenop? Na het behalen van mijn rijbewijs eerst maar iets betaalbaars (een Mini en daarna een spotgoedkope Peu), want wat was het budget beperkt als "arme" student! :? Dus onderhoud deed ik veelal zelf.
Toen ik eenmaal alle examens achter de rug had en werk had gevonden, werd er fanatiek gespaard om iets leuks te kunnen kopen. Een Bert zat er echt niet in, wegens het ontbreken van een droge stalling. Moest iets moderns zijn en na wat strooptochten bij allerlei garagebedrijven gezwicht voor een ruim 2 jaar oude rode Giulietta 1,6 (´82). Heb ik 8 jaar met heel veel plezier mee rondgereden. Toch werd het tijd om eens op zoek te gaan naar iets jongers, zeker gezien er dagelijks betrouwbaar vervoer nodig was (woon-werkverkeer). Uiteindelijk een heel jonge 33 1.3 (2e serie) gevonden en een onderdak gevonden voor de Giulietta. Ook die 33 heb ik ruim 7 jaar met heel veel plezier (en probleemloos) gereden. Wat liep dat boxertje fraai! :D
Inmiddels getrouwd, gezinuitbreiding, toch wat meer kilometers per jaar, de 33 die op leeftijd raakte en een nieuw AR model stond op stapel: voor de eerste keer maar een nieuwe auto gekocht: de 156 1.9 JTD in Azzuro Nuvola precies zoals ie in de folder stond. :blue_cool: Ik heb ´m samen met m´n dochter die toen nog in de buggy zat op een woensdagmiddag uitgezocht. (Zou me niet verbazen als ze het virus nu ook heeft!)
Lang moeten wachten tot ie geleverd werd, maar je moet er iets voor over hebben! Toch?
Daar heb ik opnieuw vele kilometers mee gereden vooral ook met heel veel plezier. Opnieuw was er gezinsuitbreiding, ditmaal van een dubbeldooier :schrik: Intussen werd de stalling van mijn Giulietta opgeheven, zonder dat ik tijd en ruimte had gehad om ´m op te knappen. Uiteindelijk heb ik die via het forum weggegeven in de hoop dat ie toch nog eens op de weg zou komen. :cry:
Naarmate de 156 ouder werd en de kinderen groeiden, leek de binnenruimte steeds krapper te worden. Uiteindelijk heb ik in 2006 de knoop door moeten hakken om over te stappen op een ander merk voor dagelijks vervoer (een dikke grote Zweed). Nu is er voldoende binnenruimte en ook aan pk´s heb ik weinig te wensen (>200pk), maar een leven zonder Alfa is toch wel een erg groot offer! Dus maar eens op zoek naar iets leuks en dit keer aktief! Ik was al geruime tijd in een orienterende fase op zoek naar een Bertje, want dat was toch nog steeds de ultieme Alfa :P
Diverse exemplaren gezien; soms bagger, vaak een samenraapsel :oops: maar zelden een sluitende historie, laat staan dat het een 2000GTV was.
Uiteindelijk heb ik dan sinds het voorjaar van 2007 een GT1300Junior gevonden die kei- en danook echt keihard is, (goed gerestaureerd, niks verklooid). De hele garage ontruimd en alles wat ook maar enigszins weg kon, de deur uitgedaan! Kan er nu regelmatig van genieten en kan wel vertellen dat dit echt een blijvertje is! :D

Groeten, Maarten.

greyhound

RE: Waarom werd nou dat ene type Alfa 'jouw' klassieker?

do aug 23, 2007 23:31

Hier komt weer iets om van te smullen!!!!

Voor mij is het de Alfasud. Er waren veel echte leifhebbers die een Alfa Romeo wilden kopen, maar zich er gewoonweg geen konden veroorloven. Toen kwam de Alfasud. Nog altijd de Alfa met de beste wegligging van huis uit. En de Alfa die ook voor minder financieel draagkrachtigen bereikbaar was. Was dit model er niet geweest, was het edele merk Alfa Romeo al lang uitgestorven en met de huidge prijzen zijn we weer aardig op weg. Over ruim een week lekker even weer een lang weekend genieten van de redder van ons merk. Jammer alleen dat ik de enige Nederlander ben in Denemarken. Wordt weer heerlijk van het boxergeluid genieten en de stamvader Alfasud bedanken voor het redden van ons aller merk.

Forza Alfasud!!!

Greyhound :D :D :D :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”