Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

do feb 21, 2008 13:53

Ik verwacht niet dat het juridisch lastig wordt een dergelijk verbod in te stellen. Met B-wegen en "verboden in te rijden uitgezonderd bestemmingsverkeer" speelt dat probleem ook niet. De redenering zal zijn "U mag hier best rijden, alleen niet met dat vieze ouwe barrel".

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 14:06

En toch vind ik het curieus. De meeste mensen die met een 'oud barrel' rijden doen dat echt niet uit luxe-overwegingen dus of die paar honderd euro oprotpremie gaat helpen? En dan nog, dan doe je je bijvoorbeeld je keurig onderhouden 91'er auto weg en koop je een volslagen verrammezakte 93'er terug, en dat is dan wel OK?

Of je doet je überzuinige 91'er Alto weg en koopt een schitterende 93'er 164 V6 terug? Het straatbeeld fleurt er van op, maar de luchtkwaliteit?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 21, 2008 14:18

Dat zijn precies mijn bezwaren. Een positief effect is allerminst gegarandeerd terwijl er een grote groep financieel wordt getroffen, terwijl zij nou juist minder draagkrachtig zijn.

De oplossing die Londen heeft gekozen (grote tol-zone) vind ik dan toch sympathieker.

tommaso
Guru
Guru

do feb 21, 2008 14:56

Op de site van VVD Amsterdam staat een verhaaltje dat er gisteren een enquete was gehouden en dat zelfs de achterban van PVDA en GroenLInks , de coalitie partijen in Amsterdam, het niet eens was met de voorgestelde maatregelen.
Binnen die achterban was 60 tot 80 procent tegenstander.

We wachten dus het gekrakeel in Amsterdam af en de vragen die aan de ministers gesteld gaan worden.
Ben wel heel benieuwd of eea gerealiseerd zal gaan worden .
Bij heel veel weerstand krijgen de meeste politici slappe knietjes..
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

bralfa
Guru
Guru

do feb 21, 2008 14:59

Duurt ff maar dan toch maar een duit in t zakje mijnerzijds.. :lol:

Uitstoot van vervuilende voertuigen aan banden stellen of reguleren is in de kiem niks mis mee.
Maar mensen die om welke reden dan ook een "oude", vervuilende auto rijden geen keuze of kans te geven gaat gewoon nergens over. Typisch Nederlands. MI hebben onze oosterburen het al jaren redelijk in de hand.

Wil je een oude vervuilende auto rijden.. Prima!!!! Wil je t goedkoop doen, (en nu dan ook de centra van de grotere steden bezoeken) dan schroef je er maar een kat en of roetfilter onder. Zo leg je de keuze tenminste bij de gebruiker neer. Wil je je niet aanpassen ga je gewoon meer betalen. Is denk ik veel effectiever als die loze regels die ze in Nederland invoeren.
Shut up and ride!

lex thissen

do feb 21, 2008 20:01

Ik heb hier iig weinig aan toe te voegen, iedereen heeft wel een ( goed ) argument.

Wat ik wel ff kwijt wil is, dat ik me om dit soort regels ( in spee ) gruwelijk kwaad kan maken, ik vind het gewoon KRANKZINNIG. Het is hier in NL de laatste jaren alleen maar het zelfde liedje. Het lijkt of ze in Den Haag echt niets beters te doen hebben dan alleen maar de automobilist te pesten. Gisteren nog ff voor 7 tientjes getankt hij was nog niet eens vol!!? da's wel dit 150 gulden :shock: ,waar gaat hier nu eigenlijk over.
Ik heb de laatste jaren echt het gevoel dat ik "we" gewoon in een wurggreep gehouden worden door die witteboorden criminelen uit Den Haag. Ik denk dat ze in Den Haag beter eens kunnen gaan na denken hoe ze hun volk beter kunnen behandelen, waarderen en wat minder voorliegen, aangezien belasting betalers hun salarissen betalen. Want ik denk dat we met deze fratsen zo langzamerhand afglijden richting een totale anarchie.
Intollerantie , moord en doodslag voor winkels, op scholen en in het uitgaansleven ( zelfs in het verkeer ) zijn tegenwoordig aan de orde van de dag, en zijn volgens mij voor een groot gedeelte te wijden aan de frutraties en machteloosheid die mensen hebben van het leven in deze regeltjes staat .

Mijn groot ouders wonen in het centrum van de stad, opa heeft in 1989 een spinternieuwe auto gekocht van zijn zuur verdiende spaargeld, apetrots als ie was, zijn eerste eigen Nieuwe auto. deze fuctioneerd nu ook nog steeds prima en is verrekkes makkelijk voor kleine uitstapjes en de groote boodschappen.

Ik snap ook niet waarom hier zo weinig tegenstand tegen is door de groote automobiel clubs zoals de ANWB ed,....Wat ik wel denk is dat als dit door gaat, dan blijft het natuurlijk niet alleen bij AMS maar zijn "wij" vroeg of laat ook aan de beurt.

Dit is toch een soort van discriminatie voor mensenmeteenautovanvoor'92, Ik betaal gewoon wegenbelasting dussss, of krijg ik dan een korting :?: Ik vind het iig nergens over gaan, en ik weet zeker dat iedereen wel iemand kent die hier de dupe van gaat worden, ook in bestuurlijke kringen. Er wordt hier nl een hele grote groep getroffen en met name mensen die helemaal geen geld (over) hebben voor een moderne auto :!: en toch mobiel willen zijn. Ik kijk al jaren sceptish tegen de regering en gemeentelijke besturen aan maar de laatste jaren hebben toch echt wel een paar STERSPELLERS opgesteld en ik vraag me echt af onder welke steen die vandaan gekropen zijn.

BTW het verhaaltje van opa's auto is deels verzonnen, maar ik weet zeker dat ze er zijn.

Lex.
Laatst gewijzigd door lex thissen op do feb 21, 2008 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

do feb 21, 2008 20:09

Mijn groot ouders wonen in het centrum van de stad, opa heeft in 1989 een spinternieuwe auto gekocht van zijn zuur verdiende spaargeld, apetrots als ie was, zijn eerste eigen Nieuwe auto. deze fuctioneerd nu ook nog steeds prima en is verrekkes makkelijk voor kleine uitstapjes en de groote boodschappen.
Lex.
Dat komt omdat dit soort regels verzonnen worden door mensen die 5,6,7 of meer duizend euro in de maand verdienen en werkelijk geen flauw benul hebben wat het is om een ( oude ) auto te bezitten waar mensen jaaaaren voor gespaard hebben en met veel moeite ieder jaar weer APK GOEDgekeurd ( voldoet aan alle legale eisen ) te krijgen. Zij kopen gewoon een andere, geen enkel probleem. En dan vaak ook nog es een auto waar een rood labeltje aanhangt. Dat is waar ik mij kwaad over maak. :evil:
En dan ligt Amsterdam ook nog bij Schiphol. Over vervuiling gesproken. Nee, dan zal de lucht na het verschroten van al die oude auto`s wel een stuk schoner worden. :moon:

chu
Full Member
Full Member

do feb 21, 2008 22:47

Dan kunnen er in Amsterdam ook direct een paar garages sluiten :?
In amsterdam ken ik veel garages die van 'oudere' autos leven, keuringen, restauraties en andere werkzaamheden...
In 1 van die garages mocht ik ook me auto op gaan knappen.. maarja lekker dan straks heb ik hm klaar mag ik de weg niet meer op om weg te komen :P

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 21, 2008 22:49

Ze zouden in feite een protestrit door amsterdam moeten organiseren met een paar honderd klassiekers.
of t effect heeft weet ik niet maar t zal in elk geval mooie plaatjes opleveren :wink:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 22:55

Ze zouden in feite een protestrit door amsterdam moeten organiseren met een paar honderd klassiekers.
of t effect heeft weet ik niet maar t zal in elk geval mooie plaatjes opleveren :wink:
Zat ik ook al aan te denken.... Trabanten, DKW's en wat er verder maar aan 2-takt rondrijdt :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 21, 2008 22:59

Jij mag niet meepraten, Dibro, jij begrijpt niet eens wat er bedoeld wordt met 'groener rijden' :biggrin:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 23:01

Jij mag niet meepraten, Dibro, jij begrijpt niet eens wat er bedoeld wordt met 'groener rijden' :biggrin:
Moet ik hier reageren op iemand die m'n nick nieteens goed spelt? :wink:

Ik rij "as green as it gets" :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

chu
Full Member
Full Member

do feb 21, 2008 23:02

Endan flinke rookwolken brullen :P

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 22, 2008 10:00

Een 'kleine' aanvulling moet worden aangebracht. In het plan worden natuurlijk ook de parkeertarieven verder opgeschroefd want beleid moet natuurlijk wel worden betaald.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

chopmax
Member
Member

vr feb 22, 2008 10:15

Iedereen moet niet zo zeuren. Mijn splinternieuwe 2970 kilo wegende Hummer H2 is gewoon een stuk schoner als jouw oude hok met wel 4,5 % CO. Ik ben ook heel erg blij dat al die oude ... auto`s moeten oprotten, dan vind ik eindelijk een parkeerplek voor mijn Chevrolet Suburban. Dergelijke auto`s zijn met al die onhandige drempels, vluchtheuvels en stoepranden gewoon nodig in het stedelijk verkeer. Ik ga weer stoppen ik ga even een pak melk halen om de hoek met mijn Ford Excursion. Kan tergelijkertijd even mijn Maybach een kwartiertje warm laten draaien.

0,5% CO van 9 liter brandstof = 4,5% CO van 1 liter brandstof !!! En werkt een hete uitlaat niet ook als kat?

Een katalysator zet maar 10% van de NO om in minder schadelijk NO2. Dus zo fantastisch zijn die dingen niet. Ik vraag me ook af of een EGR klep op de lange termijn wel milieubesparend is. Weegt de uitgespaarde benzine op tegen het extra onderhoud? En willen de voorstanders van roetfilters een afspraak maken bij de dealer om te kijken hoe hun roetfilter na drie jaar geregenereerd wordt? Ik ben heel erg voorstander van een schoon milieu. Alleen worden we momenteel volledig belazerd door de politieke elite. Zo is de Hybride Toyota Prius nauwelijks zuiniger als de gewone Toyota Aigo.We navelstaren naar aantal gram CO2 per kilometer. De rest van de milieueffecten zie ik niet terugkomen. De grootste milieuramp is de stilstaande auto in de file.

Misschien als de politie net zo veel fietsdiefstallen gaat oplossen als autodiefstallen, dat mensen in Amsterdam weer een echt mooie comfortable fiets durven kopen, en meer gaan fietsen? :roll:
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”