Pagina 5 van 16

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: wo jan 13, 2010 13:36
door bellamacchina
Klopt, ze gebruiken meestal gewoon een code die ze in hun systeem hebben. Het leukste is het als je een auto hebt die helemaal niet voorkomt.
Maar berlina 1800, die kerel wou zeker echt snel naar huis?

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: wo jan 13, 2010 19:06
door Dominic
Nou Rick zet mijn giulia 1600 super uit 1972 er ook maar bij.

Al 24 jaar in bezit.

Nu een giulia racer / trackdaymonster in opbouw. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

Geplaatst: wo jan 13, 2010 20:09
door Tsjoechov
Klopt, ze gebruiken meestal gewoon een code die ze in hun systeem hebben. Het leukste is het als je een auto hebt die helemaal niet voorkomt.
Maar berlina 1800, die kerel wou zeker echt snel naar huis?
Mijn Nuova 1300 staat bij de RDW bekend als een 1600. Lijkt me niet dat dezelfde oorzaak heeft als in jouw verhaal, maar zou het kunnen?

Giulia Ti

Geplaatst: wo jan 13, 2010 21:25
door Koenraad
Elvira kan toch best nog wel eens gelijk hebben aangezien Alfa zelfs tot in de jaren 80 de neiging had in te bouwen wat toevallig beschikbaar was (er zijn vele voorbeelden van Giulia's, Alfetta;s en zelfs 75's die in een uitvoering (combinatie) geleverd zijn die eigenlijk niet bestaat. Zeker de grensgebieden (spreek een jaar voor de facelift tot een jaar of twee na de facelift of nieuw model) leverd elke keer weer verrassende combinaties op.
Elvira Ruocca heeft niet beweerd dat deze specifieke auto Super kenmerken zou hebben, ze heeft alleen aangegeven dat het mogelijk is dat er Super details gemonteerd zouden zijn omdat dat wel vaker gebeurde en de Super ook in '65 op de markt is gekomen. Het is dus "grijs gebied".
Dat is het 'm net, Elvira kan enkel aangeven dat "het mogelijk is" .. .MAAR, dan enkel voor cosmetische details, bijv. een Super stuur in een Ti (zou kunnen dat het een optie was...) nooit voor de specificaties van de motor, bijv. twee dubbele carbs ipv. één, maakt dat je te doen hebt met een andere motortype vanwege het vermogen. En een ander motornr. in een Giulia carros betekent een andere Giulia typenr!
  • Bijv.
    1600 Ti Cambio Volante = type 105.14, Motor = type 514 : 1570 cc (78x82), 92 pk, één dubbele carb
    1600 Ti Cambio Cloche = type 105.08, Motor = type 514 : 1570 cc (78x82), 92 pk, één dubbele carb
    1600 TI Super = 105.16, Motor = type 516 : 1570 cc (78x82), 112 pk, twee dubbele carbs
    1600 Super = 105.26, Motor = type 526 : 1570 cc (78x82), 98 pk, twee dubbele carbs
    1600 S = type 105.85, Motor = type 585 : 1570 cc (78x82), 95 pk, één dubbele carb
    GT Sprint (1600) = 105.02, Motor = type 502 : 1570 cc (78x82), 106 pk, twee dubbele carbs
    GT Sprint Veloce (1600) = 105.36, Motor = type 536 : 1570 cc (78x82), 109 pk, twee dubbele carbs
    GT Junior 1600 = 115.03, Motor = type 536 : 1570 cc (78x82), 109 pk, twee dubbele carbs

    --> Bemerk hoe het motortypenr. wijzigt als het vermogen wijzigt.
Let op, Type nr. van de Giulia's zal nog van andere dingen hebben afgehangen, bijv. de GT1600Junior had men evengoed type 105.36 kunnen geven, de GT1300Junior is tot op het einde van zijn 'unificato' periode ('78 ) het type nr. 105.30 blijven dragen... (is eigenlijk een andere discussie ;))

Ten tijde van deze Ti bestond de 'koekentrommel'-luchtfilter gewoon niet, dus had men moeten teruggrijpen naar de Super-luchtfilter, maar die heeft een bevestigingslip nodig in de motorruimte, dus extra laswerk, bovendien zit daar nu bij deze Ti de zekeringendoos, die had men dan moeten opschuiven, dus een andere kabelboom, etc... op het einde kon men dan dan maar beter een Super ombouwen tot een Ti ;)

Alfa Storico is tot op heden niet in staat te vertellen welk motorserienr bij welk chassisnr hoort, laat staan wat voor extra's gemonteerd werden...

Giulia Ti : Binnenbekleding

Geplaatst: wo jan 13, 2010 21:40
door Koenraad
Wie van de Giuliakenners helpt me aan foto's van de originele bekleding in kleur? En hoe lopen de naden over de deurpaneeltjes die met stof zijn bekleed? De auto heeft effen grijze bekleding, maar ik heb ook foto's in zwart wit gezien met een gemeleerde bekleding, als ik het goed heb hebben auto's die na mei 1964 geleverd zijn effen bekleding. En wie heeft mogelijk deze bekleding?
Heb je ergens een (duidelijke) foto van je deurpaneel?

Volgens mijn info zittenn er verticale stiknaden in het onderste (stoffen) deel van het deurpaneel...

Dat 'gemeleerd' materiaal heb ik ooit eens gezien bij een Muisgrijze Ti (van eerste eigenaar ) bij Maranello .... maar ik heb er geen foto's van.
Had wat weg van een tijgerprint ;)

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: zo jan 17, 2010 17:39
door Veloce
Nou, weer een updat gemaakt met de nieuwste aanmeldingen. Alleen wil ik nog even de bouwjaren en type van Rond en Indaco weten als het kan.

Albert, wat een superkleur op die Ti. Voor bij de mooiste combinatie van kleur en uitvoering. Vind de Ti denk ik qua uiterlijk wel de mooiste Giulia.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: zo jan 17, 2010 20:17
door Indaco
Dat kan.. :wink:

Volgens de papieren is het een Giulia Super 1.3 Lusso. Maar dan wel een nuova.....

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: ma jan 18, 2010 10:54
door Veloce
Dus uit welk bouwjaar? :wink:

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: ma jan 18, 2010 13:02
door Indaco
sorry... :oops: 1974. zo nu is het compleet.

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

Geplaatst: ma jan 18, 2010 17:18
door Dominic
.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:
Ben hard bezig.
Moet dit jaar rijden :wink:

voorbeeld van de kleur

Afbeelding

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: ma jan 18, 2010 21:27
door berlinista
bekende auto. Carrera Panamericana... Die is van Urich.

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

Geplaatst: ma jan 18, 2010 21:32
door alfaqv75
.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:
Ben hard bezig.
Moet dit jaar rijden :wink:

voorbeeld van de kleur

Afbeelding
jaren geleden heb ik een giulia gespot vlakbij Pijnacker in een schuur met zo'n zelfde gril (en ook met een kooi met 1 diagonaal balk)
later nog gezocht, maar schuur was helaas weg en de giulia was natuurlijk ook nergens meer te vinden...
(misschien toch iemand van hier?)

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: ma jan 18, 2010 22:04
door Quadrifoglio916
Beetje late reactie maar bij deze:

Mijn Giulia Super uit 1973. Ligt een 1750 motor in.

Afbeelding

Ciao Olaf

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

Geplaatst: do jan 28, 2010 01:22
door flyingstar
Die van hem en die van haar...
Afbeelding

Die van hem een originele 1300Ti uit 1968, die van haar een gerestaureerde 1600 Super Biscione uit 1971.
Hey Charlotte! Prachtige foto. Is erg interessant voor mij om te zien omdat mijn Giulia 1300 TI ook dubbele koplampen heeft. Was het dus ooit een optie van de fabriek? Ik heb vaak gehoord dat de 1300 TI alleen met enkel koplampen gebouwd werd. Groeten, James!

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

Geplaatst: do jan 28, 2010 08:03
door Stefan J
mmm, ik zie dat alleen mn nuova dr maar op staat....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


1300 TI uit '67
2.0
beetje lager
hier en daar nog wat kleine cosmetische ingrepen nodig...