ebbr
Guru
Guru

Re: ALFA 156. Het topic voor eigenaren en liefhebbers. 88 stuks.

vr dec 12, 2025 13:37

Nieuwe aanmelding X-958-VX bj 2003, mijn collectie is uitgebreid met een 156 GTA Berlina. ca.135.000km op de klok en net minutieus aangepakt door van Eeken Ede (Riemen etc). De auto heb ik gekocht bij goede bekende van mij 'Nico in Brummen' . Opgehaald in Japan van eerste eigenaar en nu door mij als eerste op naam in de EU. Kleur: Daytona Blue

Afbeelding
Afbeelding

Daarmee de drie beste ongeblazen 6 cilinders in huis een 911 met de 3.6 boxer, een BMW 325M-Compact (de gede-tunede lijn-M54 uit de M3) en de laatste ultieme busso V6. De 911 is de snelste, de BMW zes in lijn de verfijnste: en absoluut best klinkende en meest karaktervolle 3.2 24V :D

ToDo lijstje:
- Lichter vliegwiel en Carbon-airintake zit er al op: dus daarmee nog SQUADRA tunen
- Grotere 330 remmen er op
- Info scherm repareren
- Originele radio, die op de blauwpunkt wisselaar achterin aangesloten kan worden: in de juiste GTA-dashkleur (TIPS?)

Lange zoektocht voordat ik de kwaliteit vond die ik zoek: Japan...geen pekel en harde winters, rijden vaak alleen op zondag...dus zgan nieuwe onderkant en top 1e lakkwaliteit. Die krengen zijn wel duur geworden :oops:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
156 GTA berlina
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”